Skillica Skrevet 28. november 2012 Del Skrevet 28. november 2012 Hei, kjøpte ny PC (Stasjonær) Men, visste ikke at jeg ikke kunne bruke trådløst internet da.. -.- Så, er det mulig å få WIFI på PCn?? Må jeg kjøpe noe? Lenke til kommentar
TMB Skrevet 28. november 2012 Del Skrevet 28. november 2012 (endret) Du må kjøpe et trådløst nettverkskort. Enten internt eller et med USB. https://prisguiden.no/kategorier/traadlost-nettverkskort Endret 28. november 2012 av TMB 1 Lenke til kommentar
Skillica Skrevet 28. november 2012 Forfatter Del Skrevet 28. november 2012 Ok, men jeg må vell ikke betale månedlig sånn som den ice.net tiingen jeg har sett på reklame på TVn en del ganger? Og.. går det ann å kjøpe det på Elkjøp elns. ? Lenke til kommentar
greenman Skrevet 28. november 2012 Del Skrevet 28. november 2012 Ja, de har garantert noe på Elkjøp osv. Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 28. november 2012 Del Skrevet 28. november 2012 WiFi er trådløst nettverk, mens ICE og andre leverandører av trådløst bredbånd gir deg en trådløs bredbåndstilkobling. Lenke til kommentar
Skillica Skrevet 28. november 2012 Forfatter Del Skrevet 28. november 2012 OK! Hva anbefaler dere å kjøpe av disse trådløse tingene da? USB eller Adapter eller hva det er? ^^ Lenke til kommentar
TMB Skrevet 28. november 2012 Del Skrevet 28. november 2012 (endret) USB hvis du vil ha noe enkelt som stikker ut av PCen Internt PCI hvis du vil åpne maskinen og sette inn kortet selv, krever litt mer teknisk innsikt Endret 28. november 2012 av TMB Lenke til kommentar
Skillica Skrevet 28. november 2012 Forfatter Del Skrevet 28. november 2012 Ok, men viss jeg kjøper en USB da, vil jeg få bra internet da? Vil ikke ha fult av lagg i gameplay og tregt internett.. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 28. november 2012 Del Skrevet 28. november 2012 (endret) Hvis du vil ha garantert bra nett og minimalt med lagg så bruker man ikke trådløst i utgangspunktet. Signalmessig er det ikke typen tilkobling det kommer an på, men prisen. Kommer også an på avstand til ruter, ting som blokkerer i mellom, hvilken trådløsteknologi som ruteren benytter pluss mye mer. Endret 28. november 2012 av TMB Lenke til kommentar
Skillica Skrevet 28. november 2012 Forfatter Del Skrevet 28. november 2012 Ok, samme det da.. Så det kan kjøpes på Elkjøp? Og hva heter denne USB'n? Internet USB? Lenke til kommentar
Nacalai Skrevet 28. november 2012 Del Skrevet 28. november 2012 (endret) USB Wifi Adapter / Trådløs USB-adapter eller noe slikt kan det hete. Og det får man kjøpt på Elkjøp, Expert og sikkert andre butikker. Det enkleste er jo å bare kjøre en kabel inn i PCen, men kan du kun bruke trådløs, kjøp deg en Wifi på USB, siden du mest sannsynlig ikke har vært inni en PC før Endret 28. november 2012 av nicwillu Lenke til kommentar
TMB Skrevet 28. november 2012 Del Skrevet 28. november 2012 (endret) Ok, samme det da.. Så det kan kjøpes på Elkjøp? Og hva heter denne USB'n? Internet USB? Hva heter bilen din? Er mange navn på en dings som gjør det samme. Det er et USB-WiFi-adapter. Trådløst nettverkskort. Kjært barn har mange navn. Endret 28. november 2012 av TMB Lenke til kommentar
Skillica Skrevet 28. november 2012 Forfatter Del Skrevet 28. november 2012 Tusen takk for hjelpa! Lenke til kommentar
Skillica Skrevet 28. november 2012 Forfatter Del Skrevet 28. november 2012 Er denne god? http://www.elkjop.no/product/data/nettverk-og-routere/NGWNA1100/netgear-tradlos-usb-adapter Lenke til kommentar
Nacalai Skrevet 28. november 2012 Del Skrevet 28. november 2012 Fungerer bra den. Men hvis du har litt penger, gå for en som er litt dyrere, da er du sikret stabil nok hastighet Lenke til kommentar
froggyler Skrevet 28. november 2012 Del Skrevet 28. november 2012 Hvilken ruter har du i huset? Velg adapter som utnytter maks hastigheten (n standard) og eventielt opererer på to frekvenser f.eks http://priser.teknofil.no/index.php?q1=dwa-160 Lenke til kommentar
Skillica Skrevet 28. november 2012 Forfatter Del Skrevet 28. november 2012 Vi har altibox ^^ Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 28. november 2012 Del Skrevet 28. november 2012 Er denne god? http://www.elkjop.no...los-usb-adapter Jeg ville ikke valgt den der. Den har en standard som gir maks 40-50Mbit ved optimale forhold. DWA-140 gir høyere hastighet og koster 249.- hos Elkjøp. Lenke til kommentar
Skillica Skrevet 29. november 2012 Forfatter Del Skrevet 29. november 2012 Ok, takk for svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå