Gå til innhold

Grønn tjeneste

Fizzle

Anbefalte innlegg

Hvilken gren i forsvaret er mest populær / får mest søkere, og i hvilken gren er det best blanding av jenter / gutter?

Jeg har lyst på en del trening / grønn tjeneste i FGT, så jeg er litt usikker på hvilken tjeneste jeg skal velge.

Noen som kan hjelpe meg med tips / anbefalinger til en bra tjeneste?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden du nevner grønn tjeneste, er det vel Hæren som passer best for deg.

Jeg tror Panserbataljonen (og kanskje 2. Bataljon) har flest søkere, og at Sanitetsbataljonen (SanBn) har størst andel jenter. Har ikke fulgt med så godt i det siste, men det virket i alle fall sånn for noen år siden. Var selv i SanBn, og trivdes godt i det som nå tydeligvis kalles Sanitetskompani 1. Som sanitetssoldat får man en fin blanding av grønn tjeneste, teori og fysisk fostring, og som en bonus kommer førstehjelpen man lærer godt med etter endt tjeneste. Det kan være greit å merke seg at det blir en del timer med "skoleundervisning", så SanBn er nok ikke avdelingen med mest grønn tjeneste. (Likevel, det ble nok av feltdøgn i mine øyne.)

Lenke til kommentar

Hvilken gren i forsvaret er mest populær / får mest søkere, og i hvilken gren er det best blanding av jenter / gutter?

Jeg har lyst på en del trening / grønn tjeneste i FGT, så jeg er litt usikker på hvilken tjeneste jeg skal velge.

Noen som kan hjelpe meg med tips / anbefalinger til en bra tjeneste?

Kan anbefale stormeskadron i panserbataljonen. I storm får du en veldig aktiv førstegangstjeneste og du får oppleve mye morsomt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...