Gå til innhold

Anmeldelse: Nintendo Land (WiiU)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja å så om ZombiU fikk dårlig av ign? Eurogamer ga det 9/10. Enten liker man det eller ikke. Det er tredje gang du nevner det har fått slakt av ign, ja vi vet det nå...

 

Ser frem til Nintendo Land samt Mario og ZombiU. Neste år blir det Scribblenauts Unlimited og Rayman Legends ihvertfall!

Endret av iToMaN
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Giant Bomb gav det fire av fem stjerner og kommentaren: "ZombiU is not a repeat of Red Steel. It's a smart, scary, incredibly difficult action game with an unfortunate name, an experience that rewards patience and punishes arrogance."

 

Navnet kommer nok til å drepe en del av salget ja..

Lenke til kommentar

Nintendo Land er det Wii Sports var til Nintendo Wii, en ren tekdemo som viser kjøpere hvilket potensiale som ligger i de mer merksnodige funksjonene til konsollen.

 

Men som med Wii Sports så er jo spillet i seg selv temmelig lite gjennomført, du har et par småspill som etter x-antall runder blir veldig gjentakende og kjedelig i lengden og stort sett ender opp med å bli et spill du drar frem når du er en vennegjeng med litt alkohol i blodet og vil ha et av de få spillene som faktisk klarer å utnytte teknologien i konsollen på en god måte.

 

 

Har Nintendo Wii selv, og har en god del spill og jeg må jo dessverre si at Wii Sports og Wii Sports Resort faktisk seiler opp som noen av de beste spillene når det kommer til å faktisk klarte å utnytte Wii Mote på en god og halvveis stabil måte, med de fleste andre spill så har den en lei tendens til å bli veldig upresis og det er nærmest helt bingo om ting fungerer som du vil og dette gjelder selv egne Nintendo brandet spill som Mario Party hvor Wii Moten rett og slett er og blir for ustabil som gjør at ting aldri blir helt rettferdig når du spiller.

 

 

Har flere flotte konsepter og spill som jeg mener har bedre innhold enn Wii Sports og Wii Sports Resort, blant annet Sonic at the XXX spillene, problemet er bare det at selv om innholdet er bedre og mer variert så fungerer kontrollerne ditto dårligere i disse spillene som gjør at man alltid faller tilbake på Wii Sports om man er ute etter å spille noe hvor Wii Moten faktisk fungerer sånn halvveis... Og det er utrolig trist.

 

 

 

Håper ikke det blir sånn med Nintendo Wii U også, at konseptet med denne nye Wii Mote Tablet løsningen vil fungere og være langt bedre integrert i disse tekdemo spillene fra Nintendo men bare havne i glemmeboken og ellers fungere dårlig i de fleste andre spillene sånn som det var med Wii Mote til Nintendo Wii. Har spilt Nintendo Land og syntes det var en veldig morsom løsning Nintendo har kjørt med den nye tablet kontrolleren, men igjen så sitter du igjen med et spill hvor du har et par mini-games nesten totalt blottet for noe som helst form for variasjon så jeg for min del spiller meg lei spillet temmelig fort og venter spent på tredjeparts spil som forhåpentligvis utnytter kontrolleren på en like god måte og gir oss langt mer varierte og underholdende spill.

 

 

En annet litt negativt ting med Nintendo Land er at den på mange måter legger opp til at du helst skal være en 4-5 personer som spiller for å få mest mulig ut av spillet, med Nintendo Wii så fikk du på mange måter samme gleden ut av spill som Wii Sports om du så var 2-3 personer, når Wii Mote Tablet kontrolleren kommer inn i bildet så virker det for meg som du helst burde være 4-5 personer for at det skal fungere optimalt noe som for meg et ytterst sjeldent at jeg sitter å spiller med 4-5 personer til vanlig.

 

 

 

I spill som New Super Mario Brothers U så ser jeg ikke helt poenget med tablet kontrolleren, har kan du likså greit sitte med vanlig Wii Mote og du har for det meste bare New Super Mario Brothers Wii i HD, så jeg er veldig spent på hvordan diverse spill vil bruke denne tabletløsningen, for om spill i all hovedsaklig kjører multi-plattform eller legger opp til at spillene deres skal fungere like godt med og uten tabletløsningen så alt du får på den er et lite kart og en en ekstra meny så føler jeg konseptet fort havner i grus og at Nintendo Wii er en nokså dyr konsoll tatt i betraktning hva den leverer og jeg syntes det er litt snodig at Nintendo nå kjører på med at du kan bruke Wii Mote (bevegelsestyring), Pro kontroller (Xbox 360-liggende kontroller) og tablet kontroller (ligner på en Xbox 360 kontroller bare med en 6,7" tablet plassert i midten) for det gir jo et noe snodig marked for utviklere å optimalisere seg i mot, skal de optimalisere seg mot pro kontrolleren og dermed gjør sånn at de som sitter med x-antall Wii Motes blir litt rævkjørt, eller skal de optimalisere for bevegelsestyring (Wii Mote) og dermed rævkjøre de som sitter med tablet og / eller pro kontrollere eller skal de optimalisere skikkelig for tabletkontrolleren og dermed rævkjøre de som sitter med x-antall Wii Motes og pro kontrollere?

 

Og de som skal ha kontrollere til flere spillere, skal de sitte med 4x touch, 4x pro og 4x wii motes bare for å være sikker på at de har det som trengs til alle situasjoner? For meg virker hele kontroller opplegget veldig uoversiktlig og rotete, men det er mulig jeg har oversett noe her.

Lenke til kommentar

Ahh... IGN, livets fasit.

 

Og de som skal ha kontrollere til flere spillere, skal de sitte med 4x touch, 4x pro og 4x wii motes bare for å være sikker på at de har det som trengs til alle situasjoner? For meg virker hele kontroller opplegget veldig uoversiktlig og rotete, men det er mulig jeg har oversett noe her.

No las eg ikkje heile innlegget ditt, men kvar konsoll har foreløbig berre støtte for ein gamepad per stykk såvidt eg har forstått.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...