MajElg Skrevet 28. november 2012 Del Skrevet 28. november 2012 Hei! Da er tiden inne for å skaffe en ny pc. Har en 15-tommers Dell pc nå, men den er snart 4 år gammel og begynner å slite litt. Spiller en del League of Legends, og må nå kjøre dette på low på alt og 25 FPS. Dette er egentlig uvensentlig, men kunne tenke meg å gjøre dette på med/high og høyere FPS. Er også ute etter at pcen holder seg så lenge som mulig =) Har satt budsjettet til maks 8000 kroner. og har blandt annet funnet denne (som også er under budsjettet): Inspiron 15R, som jeg har lagt til et bilde av. Er dette er godt kjøp? Tar også gjerne imot andre forslag fra dere =) Takk for hjelpa, på forhånd. Lenke til kommentar
MrL Skrevet 28. november 2012 Del Skrevet 28. november 2012 PCen du har valgt er ingen dårlig PC, dog skal du bruke den til spill burde du heller velge en PC med grafikkort, F.eks denne Toshibaen. Hvis du kan maxe budsjettet vil jeg si at denne maskinen fra Multicom er noe av det beste kjøpet du kan gjøre i dag. Det er dog viktig å vite at her må du være litt mer PC-kyndig, da PCen kommer UTEN operativsystem! Hvis budsjettet er akkurat 8000 kan du kjøpe denne rimligere utgaven som er samme PC uten SSD hardisk, da får du råd til å kjøpe Windows 7 eller 8 ved siden av, vil nesten gå opp i opp i budsjettet ditt. Fordelen med Multicom PCen kontra Dell-PC eller Toshiba'en jeg viste deg er: - Langt bedre prosessor og skjermkort = bedre PC til vanlig bruk og langt bedre til spill - Mye mer minne - 12 gb ram - Mye bedre skjerm - Full HD - SSD hardisk ved kjøp av den dyreste jeg viste deg av multicom - Masse utganger Lenke til kommentar
MajElg Skrevet 28. november 2012 Forfatter Del Skrevet 28. november 2012 PCen du har valgt er ingen dårlig PC, dog skal du bruke den til spill burde du heller velge en PC med grafikkort, F.eks denne Toshibaen. Hvis du kan maxe budsjettet vil jeg si at denne maskinen fra Multicom er noe av det beste kjøpet du kan gjøre i dag. Det er dog viktig å vite at her må du være litt mer PC-kyndig, da PCen kommer UTEN operativsystem! Hvis budsjettet er akkurat 8000 kan du kjøpe denne rimligere utgaven som er samme PC uten SSD hardisk, da får du råd til å kjøpe Windows 7 eller 8 ved siden av, vil nesten gå opp i opp i budsjettet ditt. Fordelen med Multicom PCen kontra Dell-PC eller Toshiba'en jeg viste deg er: - Langt bedre prosessor og skjermkort = bedre PC til vanlig bruk og langt bedre til spill - Mye mer minne - 12 gb ram - Mye bedre skjerm - Full HD - SSD hardisk ved kjøp av den dyreste jeg viste deg av multicom - Masse utganger Tydeligvis så følger ikke operativsystem med i de fra MultiCom. Koster dette mye? Lenke til kommentar
MrL Skrevet 28. november 2012 Del Skrevet 28. november 2012 Tydeligvis så følger ikke operativsystem med i de fra MultiCom. Koster dette mye? Windows 8 koster 763,- kr på Multicom, dvs den billigste PCen vil da komme på ca 8100, mens den dyreste vil komme på ca 8700. Lenke til kommentar
MajElg Skrevet 28. november 2012 Forfatter Del Skrevet 28. november 2012 Windows 8 koster 763,- kr på Multicom, dvs den billigste PCen vil da komme på ca 8100, mens den dyreste vil komme på ca 8700. Og jeg får alt jeg trenger med den Windows 8-versjonen? =) Lenke til kommentar
MrL Skrevet 28. november 2012 Del Skrevet 28. november 2012 Og jeg får alt jeg trenger med den Windows 8-versjonen? =) Det finnes en Pro utgave også, men denne holder helt fint til vanlig bruk! I verste fall kan du alltids oppgradere til Pro senere, men jeg tviler på det blir nødvendig Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 28. november 2012 Del Skrevet 28. november 2012 Kjøp pro upgrade for 400 og noe... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå