Gå til innhold

Corsair Vengeance 1500 vs 2000 vs Plantronics GC777


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Jeg tenkte å invistere i et nytt headsett, jeg går forresten fra Siberia.

 

Jeg stusser mellom Corsair Vengeance 1500 og 2000 (eller burde jeg se på andre?), usikker på hva jeg skal velge mellom. 1500 er kablet mens 2000 er trådløst. Jeg har aldri hatt/prøvd et trådløst headsett, så jeg aner ikke hvordan det er. Vet bare at den må lades og slikt.

 

Corsair-Vengeance-2000-Wireless-gaming-headset.jpg

 

 

Jeg har lest litt på nettet, og funnet ut at 2000 blandt annet har dårligere 7.1 surround enn 1500, og 1500 er bedre på hodet enn 2000. Samt har 1500 bedre bass enn 2000.

 

1500_kit.png

 

Jeg er litt lei av kabel, da jeg alltid ruller over den med datastolen min :p

Men hvis bassen er dårligere på 2000 og 1500 bedre på hodet, så vet jeg sannlig ikke.

 

Så forresten nå på Plantronics GameCom 777. Er dette et godt headsett?

gamecom777-7.jpg

 

Setter pris på svar!

 

EDIT: Funker Tritton 720+ til PC?

 

Takk!

Endret av Lami
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøpte meg nettopp 2000 da jeg var lei av å kjøre over og ødelegge ledninger....

Syns det er ett kjempeheadset, batteritiden kunne vært litt bedre, men dæven hvor deilig det er å ha ett trådløst headset, og ikke minst, skulle det gå tomt under gaming, så kan du jo bruke det samtidig som det lader...

 

Mener selv å ha lest att 2000 har bedre bass, de puttet inn større elementer i 2000 fordi bassen i 1500 var litt for slapp....

 

Eneste ulempen med headsette er at det kan bli litt tungt og ha på seg i lengre perioder, 4-5 timer... Men man tar jo alltid av seg headsette innimellom, så det går egentlig ganske greit...

Lenke til kommentar

Takker for svar folkens.

 

Jeg får vondt etter en stund med Siberia headsettet jeg har nå også, blir slitsomt etter et par timer.

 

Dustin.no har tilbud på disse Corsair headsettene atm, 449,- for 1500 og 699,- for 2000. Synes dette var veldig billig og tenkte å slå til. Men ser andre headsett, som GameCom 777 som har fått gode anmeldelser, ligger på 715,- (20% av) hos maxfps.no og Tritton PC 510 som jeg har sett litt på ligger på tilbud hos Teknik Magasinet for 599,- (før 899,-)

 

Tritton PC 510 synes jeg har litt rare klokker, altså de er ikke runde. Vet ikke om dette blir ubehagelig eller hva. Ørene er jo ikke akkurat runde heller, men litt mer avlange.

 

480451.jpg

 

Det jeg har lest og tenker om Corsair headsettene er at klokkene er sånn stoff, og ikke skinn. Synes skinn er bedre, men vet slettens ikke.

 

Kan være det blir 2000 med mindre Tritton PC 510 er et bedre valg.. :hmm:

Tilbudet til Dustin frister veldig ihvertfall.

Endret av Lami
Lenke til kommentar

Corsair Vengeance 1500 og 2000 er veldig komfortable å ha på, ja. Definitivt det mest komfortable headsettet jeg har hatt. Når det kommer til 1500 vs 2000, så ville jeg egentlig ha anbefalt 1500. Har ikke prøvd begge to, men jeg er generelt sett en større tilhenger av kabelbaserte produkter enn trådløse. I hvert fall hvis det skal være til en stasjonær PC.

 

Kabelen til 1500 er forresten latterlig lang. Tror den er 3 eller 4 meter, så det blir nesten ingen forskjell i rekkevidde mellom 1500 og 2000, fordi hvis du skal sitte mer enn 3-4 meter unna vil du ikke få med deg så mye på skjermen uansett :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...