Gå til innhold

Få Ubuntu i Win2008 Server domene

Intel94

Anbefalte innlegg

Hei!

Har fått ei oppgave å få ei linux ubuntu maskin i windows domene!

Har surfa og surfa etter hjelp, men ingenting funker! Er det nokon som kan hjelpe?

Litt fakta:

VMware Workstation 9 blir brukt til å kjøre OS:

Linux-en er Ubuntu 10.10

Windows 2008 Server R2 Datacenter

Domene: Freia.local (Dårlig fantasi og eg hadde sjokolade framfor meg når eg lagde domene!)

IP til server, DHCP og DNS: 10.0.0.1

Nokon som kan gi meg ein liten guide?

Endret av Intel94
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det eg skal er eigentlig å få ubuntu inn i domenet slik at eg kan logge inn med ein AD bruker. Ikkje noko mikk makk meir enn det, skal heller ikkje brukes til noko, skal berre vise at eg greier det for IKT læraren min, da han ga meg denne oppgava for å bryne meg på noko istedenfor å sette opp Win7 maskiner i domene heile dagen på måfå ;)

Lenke til kommentar

Ta en titt på likewise open: https://help.ubuntu.com/community/LikewiseOpen, fra gui tror jeg du kun trenger en ad bruker med admin rettigheter (eller riktig rettigheter til å melde inn en pc).

Jeg gjorde dette sist på en 10.04 server, så merk

LikewiseOpen is now Beyond Trust - PowerBroker Identity Services Open Edition The Likewise website is gone, and links to it are broken. I have repaired some of them, but I have not found them all. The repositories are still using the likewise-open name, so the instructions are still good. However, the repo version in 12.04 will not work with the repo version of samba. Get the new branded version at http://www.beyondtrust.com/Technical-Support/Downloads/PowerBroker-Identity-Services-Open-Edition/?Pass=True

Har ingen erfaring med Beyond Trust.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...