Gå til innhold

Hakkete Silverlight streaming, men bruker kun 60% av CPU

Anbefalte innlegg

Hei.

Har nettopp kjøpt meg en Samsung 900x3c ultrabook. Den klarer fint NRK Nett TV HD og annet HD-materiale, men kommer til kort på TV2 Sumo ved høye bitrates.

Tipper at NRK sin flash-spiller og lagret HD-materiale dekodes av "GPU"-en, mens Silverlight video må dekodes i CPU av DRM-årsaker.

Men TV2 Sumo begynner å hakke når bitraten kommer over 1000kbits, og når den når toppen på 5000kbits hakker det hver sekund, og det er meningsløst å se på.

Det interessante her er at hverken minne, cpu eller disk virker særlig overbelasta. CPUen bruker 50-70%, disken rapporterer 1-2% bruk og minnet står stille. Men det må likevel være en begrensning i hardwaren... det hjelper ikke å redusere oppløsninga.

Er det noen grep jeg kan gjøre, eller er jeg for alltid prisgitt lave bitrates på TV2 sumo på min nye bærbare maskin?

Daniel

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ut i fra det jeg finner bruker denne maskinen intel HD4000 skjermkort.

I så fall kan det være skjermkortet eller driverne som er utdaterte samt silverlight programvaren.

Nå er ikke intel noe særlig å spille filmer eller spill på uansett. Så ville nok anbefalt GT640M eller HD6750M om du vil spille i full HD på de fleste filmene.

Lenke til kommentar

Nå er det slik at jeg har bestemt meg for å beholde denne datamaskinen, og jeg var vel vitende om at spill ikke var noe tema... men jeg hadde faktisk forventa at den skulle klare å streame Silverlight i HD (gjelder vel og Netflix dette).

Jeg ser at Intel har nyere drivere enn de som Samsung foreslår... 8.15.10.2712 og 9.17.10.2875. Tror jeg laster ned Intel sine når jeg kommer hjem fra jobb.. så får vi se om det har noen effekt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...