Gå til innhold

Vista på gammel pc - Laste ned oppgradering og installere på ny selvbygget pc?

E_B84

Anbefalte innlegg

Har en eldre stasjonær stående med en Vista OEM lisens på.

Skal bygge meg en liten HTPC og hovedkortet som sitter i den gamle pcen er et ATX-kort, så jeg får jo ikke gjort meg nytte av dette. (Vet at OEM-lisenser i utgangspunktet følger hovedkortet)

Er det noen mulighet for meg å kjøpe og laste ned oppgradering til Win8 til kr 250, også kjøre denne som en clean install på ny pc med nytt hovedkort?

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor ikke bruke 2 minutter til å i alle fall lese/se på sticky trådene i forumet du spør? Der står et ofte nyttig informasjon.

w8forum1.jpg

Som svar så fungerer det du spør etter 100%. Bare å kjøpe den oppgraderingen til 249 kroner, og så installere den på en helt tom disk (ny pc f.eks). Noen ganger får du aktivert etter installasjonen, andre ganger må du gjøre registerendringen som er omtalt her...

Så bare å kjøpe i vei.

PS! Om du ikke liker Metro i Win8, slå det av med Classic Shell eller Start8 f.eks

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke bruke 2 minutter til å i alle fall lese/se på sticky trådene i forumet du spør? Der står et ofte nyttig informasjon.

a>

Som svar så fungerer det du spør etter 100%. Bare å kjøpe den oppgraderingen til 249 kroner, og så installere den på en helt tom disk (ny pc f.eks). Noen ganger får du aktivert etter installasjonen, andre ganger må du gjøre registerendringen som er omtalt her...

Så bare å kjøpe i vei.

PS! Om du ikke liker Metro i Win8, slå det av med Classic Shell eller Start8 f.eks

Beklager og tusen takk for svar Myhken.

Skal stille påfølgende spørsmål i tråden du viser til :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...