Storm Truck Skrevet 28. november 2012 Del Skrevet 28. november 2012 Hei jeg har et problem med Windows 7 i det siste. Denne pc er som regel ganske kjap og ingen problemer men noen ganger jeg slår på pc er den liksom i slow motion. Ikke akkurat vanlig treg Windows. Vanskelig å beskrive men vis du åpner et vindu så ser du at vinduet åpner seg det hakker mens den åpner seg og det tar ca. 3-5 sec å åpne mens du ser at vinduet kommer opp.Når jeg testet med musikk så hørte det ut som at den også gikk i slow motion. og Samme skjer på youtube. Når jeg slår av windows, hakker det og du kan se bilde etter bilde mer som. Kan ikke huske å ha instalert drivera eller software når det skjede ( for 2 dager siden) Håper dette er nok info til å komme fram med en løsning Lenke til kommentar
oon Skrevet 28. november 2012 Del Skrevet 28. november 2012 Hei jeg har et problem med Windows 7 i det siste. Denne pc er som regel ganske kjap og ingen problemer men noen ganger jeg slår på pc er den liksom i slow motion. Ikke akkurat vanlig treg Windows. Vanskelig å beskrive men vis du åpner et vindu så ser du at vinduet åpner seg det hakker mens den åpner seg og det tar ca. 3-5 sec å åpne mens du ser at vinduet kommer opp.Når jeg testet med musikk så hørte det ut som at den også gikk i slow motion. og Samme skjer på youtube. Når jeg slår av windows, hakker det og du kan se bilde etter bilde mer som. Kan ikke huske å ha instalert drivera eller software når det skjede ( for 2 dager siden) Håper dette er nok info til å komme fram med en løsning Hei jeg startet en tråd med akkurat det samme problemet igår. Fikk ikke noe svar eller fant ikke ut hvorfor dette skjedde etter omstart av maskinen, men problemet forsvant da jeg gjennopprettet systeminstillingene fra dagen før. Eneste jeg hadde endret på den dagen var å installere nyeste driveren fra Ccleaner og MSI Afterburner. Du kan jo prøve på å gjennoppretting du og kanskje det hjelper for deg også? Lenke til kommentar
Storm Truck Skrevet 1. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2012 Ser ut til at det skal være en bugg med areo men skjøner ikke fortsat hva som er feilen, håper at noen kan gi meg et svar på dette. Lenke til kommentar
Storm Truck Skrevet 8. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2012 Erdet ingen her som her en løsning eller??! Lenke til kommentar
- Cre8or - Skrevet 8. desember 2012 Del Skrevet 8. desember 2012 Jeg ville lagt inn win7 på nytt. Lenke til kommentar
Olavxxx Skrevet 9. desember 2012 Del Skrevet 9. desember 2012 Hei, veldig ofte er problemer relatert til programvare eller drivere. Treg maskin kan gjerne være en eller flere av: Lite plass på disken Lite RAM i PC-en Mange applikasjoner som starter opp automatiskis Mange applikasjoner som skal gjøre ting automagisk (sjekke etter oppdateringer o.l.) Utdaterte drivere / ustabile drivere Manglende drivere til chipsett eller annet (diskkontroller,m.m.) Defekt i maskinvarekomponenter (feks minnebrikker) Torrent-programmer eller annet som kjører aktivt Begynn først med å se hvor mye RAM du har fysisk tilgjengelig. Se deretter på diskforbruker og se hva som bruker CPU og hva som bruker mye RAM. Deretter kan du sjekke hva som starter opp automatisk og fjerne det man ikke trenger. Skype, spotify og et par til, så har du nok for å få en treg oppstart. Deretter kan du se på antivirusprogrammet ditt, kanskje du kjører på en dårlig antivirusprogramvare? Se også om du har installert "litt for mye" (ting du ikke bruker, eller ting som kanskje har blitt sidelastet v/ installering av et annet program). Jeg synes egentlig at det er svært sjeldent man må reinstallere Windows, med mindre brukeren har installert alt for mnge falske antivirusprogrammer og den slags. Feil i minnebrikker vil gi treghet og til slutt blåskjermer. Du kan se på feillogger i Windows også (administrative verktøy) Lenke til kommentar
Storm Truck Skrevet 30. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 30. desember 2012 Beklager for ikke svart. Det ser ut til at etter jeg feilsøkte fikk jeg denne informasjonen her: Driver software installation Problem: Could not install driver software Files that help describe the problem: DMI269E.tmp.log.xml LOG269F.tmp oem15.inf setupapi.app.log setupapi.dev.log (view a temporary copy of these files) Warning: If a virus or other security threat caused the problem, opening a copy of the files could harm your computer. Problem: Video hardware error Files that help describe the problem: WD-201212228-1212.dmp sysdata.xml WERInternalMetadata.xml (view a temporary copy of these files) Warning: If a virus or other security threat caused the problem, opening a copy of the files could harm your computer. Problem: Video hardware error Files that help describe the problem: WD-20121228-1205-dmp sysdata.xml WERInternalMetadata.xml (view a temporary copy of these files) Warning: If a virus or other security threat caused the problem, opening a copy of the files could harm your computer. Dette er problemene med dataen jeg har: Windows 7 går pluselig til Basic theme eller noe sånt. Windows Are effecter går slow motion etter opstart, det eneste som funker er å restarte maskinen, kan skje flere ganger på rad selv om jeg restarter men det er skjeldent. En annen ting er at pc slår seg av tilfeldig noen ganger, sjelden men kan skje fra et par timer til par dager bruk. Så når jeg starter opp så får jeg denne feilmelingen: "Power surges detected during previous power on. ASUS Anti-Surge triggered to prevent damange caused from unstable power supply" Og så trykker jeg på (tror det er) F1 og så kommer jeg til BIOS. Håper noen kan hjelpe meg med disse problemene, dataen er veldig viktig for meg blant annet YouTube video jeg lager, DJ musikkene mine og diverse så den bør verre optimal System spec: i5 2500k, 8 GB Ram , GTX 660 Twin Frozer , Windows 7 Home, Asus P8H77-V HK, 2 TB Barracuda, 60 GB Intel 330 SSD og Corsair HX 650 w v2. Om det skulle være skrivefeil så beklager jeg, tastaturet mitt begyner å bli gammel. Lenke til kommentar
- Cre8or - Skrevet 2. januar 2013 Del Skrevet 2. januar 2013 Hvor lenge har du hatt win7 på den? Er det en stund siden så er det ikke dumt med en reinnstallering. Isteden for å plundre i flere uker å ikke komme noen vei.. Lenke til kommentar
Storm Truck Skrevet 2. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2013 Har vel hat den rundt 3-4 måneder tror jeg. Men jeg synes det ikke er så veldig ile problemer at Windows areo effektene er trege etter oppstart og det skjer kanskje i gang hver femte oppstart. Jeg mistenker at det er noen drivere fordi det var det som hjalp sist. Nå har jeg ikke støt på det problemet de siste 3 dagene. Egentlig så har jeg ikke hat noen av de problemene etter nyåret heler, og tanken på hvor mye tid jeg må sette av for å re installere Windows og programmer som jeg ikke har nå så kommer ikke til å gjøre det. Men jeg rapporterer igjen om det skulle skje noe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå