Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst] Bil som stopper

Golf2001

Anbefalte innlegg

Jeg har en Golf IV 2000, bensin. Bilen går greit, men noen ganger stopper den uten forvarsel. Dette skjer noen ganger når man slipper gassen, men ikke alltid. Det kan skje i et lyskryss når man stopper, eller når man bare slipper gassen under kjøring. Dette kan være veldig irriterende i en sving siden man mister servoen....Dersom jeg har dratt på og slipper gassen brått "hoster" den en gang. Bilen starter egentlig helt greit, det er under kjøring dette skjer, selv om det noen ganger kan være litt vanskelig å få start på bilen. Tennplugger ble byttet i fjor. Når den har stoppet kan den være vanskelig å få start på igjen (må noen ganger holde på i kanskje 5-10 sekunder)

Dersom jeg gir bånn gass så ruser motoren opp i turtall (selvsagt), men så når den går på maks så ligger den og ruser opp og ned, med flere hundre rpm. Noen ganger makser den ut på 5000 rpm, mens andre ganger går den opp til 6500 rpm, det virker tilfeldig hvor den stopper. Jeg har en mistanke om at den går bedre i fuktig vær, men er ikke helt sikker. En dag kjørte jeg full spiker på motorveien i sikkert 15 minutter uten at det hjalp. Maks rpm forble på 5200 hele veien. Senere på dagen etter at bilen hadde stått stille en stund dro jeg i gang med klampen i bunn og da gikk den som en kule, omtrent som da den var ny. Etter noen minutter kom problemet tilbake. Ikke at den stoppet, men at den makset ut på turtall.

Er det noen som har noen tips til hva dette kan være?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...