Metasenter Skrevet 28. november 2012 Del Skrevet 28. november 2012 Hei. Jeg håper at noen her kan hjelpe meg å velge en god gren i forsvaret slik at jeg får en fin førstegangstjeneste. Når jeg var på sesjon så ble vi enige om at jeg skulle i militærpolitiet, men etter å ha lest litt om det / hørt erfaringer fra andre i ettertid, så tror jeg ikke dette er det riktige valget for meg. Jeg vil være i en gren der jeg får være litt fysisk aktiv (trent en del) og der jeg får oppleve litt forskjellig og ha det kjekt, hehe. Jeg er ikke ute etter MJK, HJK, KJK eller noen andre jegerkompanier, for de er jeg ikke i god nok form til å bli med i. Jeg er ikke særlig godt trent akkurat nå, men jeg håper på å komme i en gren i forsvaret der jeg får trent en del og kommet meg i bedre fysisk form. Har dere noen forslag til hvor jeg bør søke for å få en kjekk og opplevelsesrik førstegangstjeneste? Lenke til kommentar
Faller Skrevet 28. november 2012 Del Skrevet 28. november 2012 Hva med garden? http://www.dagbladet.no/2012/11/28/nyheter/innenriks/forsvaret/garden/24565353/ Mvh Faller Lenke til kommentar
Fizzle Skrevet 28. november 2012 Del Skrevet 28. november 2012 Hvor i garden kan det i så fall være lurt å søke seg om man har lyst på en mer aktiv tjeneste etter rekruttperioden istedenfor å bare stå vakt utenfor regjeringskvartalet? Lenke til kommentar
Faller Skrevet 28. november 2012 Del Skrevet 28. november 2012 Akkurat det er jeg litt mer usikker på. Har ikke vært der selv, men det er ganske mye trening overalt i garden så vidt jeg vet. Mvh Faller Lenke til kommentar
~Xaakoh~ Skrevet 28. november 2012 Del Skrevet 28. november 2012 http://forsvaret.no/verneplikt/muligheter/Sider/stormsoldat.aspx Lenke til kommentar
Fizzle Skrevet 28. november 2012 Del Skrevet 28. november 2012 Jeg har faktisk kikket på stormsoldat før, men jeg ble litt usikker når jeg leste informasjonen som sto på forsvaret sine sider. Jeg er ikke noe særlig interessert i teorien som ligger bak forskjellige våpentyper osv, men det kan vel sikkert være greit å lære seg. Akkurat nå så står det vel mellom stormsoldat og garden. Er veldig usikker på hvilken som vil passe best for meg. Lenke til kommentar
HelloGoodbye Skrevet 29. november 2012 Del Skrevet 29. november 2012 Hvor står det noe som helst om teori på den siden? Det er jo uansett ikke våpentekniker man skal bli. Man skal bli en soldat som kan bruke våpenet sitt i strid. Stormsoldat i Panserbataljonen er nok noe av det mer spenstige man kan bli i førstegangstjenesten. Lenke til kommentar
-Longva- Skrevet 30. november 2012 Del Skrevet 30. november 2012 Fotsoldat i 2bn og Panser. Høres ut som det er det du leter etter 1 Lenke til kommentar
Mr. Sandåker Skrevet 5. desember 2012 Del Skrevet 5. desember 2012 2. bn og panser er nok de mest vanlige om du vil ha mye action osv. Mekanisert infanteri generelt er veldig "kult" arbeid, med gode muligheter videre, om du skulle ha lyst til å fortsette i forsvaret. Søk litt rundt på youtube. Veldig mye filmer fra folk som har filmet sin fgtj. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå