Zapticon Skrevet 3. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2012 Å finne en tro er ikke nødvendig hvis man ikke vil finne Jesus! Alt annet vil jeg si er bortkastet tid! Så dei religionane som går for å finne Jesus er bra, andre er ikkje? Du må gjerne utdjupe, var litt tåkete. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 3. desember 2012 Del Skrevet 3. desember 2012 (endret) Off-topic eller ikkje. Spennande likevel. Det konspirasjonsskrullinger har å og si som dikter opp sin egen virkelighet kan oppfattes veldig spennende. Om du velger å stole på det som blir sagt av slike vil du etter hvert bli en svært alternativ person. Å høre på det BirgerCaC har å si blir vel omtrent det samme som å høre på hva en imperialist har å si. Slik jeg tror er best alt annet er meningsløst. Med andre ord, ute av stand til å se fra andres perspektiv. Endret 3. desember 2012 av Abigor Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 3. desember 2012 Del Skrevet 3. desember 2012 Så dei religionane som går for å finne Jesus er bra, andre er ikkje? Du må gjerne utdjupe, var litt tåkete. I de andre regionene så er det en tomhet føler jeg. Ja jeg mener det! Lenke til kommentar
Zapticon Skrevet 3. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2012 Det konspirasjonsskrullinger har å og si som dikter opp sin egen virkelighet kan oppfattes veldig spennende. Om du velger å stole på det som blir sagt av slike vil du etter hvert bli en svært alternativ person. Å høre på det BirgerCaC har å si blir vel omtrent det samme som å høre på hva en imperialist har å si. Slik jeg tror er best alt annet er meningsløst. Med andre ord, ute av stand til å se fra andres perspektiv. Haha! Fy flate så forutinntatt du er. Så du meiner at alt som kjem frå den personen er bullshit? Utvandring frå Afrika og nedslåing på ulike kontinent er jo ufatteleg spennande og ein liten del av evolusjonen. Kva meiner du om biletet han posta då? I de andre regionene så er det en tomhet føler jeg. Ja jeg mener det! Allright. Er vel litt ignorant, men forstår det om du er kristen. Så du er ikkje open for å tru at ein annan religion kan ha rett? Jødane trur jo Jesus kjem til å kome, men ikkje har kome til jorda tidlegare, er det greitt? Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 3. desember 2012 Del Skrevet 3. desember 2012 Jeg har studert en del andre religioner og jeg har ikke følt at noen andre religioner har vært noe tess. Når det gjelder dette med jødene så deler jo ikke jeg det samme synet som de i og med at jeg også følger det gamle testamentet. Jeg må ikke si at jeg er enige med de, men jeg respekterer deres tro i og med at jeg følger bibelsk lære. Lenke til kommentar
Zapticon Skrevet 3. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2012 Lurer på ein ting: kva er det som gjer at du meiner dei andre religionane er meir tomme enn kristendomen? Lenke til kommentar
Aiden.P Skrevet 3. desember 2012 Del Skrevet 3. desember 2012 Lurer på ein ting: kva er det som gjer at du meiner dei andre religionane er meir tomme enn kristendomen? Jeg har studert en del andre religioner og jeg har ikke følt at noen andre religioner har vært noe tess. Når det gjelder dette med jødene så deler jo ikke jeg det samme synet som de i og med at jeg også følger det gamle testamentet. Jeg må ikke si at jeg er enige med de, men jeg respekterer deres tro i og med at jeg følger bibelsk lære. Vel, Birger har funnet sin "sannhet" gjennom gud, slik jeg har gjennom mitt perspektiv (altså ikke kristen, men min "sannhet" om hva verden er, hvor svar kan bli funnet osv. vitenskap eller tro, ett fett og samme sak.) Og da er det jo ikke vanskelig å skjønne at han føler en "tomhet" i andre "sannheter" som ikke han kan relatere seg fullt til. kanskje det er der han mener tomheten ligger? ikke i at en religion kan være mer ekte eller ikke, men at den ikke relaterer til han og den verden han har skap rundt seg fra sitt eget livsperspektiv og sin "sannhet". (beklager om det virker litt rotete, er mye tung filosofi innvolvert her, prøver å bruke ferrest fagord så alt blir mer åpent. slik det er vanskelig å forstå en elektrikker snakke fagspråk.) Ingen verden er mer storlagen enn hva du gjør med din" Å finne en tro gjør du nok aldri, fordi å føle behovet for å finne noe og tro på kommer vel av at den allerede eksisterende "troen" (sannheten) om verden er satt på prøve og du føler den ikke holder mål lenger. derfor trenger din verden et nytt ankringspunkt. som du kan implimentere resten oppå. noen gjør dette fordi det er essensielt for dem å være i kontakt med sin indre "sannhet" andre fordi den overliggende troen (ikke den aktuelle) har manifest et helt annet sted og den "veien" de velger er en ny måte å utbrodere den allerede eksisterende verden de har. Uansett grunn så er nok målet alltid formålet, men ikke virkemiddelet. kan dra opp en tidligere post; Altså, det jeg ville frem til er at GUD er akkurat hva du lar han være. Ikke motbevist eller bevist, så her er det bare å slippe fantasien løs. Men har du tatt valget om at han eksister er valgene for hvilket navn, bakgrunn osv du vil gi han (aka, religion.) sier ikke at det er feil eller riktig. bare at for hvert enkelt individ er det den subjektive virkelighet som regjerer. for en blind ateist er spm'et lett; gud eksisterer ikke. (bare det at du spør betyr egentlig bare at du ikke har definert DIN gud/guder enda tenker nå jeg, lykke til på søken!) PS: gud for meg er den delen som knytter alt av energi sammen (sjekk ut Electrofield theory/ string theory/ epericus(?) osv hvis ikke den spirituelle veien holder) gud er deg, meg. men han er ikke en "gud" du sier tomato, jeg sier tomAto. ordet gud er bare en beskrivelse hans eksistens er none of my consern. hadde ikke likt det om alle mine "skapelsesverk/fantasier" skulle prøve å bekrefte/avkrefte min eksistens, blitt litt ensformig i lengden. Lenke til kommentar
Zapticon Skrevet 6. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2012 Vel, Birger har funnet sin "sannhet" gjennom gud, slik jeg har gjennom mitt perspektiv (altså ikke kristen, men min "sannhet" om hva verden er, hvor svar kan bli funnet osv. vitenskap eller tro, ett fett og samme sak.) Og da er det jo ikke vanskelig å skjønne at han føler en "tomhet" i andre "sannheter" som ikke han kan relatere seg fullt til. kanskje det er der han mener tomheten ligger? ikke i at en religion kan være mer ekte eller ikke, men at den ikke relaterer til han og den verden han har skap rundt seg fra sitt eget livsperspektiv og sin "sannhet". (beklager om det virker litt rotete, er mye tung filosofi innvolvert her, prøver å bruke ferrest fagord så alt blir mer åpent. slik det er vanskelig å forstå en elektrikker snakke fagspråk.) Ingen verden er mer storlagen enn hva du gjør med din" Å finne en tro gjør du nok aldri, fordi å føle behovet for å finne noe og tro på kommer vel av at den allerede eksisterende "troen" (sannheten) om verden er satt på prøve og du føler den ikke holder mål lenger. derfor trenger din verden et nytt ankringspunkt. som du kan implimentere resten oppå. noen gjør dette fordi det er essensielt for dem å være i kontakt med sin indre "sannhet" andre fordi den overliggende troen (ikke den aktuelle) har manifest et helt annet sted og den "veien" de velger er en ny måte å utbrodere den allerede eksisterende verden de har. Uansett grunn så er nok målet alltid formålet, men ikke virkemiddelet. kan dra opp en tidligere post; Du må gjerne bruke filosofi-uttrykk, ikkje noko poeng i å prøve å gjere andre dummare enn dei kanskje eigentleg er. Er det eit ord eg ikkje forstår, googlar eg det. Men eg var ute etter kva det var, objektivt sett, som gjorde kristendomen som meir fyldig enn andre religionar. At han tenkjer at kristendomen er "best" er jo liten tvil om. Og når eg snakkar om å finne ei tru, snakkar eg om akkurat det; oppsøkje informasjon om religionar eller anna som ein kan velje å tru på. Ingen trur på vitskapen i den forstand, den er statistisk signifikant og ein må forhalde seg til at vitskapen forklarar verda rundt oss. Men vitskapen forklarar ingenting når det kjem til dei filosofiske spørsmåla om kvar me kjem frå og om det er ein skapar osv. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 7. desember 2012 Del Skrevet 7. desember 2012 Det er ingenting objektivt sett som gjør kristendommen mer fyldig enn andre religioner. Lenke til kommentar
Aiden.P Skrevet 8. desember 2012 Del Skrevet 8. desember 2012 Du må gjerne bruke filosofi-uttrykk, ikkje noko poeng i å prøve å gjere andre dummare enn dei kanskje eigentleg er. Er det eit ord eg ikkje forstår, googlar eg det. Men eg var ute etter kva det var, objektivt sett, som gjorde kristendomen som meir fyldig enn andre religionar. At han tenkjer at kristendomen er "best" er jo liten tvil om. Og når eg snakkar om å finne ei tru, snakkar eg om akkurat det; oppsøkje informasjon om religionar eller anna som ein kan velje å tru på. Ingen trur på vitskapen i den forstand, den er statistisk signifikant og ein må forhalde seg til at vitskapen forklarar verda rundt oss. Men vitskapen forklarar ingenting når det kjem til dei filosofiske spørsmåla om kvar me kjem frå og om det er ein skapar osv. Det var ikke meningen å prøve og gjøre noen noe dummere på noen måte. Nei, men spørsmålet innleder jo det filosofiske argumentet "å tro." Som på ingen måte skal mistolkes med "å vite." Det står selv i bibelen at gud aldri vil gjøre seg et observerbart manisfest annet enn i din egen tro. sjekk det opp! (tror jeg har kommentert en post av en som ramset det opp rett fra bibelen med tilhørigshet notis. så bare sjekk innom så finner du den fort.) Så skal han være en bibelriktig kristen ber du han om det umulige, enkelt og greit. Du kan selv velge å klandre dette over på manipulativ hjernevasking med safety buttons innstallert. Eller du kan velge å ta det som et valg fra oven å akseptere /det/ budskapet. Hvorav vitenskap holder en del emperiske studier (og en god del teoretiske/postulater.) Om hvordan verden rundt oss oppfører seg. Det vi har sett hittil med all den antatte kunnskapen vi har opparbeidet oss er at "lovverket" vi tror verden fungerer innenfor, er mindre "utfyllende." Det er ikke lenge siden vi fikk vite at hjernen vår utnytter noe som heter Quantum Entanglement prosesser til å sende signaler, dette betyr egentlig at alle tankene dine "former" universet rent fysisk. Og feks at arter spredt geografisk uten måter til å kommunisere lærer samme "kunnskap" over et hyppigere tempo, selv om de ikke kan lære av hverandre! (google Monkeys japan sweetpotato Eller: Trough the wormhole mass conciousness) det vil i hvertfall sette dere i riktig retning hvis det interesserer. Gode juletider folkens! Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 8. desember 2012 Del Skrevet 8. desember 2012 Det var ikke meningen å prøve og gjøre noen noe dummere på noen måte. Nei, men spørsmålet innleder jo det filosofiske argumentet "å tro." Som på ingen måte skal mistolkes med "å vite." Det står selv i bibelen at gud aldri vil gjøre seg et observerbart manisfest annet enn i din egen tro. sjekk det opp! (tror jeg har kommentert en post av en som ramset det opp rett fra bibelen med tilhørigshet notis. så bare sjekk innom så finner du den fort.) Genesis 1:26 – Then God said, “Let us make humankind in our image, according to our likeness.” Genesis 3:8 - They heard the sound of the LORD God walking in the garden at the time of the evening breeze, and the man and his wife hid themselves from the presence of the LORD God among the trees of the garden. Genesis 5.23 – Thus all of the days of Enoch were three hundred sixty-five years. Enoch walked with God; then he was no more, because God took him. For ikke å nevne at gud snakket med mennesker til stadighet. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå