Gelato Skrevet 28. november 2012 Del Skrevet 28. november 2012 Jeg eier halvpart av vertikaldelt tomannsbolig. Det er en dobbeltgarasje som jeg har tinglyst bruksrett på halvparten av, som står på tomta til den andre delen. Nå vurderer jeg å bygge egen dobbelgarasje på min tomt. Er det da noen verdi i bruksretten jeg da kan si ifra meg? Regner med at det vil være ok for nabo å slippe å ha meg kjørende på sin tomt,selv om det bare er nederst på tomten. I tillegg blir jo en garasjeplass ledig til de. Mitt spørsmål er egentlig, kan det være noen kroner for meg å få ut her, eller kan det bare lønne seg å beholde bruksretten på garasjen å bruke den til vedbod,sykler osv? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 28. november 2012 Del Skrevet 28. november 2012 Det må du nesten forhandle med naboen om, rett og slett. Bruksretten har åpenbart en verdi, men pengeverdien er jo lik det noen er villige til å betale for den. Du kan ikke kreve å selge den til han, så du får spørre hva han er interessert i å gi. 2 Lenke til kommentar
nicho_meg Skrevet 28. november 2012 Del Skrevet 28. november 2012 Trikset er jo å være diplomatisk. Legg det fram på en måte som gjør at naboen får lyst til å betale deg litt for å bygge garasjen og bli kvitt bruksretten. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 28. november 2012 Del Skrevet 28. november 2012 Du bør se på hvordan bruksretten er formulert. Det kan være at det er tatt inn en klausul om at bruksretten bare gjelder så lenge du ikke har garasje selv. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå