Gohei Skrevet 28. november 2012 Rapporter Del Skrevet 28. november 2012 Godt fornøyd så langt, selv om det er litt tungvinnt i begynnelsen. For eksempel å finne ut hvordan man legger til folk på chat'en, elle søker i MS Store. Tydelig at det er mye som er tilrettelagt godt for touch, uten at det er like intuitivt for vanlig skrivebordsbruk. (Win+Q for å søke i MS Store, og over alt for øvrig) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 28. november 2012 Rapporter Del Skrevet 28. november 2012 Jeg valgte Windows 7 framfor 8 da jeg er skeptisk til metro designet. Lenke til kommentar
Micket Skrevet 28. november 2012 Rapporter Del Skrevet 28. november 2012 Jeg tror at de fleste av de som har kjøpt til nå, er folk som ikke har for vane å lese tester og brukeranmeldelser før dem kjøpte. Hadde de lest om hvor mye negativ omtale win8 har fått, så tror jeg ikke det hadde vært 40 mill uten videre Lenke til kommentar
lucky666 Skrevet 28. november 2012 Rapporter Del Skrevet 28. november 2012 Selger bedre enn Windows 7. Stakkars folk Lenke til kommentar
RunRookieRun Skrevet 28. november 2012 Rapporter Del Skrevet 28. november 2012 Vel, vet ikke om det har noe med at jeg aldri har hatt win7 pga mac, men har ikke opplevd noe galt med win8. Alt av programmer jeg har fått tak i har fungert helt perfekt, og har ikke merket noen hickups. Har forstått det slik at win8 har fått mye negativ omtale, men kan ikke annet enn å begyne å tro at dette er pga oppgaver som "vanlige" folk ikke benytter seg av til daglig. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 28. november 2012 Rapporter Del Skrevet 28. november 2012 Kanskje en del brukere ikke ser behovet og at Win8 som helhet ikke representerer nok fornyelse ift. Win7 på desktop? Lenke til kommentar
BFG-Hungbunny Skrevet 28. november 2012 Rapporter Del Skrevet 28. november 2012 Jeg tror at de fleste av de som har kjøpt til nå, er folk som ikke har for vane å lese tester og brukeranmeldelser før dem kjøpte. Hadde de lest om hvor mye negativ omtale win8 har fått, så tror jeg ikke det hadde vært 40 mill uten videre Jeg er ganske så overbevisst om det motsatte, alle jeg kjenner(og det er en god del) som har kjøpt Windows 8 er folk som leser forferdelig mye tester og artikler rundt alt som har med software, hardware osv, selv jobber jeg i en ren dyrket PC butikk og har solgt en hel masse Windows 8 lisenser til både dem som har lest seg opp på det og dem som ikke har. Faktisk så vil jeg gå så langt som å si at de fleste som har kjøpt W8 er de som har fulgt med og de som ikke helt følger med er de mest skeptiske. 1 Lenke til kommentar
Edgeis Skrevet 28. november 2012 Rapporter Del Skrevet 28. november 2012 Hva er det man må ha for å ha oppdrader versjonen Lenke til kommentar
G Skrevet 28. november 2012 Rapporter Del Skrevet 28. november 2012 (endret) WOW, gikk det endelig opp for Microsoft dette forholdet med tilbud (pris) vs. etterspørsel (volum). De hadde vel kanskje ikke turt noe annet i disse finanskrisetider: Sitat fra artikkel: Mye av grunnen til dette er nok Microsofts kjempetilbud på oppgradering til Windows 8. ________________________________________________________________________ Hva er det man må ha for å ha oppdrader versjonen Sjekk denne tråden for fine tips: http://www.diskusjon...owtopic=1475202 Endret 28. november 2012 av G Lenke til kommentar
bigggan Skrevet 28. november 2012 Rapporter Del Skrevet 28. november 2012 (endret) Er dette inkludert maskiner som har allerede installert Windows 8? Eller er dette salg av Windows 8 løst? Eller begge to? Endret 28. november 2012 av bigggan Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 28. november 2012 Rapporter Del Skrevet 28. november 2012 "40 millioner har kjøpt Windows 8" Nja, vil kanskje heller si * 80% har kjøpt ny pc hvor det "tilfeldigvis" var innstalert w8 eller opsjon på sådan * 10% som tror at "høyere tall" alltid er bedre * 10% som faktisk liker det ? 1 Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 28. november 2012 Rapporter Del Skrevet 28. november 2012 Har allerede kjøpt og installert det på HTPC, og oppstartstiden er helt vanvittig, bruker omtrent like lang tid som TVen bruker på å komme på, Win7 brukte 14 sek. Liker det veldig godt, men skal innrømme at jeg bruker lite Metro apps. Bruker mye desktop, men når flere (Shoutout to Spotify, HBO etc.) følger etter Netflix m.m. så tror jeg det kan bli riktig så bra. Venter/håper på at apps som MyTVseries og MovingPictures (fra MediaPortal) skal komme som standalone apps til Win8 Metro med IMDb og thetvdb data, cover etc. Kanskje flere klarer å relatere til XBMC og Plex? Vurderer også å kjøpe Win8 Pro til laptop. Betalte 119 til HTPC, og kan få det for 249,- nå til andre eldre maskiner. http://windows.microsoft.com/nb-NO/windows/download-shop 1 Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 28. november 2012 Rapporter Del Skrevet 28. november 2012 Det er nok folk som ikke bryr seg så mye om brukergrisesnittet, eler bruker pc til nett surfing og epost. Ikke til de andre tradisjonelle oppgavene Tiden får vise hvordan det vil virke når man tar i bruk disse i bruk Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 28. november 2012 Rapporter Del Skrevet 28. november 2012 Er dette inkludert maskiner som har allerede installert Windows 8? Eller er dette salg av Windows 8 løst? Eller begge to? Dette er lisenser Microsoft har solgt. Lenke til kommentar
Skillica Skrevet 28. november 2012 Rapporter Del Skrevet 28. november 2012 Jeg har kjøpt Windows 8. Det er ganske raskt, men veldig komplisert.. Men skal nok vende meg til det Windows 8 starter opp på ca. 10 sekunder! Bra jobba, Microsoft! Det eneste jeg savner på Windows 8 er Start knappen -.- Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 28. november 2012 Rapporter Del Skrevet 28. november 2012 Vel, vet ikke om det har noe med at jeg aldri har hatt win7 pga mac, men har ikke opplevd noe galt med win8. Alt av programmer jeg har fått tak i har fungert helt perfekt, og har ikke merket noen hickups. Har forstått det slik at win8 har fått mye negativ omtale, men kan ikke annet enn å begyne å tro at dette er pga oppgaver som "vanlige" folk ikke benytter seg av til daglig. De fleste som omtaler seg negativt om Windows 8 har ikke prøvd å tilvenne seg til systemet. Kan enkelt summere opp det de sier til; "Windows 8 suger, det er ikke hva jeg er vandt til å bruke!!!!111!". Der er jo også de som har sterke meninger mot Windows 8 som også har noen poenger da, men det er sjeldent en ser noe til dem :/ 2 Lenke til kommentar
Chrank Skrevet 28. november 2012 Rapporter Del Skrevet 28. november 2012 Med tanke på artikkelen "PC-salget stuper" den 26.11 så betyr nok dette at det er solgt 40 mill. lisenser som stort sett ligger hos distributører og i butikkene.... Eller hos vanlige folk som oppgraderer fra win7. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 28. november 2012 Rapporter Del Skrevet 28. november 2012 De fleste som omtaler seg negativt om Windows 8 har ikke prøvd å tilvenne seg til systemet. Kan enkelt summere opp det de sier til; "Windows 8 suger, det er ikke hva jeg er vandt til å bruke!!!!111!". Tullball og ofte er det slike tåpelige argumenter/setninger som dette man ser mot de som mener windows 8 ikke er noe poeng å oppgradere til. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 28. november 2012 Rapporter Del Skrevet 28. november 2012 Noen sammenligner det med W7 ,android eller det som passer mot det man er van til. Hvis man også leser tester så burde grunnlaget for uttalelser være ok. jeg savner en eller flere artikler / tester der man sammenligner W8 og w7 direkte for se hvordan man kan gjøre ting i W8 like effektivt som i W7. Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 28. november 2012 Rapporter Del Skrevet 28. november 2012 Tullball og ofte er det slike tåpelige argumenter/setninger som dette man ser mot de som mener windows 8 ikke er noe poeng å oppgradere til. Det er det jeg får ut av hva som skrives... Det som blir skrevet er "Windows 8 suger, det har ikke noe startknapp!". (Noe som er feil da startknappen fortsatt er der, bare at den ikke synes). Det handler som at folk ikke er vandt til å bruke det og da tar det litt tid før man blir det. Sånn virker det andre veien også. Jeg har brukt Windows 8 i over et år nå (dog i små og varierende mengder før April). Når jeg bruker Windows 7 på venners bærbare føles det kronglete og rart med startmenyen og Aero virker helt forferdelig :S De gangene jeg ser gjennom kommentarene til Windows 8 artikler rundt om på nettet er det de som støtter Windows 8 som har gode poeng og er velskrevet. De fleste av de som er imot Windows skriver bare det jeg skrev over eller "Metro sucks!", "Windows 8 will flop for sure", "I'm sticking with Windows 7" osv... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå