Gå til innhold

Maskin kun til mail, skriving, Yr.no, og noen bilder?

Sarab

Anbefalte innlegg

Hei hei!

Driver og ser etter en data til moren min:) (Den hun har nå er kun forbeholdt verdens mest tolmodige sjeler.)

Krav: En skjerm på min 15 tommer, og den skal ikke ha alt!

Den skal faktisk kunne svært lite; moren min ser på yr.no, litt på nyhetene, youtube, skriver mail, og skriver litt i word. Hun behandler også bilder (hun bruker Windows Live Fotogalleri) så den må ha plass til litt bilder og ikke en helt håpløs oppløsning, men det er egentlig det.

Den skal heller ikke flyttes mye på, annet enn å plasseres under skrivebordet, så tyngden er det det samme med.

Jeg tenker at en sånn data ikke burde koste så mye, men jeg kan ingenting.

Hjelp? Forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-16183

Hei hei!

Driver og ser etter en data til moren min:) (Den hun har nå er kun forbeholdt verdens mest tolmodige sjeler.)

Krav: En skjerm på min 15 tommer, og den skal ikke ha alt!

Den skal faktisk kunne svært lite; moren min ser på yr.no, litt på nyhetene, youtube, skriver mail, og skriver litt i word. Hun behandler også bilder (hun bruker Windows Live Fotogalleri) så den må ha plass til litt bilder og ikke en helt håpløs oppløsning, men det er egentlig det.

Den skal heller ikke flyttes mye på, annet enn å plasseres under skrivebordet, så tyngden er det det samme med.

Jeg tenker at en sånn data ikke burde koste så mye, men jeg kan ingenting.

Hjelp? Forslag?

du trenger en billig student pc. Den vil klare alt det der bra. Her er et bra eksempel http://www.prisguide...i3-2370m-166548

det er 13 prosent avslag på den på komplett nå.

Endret av medlem-16183
Lenke til kommentar

Siden lagringsplass ikke er et problem, så ville jeg faktisk godt for en enda billigere maskin også oppgradert den til en 60-80GB SSD. Maskinen vil bli astronomisk raskere, selv om det er en dritt maskin. Jeg har en forholdvis dyr maskin med en 256SSD. Med hånden på hjertet skulle jeg heller hatt en 4 år eldre maskin med SSD fremfor denne nye maskinen med en tradisjonell HDD. Har du først hatt en maskin med en SSD så går du aldri tilbake.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...