bjartewh Skrevet 28. november 2012 Del Skrevet 28. november 2012 Langdryg Mario-kloning som manglar særpreg. Les hele saken Lenke til kommentar
radiohodet Skrevet 28. november 2012 Del Skrevet 28. november 2012 Det er utvilsamt ambisiøst å lage eit todimensjonalt plattformspel med så mange, og relativt vanskelege, brett ? men det er ikkje nødvendigvis lurt. Rett nok finst det folk der ute som er heilt ekstremt gode på denne typen gammaldagse plattformspel. Og viss dei legg prestisjen i det, så kan det godt hende dei vil ha mykje «moro» (eg stiller meg tvilande til kor moro det eigentleg er å vere ekstremt god til å spele tv-spel, uansett sjanger) Trist, men mer og mer vanlig holdning blant de som kaller seg glade i spill, og kanskje hovedgrunnen til forfallet i spillindustrien, også på anmeldersiden (Selv om indiespill og kickstarter er i ferd med å redde den) Det er litt skivebom hvis man tror at man må -være- god i et spill for å få glede av det. Det morsomste med spill er jo nettopp det å lære seg å mestre utfordringen spillet kommer opp med. Argumentet ditt høres ut som at hvis man plukker opp en gitar og ikke klarer å spille noe, så er det kjedelig å spille gitar. Hvor moro kan det egentlig være å kunne spille gitar uansett, ikke sant? Synes også det virker rart at du kommer opp med så mange rare linjer angående vanskelighetsgraden når du namedropper NES, som jo hadde tonnevis av utrolig vanskelige spill, men mulig det er bare SMB du likte, og du avfeier resten av katalogen. Håpløst at "høy" vanskelighetsgrad trekker ned når spill i 2012 er så lette at selv bestemor kan spille de i blinde. Synes også det er herlig ironisk at "Game of Clones" blir brukt som noe negativt, når 99% av FPSer er kloner av hverandre, men jeg er helt enig med deg at det ikke er positivt. Det blir bare et problem siden det er ingen rød tråd i Gamers anmeldelser, men der er Gamer langt fra alene. 1 Lenke til kommentar
bjartewh Skrevet 28. november 2012 Forfatter Del Skrevet 28. november 2012 Eg mistenkjer at du misforstår meg her, då det ikkje først og fremst er vanskegraden som gjer at eg ikkje likte 8BitBoy spesielt godt. Eit spel må gjerne vere vanskeleg, så lenge det kjenst meir utfordrande enn frustrerande. Ta til dømes Castlevania: The Adventure Rebirth, som eg nyleg omtalte. Eit rimeleg vanskeleg spel, det òg, men likevel eit som eg hadde mykje moro med. Det som for meg er det største problemet med 8BitBoy, er at det er for mange brett i kvar verd, og at ein dermed går lei av dei omgjevnadane som kvar verd har å tilby, lenge før ein er klar for neste verd. Vanskegraden bidrar til dette problemet, ved at ein endå fleire gongar må spele gjennom dei bretta ein allereie er gått lei av, fordi ein har spelt dei så mange gongar allereie - og fordi dei eigentleg ikkje var så himla bra i utgangspunktet. Du må gjerne forklare korfor du drar FPS-ar inn i argumentet. Eg har då ikkje uttalt meg positivt om den sjangeren i denne teksten, har eg det? Lenke til kommentar
Puro Skrevet 28. november 2012 Del Skrevet 28. november 2012 "eg stiller meg tvilande til kor moro det eigentleg er å vere ekstremt god til å spele tv-spel" Du skriver for Gamer.no men skjønner ikke hva en Gamer er? hahahahahahahhahahahahahhahahaha Lenke til kommentar
bjartewh Skrevet 28. november 2012 Forfatter Del Skrevet 28. november 2012 "eg stiller meg tvilande til kor moro det eigentleg er å vere ekstremt god til å spele tv-spel" Du skriver for Gamer.no men skjønner ikke hva en Gamer er? hahahahahahahhahahahahahhahahaha Det var ikkje det som var poenget, nei. Når det er sagt, så burde eg nok ha skjønt at den setninga lett kunne bli misforstått. Lenke til kommentar
V5R1X Skrevet 28. november 2012 Del Skrevet 28. november 2012 Det var ikkje det som var poenget, nei. Når det er sagt, så burde eg nok ha skjønt at den setninga lett kunne bli misforstått. Hva var poenget da? Lenke til kommentar
bjartewh Skrevet 28. november 2012 Forfatter Del Skrevet 28. november 2012 Hva var poenget da? Poenget var at eg ikkje trur det er spesielt gøy å spele tv-spel utelukkande for å bli best, i den forstand at alt blir ein konkurranse om å toppe lister (jf. King of Kong.) Men det har sikkert sin sjarm, det òg, for all del. Eg snakkar berre her om kva eg, reint personleg, trur om dette. Lenke til kommentar
TiLT42 Skrevet 28. november 2012 Del Skrevet 28. november 2012 Er det bare jeg som ser ironien i at grafikken faktisk er 16-bit i dette spillet? 1 Lenke til kommentar
Allt í lagi Skrevet 28. november 2012 Del Skrevet 28. november 2012 Syntes dette så spennende ut så prøvde demoen fast bestemt på at dette kunne ikke være så dårlig som 4/10. Men dette var verre. Dårlig kontroll, ingen sprinteknapp(såvidt jeg kunne se) og ujevn vanskelighetsgrad. Utvikleren har tydeligvis ikke forstått hvilke aspekter som gjorde 2D Mario bra. Lenke til kommentar
bjornhelge Skrevet 28. november 2012 Del Skrevet 28. november 2012 dette er vel indisk på sitt beste ja hahaa... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå