treskopus Skrevet 28. november 2012 Del Skrevet 28. november 2012 Jeg er så fælt ofte pissetrengt for tiden. I over en måned har jeg våkna tidlig av å måtte pisse, og det har aldri pleid å hende før... jeg har faktisk klart meg fra morgen til ettermiddag uten å pisse, og hvert fall en natt. Hva kan dette skyldes? Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 28. november 2012 Del Skrevet 28. november 2012 Du begynner å bli en gammel mann. Vi har det slik... Den populære diagnosen er urinsveisinfeksjon. Det kan legen fastslå. Ellers kan man faktisk få problemet av å gå på do for sjelden. Det er nok en mer sannsynlig forklaring. Da strekkes blæremusklene og man må trene dem opp igjen. Kanskje har du endret drikkevaner, for eksempel begynt med vanndrivende drikke som kaffe eller te, eller å drikke det sent om kvelden. Alkohol er uheldig her. Hold deg til vann, og ikke drikk det sent om kvelden. Noen sykdommer er det også som har slike symptomer, som diabetes. Men som regel er det mer prosaiske problemer som ligger bak. Ta deg en tur til fastlegen, så får du svar på om det er en infeksjon, og råd og tips. Geir P.S. Denne tråden bør kanskje flyttes til helse. 1 Lenke til kommentar
Feh Skrevet 28. november 2012 Del Skrevet 28. november 2012 (endret) Ikke drikk noe de siste 1-2 timene før du legger deg og selv om du ikke kjenner at du må, sett deg på do før du går og legger deg for å se om det kommer noe. @tom waits for alice: Problemer med uringering i forhold til diabetes er vel at man må tisse unormalt ofte? Å gå en hel dag uten å gå på do er jo ganske uvanlig, men i så fall motsatt av symptomene til diabetes? Endret 28. november 2012 av Feh Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 28. november 2012 Del Skrevet 28. november 2012 Ja, men nå er jo problemet til trådstarter at hun stadig (føler at) hun må på do. Diabetes og det at hun har gått sjelden på do før er selvsagt to forskjellige forklaringer. Antar jeg, siden jeg ikke er lege, og ikke har spilt en på TV. Geir Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 28. november 2012 Del Skrevet 28. november 2012 Høres ut som uvi ja. Svir det når du tisser? Når du tisser, er det store gode mengder, eller mindre? Lenke til kommentar
treskopus Skrevet 28. november 2012 Forfatter Del Skrevet 28. november 2012 Det svir ikke og mengende er helt normale. Ikke drikker jeg mer enn før, heller. Lenke til kommentar
The Silencer Skrevet 28. november 2012 Del Skrevet 28. november 2012 (endret) *** Glem det, jeg er sløv og trett *** Endret 28. november 2012 av The Silencer Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 28. november 2012 Del Skrevet 28. november 2012 Nå er vel pusen jente, og står neppe og tisser. Så stor sjanse for at det er prostata-problemer er det vel heller ikke da... Geir Lenke til kommentar
treskopus Skrevet 28. november 2012 Forfatter Del Skrevet 28. november 2012 Gjør det noe om jeg bare la det gå sin gang til det forsvinner? Er så mye styr og venting med leger... Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 29. november 2012 Del Skrevet 29. november 2012 Det er vel bare sjelden symptom på noe farlig. Men hvis du ikke går til legen, så får du ikke vite hva det er, og det er jo dumt. Da kan du ikke rette på det som forårsaker det... Geir Lenke til kommentar
Dromle Skrevet 2. desember 2012 Del Skrevet 2. desember 2012 Å stadig vekk være tissetrengt kan også være et symptom på at man er gravid. Lenke til kommentar
vetle666 Skrevet 15. desember 2012 Del Skrevet 15. desember 2012 (endret) Blæren din skrumper inn! www.wikipedia.org/no/rosinagina.html Endret 15. desember 2012 av vetle666 Lenke til kommentar
vidor Skrevet 15. desember 2012 Del Skrevet 15. desember 2012 Kan være at blæremuskulaturen din er konstat spent. Dette gjør at blæren rommer mindre urin, noe som øker frekvensen på urinering gitt at man har samme mengde væske pr. døgn som skal ut. I forhold til flere av trådene du har laget før tror jeg dette er emosjonelt. Lenke til kommentar
vetle666 Skrevet 16. desember 2012 Del Skrevet 16. desember 2012 Var jo det jeg sa jo! Det heter rosinagina og forekommer spesielt hos kvinner/jenter.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå