Metasenter Skrevet 28. november 2012 Del Skrevet 28. november 2012 (endret) Hei! Jeg har noen generelle spørsmål angående forsvaret som jeg håper at noen her kan svare på. Jeg har vært på sesjon del 2, og avtalte med sesjonslederen at jeg skulle inn i garden i 2015. Jeg lurer på om det er mulig å bytte gren / tjeneste før, eller eventuelt i løpet av rekruttperioden i forsvaret? Jeg er ikke så sikker på om jeg har lyst i garden, så om det hadde vært mulig å bytte i løpet av rekruttperioden / eventuelt før, så hadde det vært flott. Hva er de generelle "minstekravene" til hang-ups / sit ups / push ups osv for å ikke bli dimmitert i løpet av rekruttperioden? Jeg er også litt nærsynt (jeg besto legetesten, dog), og lurer derfor på om det er vanskelig å treffe blinken(e) når dere driver med skytetrening, eventuelt om dette er noe de ser mye på? Kan man bli dimmitert hvis man ikke er så flink til å sikte / ikke treffer blinken hele tiden? Siste spørsmål: Hvor omfattende er den daglige vasken som begynner klokken 06:00? Jeg regner med at jeg kommer til å dele rom med en eller flere personer, så da deler vi vel på oppgavene. Endret 28. november 2012 av Metasenter Lenke til kommentar
toy_man Skrevet 28. november 2012 Del Skrevet 28. november 2012 (endret) Jeg har vært på sesjon del 2, og avtalte med sesjonslederen at jeg skulle inn i garden i 2015. Jeg lurer på om det er mulig å bytte gren / tjeneste før, eller eventuelt i løpet av rekruttperioden i forsvaret?Jeg er ikke så sikker på om jeg har lyst i garden, så om det hadde vært mulig å bytte i løpet av rekruttperioden / eventuelt før, så hadde det vært flott. Du kan få byttet gren og tiden du skal inn. Bare å ringe Vernepliktsverket på telefon 03003. Så vil de hjelpe deg videre. Jo tidligere du ringer, jo større sjanse er det for å få byttet. Hva er de generelle "minstekravene" til hang-ups / sit ups / push ups osv for å ikke bli dimmitert i løpet av rekruttperioden? Det er ingen minstekrav. Hadde personer som løp 3000m på 18 minutter og som ikke klarte noen pull ups når jeg var inne. De fikk bli med videre. Men anbefaler deg å trene deg opp i så god form som du kan. Det vil gjøre rekrutten mye lettere og generell tjeneste. Og karakterene dine fra styrketest og 3000m kan være avgjørende for hvilken tjenestestilling du får. Jeg er også litt nærsynt (jeg besto legetesten, dog), og lurer derfor på om det er vanskelig å treffe blinken(e) når dere driver med skytetrening, eventuelt om dette er noe de ser mye på?Kan man bli dimmitert hvis man ikke er så flink til å sikte / ikke treffer blinken hele tiden? Det er ikke så veldig vanskelig. Men vet ikke hvordan synet ditt er. Men regner med at det skal gå bra. Nei, man blir ikke dimmitert hvis man ikke er så flink til å sikte/skyte. Det har null å si om hvordan du skyter. Hvor omfattende er den daglige vasken som begynner klokken 06:00? Jeg regner med at jeg kommer til å dele rom med en eller flere personer, så da deler vi vel på oppgavene. Kommer ann på tjenestested og hva slags befal du har. For eksempel når jeg var på rekrutten sov jed på rom sammen med 5 andre. Vi skulle vaske rommet oget fellesområder. Og befalet var sånn passe strenge. Mens når jeg var på hundførerkurs sov jeg på rom med 2 andre. Skulle vaske rom og et fellesområde + hjelpe andre hvis vi fikk tid. Og befalet var veldig veldig nøye på vasken. Endte vel opp med at flere kjøpte jiff mopp for å få det godkjent. Mens når jeg kom på endelige tjeneste sted ble det enda slappere igjen. Så alt kommer ann på befalet og tjeneste sted. Men du er ikke alene. Dere er flere sammen om det, så ikke tenk så mye på det. Blir en vane sak etterhvert. Kan gå tregt i starten, men på slutten har dere fått det inn skikkelig. Endret 28. november 2012 av toy_man Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå