Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Nettstudie vs. klasserom

Anbefalte innlegg

Hei!

Vil først gjøre det klart at dette ikke gjelder universitetsutdannelse, men å forbedre karakterer fra videregående skole.

Jeg skal forbedre en del karakterer fra videregående, og har tenkt å gjøre dette ved Sonans. Har den siste tiden vurdert å gjøre dette med nettstudier, men lurer på om noen her har erfaringer fra dette.

Det er egentlig ingen spesiell grunn til dette, som at jeg skal jobbe samtidig, eller ikke får til å gå til tradisjonell klasseroms undervisning. For det første er det bare veldig mye billigere og gir meg frihet til å studere når jeg ønsker. Det gir meg muligheten til å isolere meg og reise på hytta for å jobbe et par dager.

Jeg vet at det kan være et problem å faktisk gidde å studere, når en ikke har undervisningen en er nødt til å møte på, men jeg er overbevist om at det ikke vil bli et problem i min situasjon da jeg er veldig klar for dette, og det blir plutselig mye mer virkelig når jeg betaler for undervisningen og er nødt til å få toppkarakterer for at det i det hele tatt skal lønne seg.

Fagene jeg vurdere å ta er engelsk, matematikk (1P, 2P), geografi, naturfag, rettslære og norsk (muntlig/skriftlig).

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva som fungerer vil nok også kunne variere litt fra person til person. For enkelte så kan mye av læringen skje i samspillet med andre, og hvis man er en slik person som "er laget for" læring i en sosial sammenheng, da blir nettstudier kanskje ikke det optimale. Hvis man der i mot liker å jobbe på egen hånd, så kan det nok fungere bra.

Har lest litt matematikk og en del IKT fag på universitetsnivå basert på nettressurser og video, og synes det fungerer nesten vel så bra som vanlig forelesning. Det er ikke så lett å spole en vanlig forelesning tilbake og så spille det hele om igjen. (Vet ikke om kursene for videregående er bygd opp på denne måten.)

Det som kanskje er en god ide hvis man bruker nettstudier, det er å finne noen å jobbe sammen med slik at man for eksempel er 2-3 stykker som jobber sammen med de samme fagene. Da kan man få også få med seg noe av det som går på motivasjon og sosial læring.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...