haeide Skrevet 9. september 2003 Del Skrevet 9. september 2003 Skal til å kjøpe nytt kamera og har vurdert forskjellige kameraer til ca. mellom 3-4000 kroner. Har kikket på Ixus 400, Ixus II, Casio Exilim Z3 og hørt at Z4 er på vei. Det er en fordel at kameraet er lite, men mellom disse fire modellene spiller ikke den lille størrelsesforskjellen noe rolle. Alt i alt lurer jeg på hva som er det beste kjøpet for pengene. Har lest at autofokusen på Ixus 400 er træg. Har nå et HP photosmart 318 og det jeg vil ha forbedret fra det er det meste: autofokusen er for langsom, for lang loade tid etter hvert billde, for dårlig batteriløsning (kapasitet) og oppstartshastigheten av kameraet. Det er også for dårlig til å ta bilder i svakt lys. Har forstått at alt dette selvfølgelig er vesentlig bedre i Ixus 400, men hva med autofokusen. Er den også rask nok? Har kommet til at det står mellom Ixus II og Ixus 400 (muligens et av Casios, klarer IKKE å bestemme meg) Så mitt spørsmål vil være: Hva gir det beste kjøpet hvis Oppløsning, optisk zoom og resten av spes. jeg nevnte tidligere skal tas høyde for (spesielt autofokus hastighet og loade tid)?? Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 9. september 2003 Del Skrevet 9. september 2003 hei, jeg er en stolt eier av Ixus 400 og seff en smule partisk. Jeg kan ikke fortelle deg om de andre kameraene. Men en ting burde du ha i tankene. De som tester kameraene tester maaaaange kameraer og har en profesjonell forvetning til alle detaljer. De har testet kameraer til 50 000...og de til 2000. Så som en helt normal bruker av et digitalkamera....så er autofokusen ganske kjapp!! Jeg kan anbefale Ixus 400 på det sterkeste. En kammerat kjøpte sony 5 megapixel kamera og er super misfornøyd...bildene er uklare og minnebrikkene er dyre....så han vurderer å returnere det og få seg Ixus 400. AKIRA Lenke til kommentar
CosworthPower Skrevet 10. september 2003 Del Skrevet 10. september 2003 AKIRAx24: Hvilke Sony kamera har kameraten din kjøpt seg? Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 10. september 2003 Del Skrevet 10. september 2003 AKIRAx24: Hvilke Sony kamera har kameraten din kjøpt seg? Sony DSC-P10 AKIRA Lenke til kommentar
raysv Skrevet 10. september 2003 Del Skrevet 10. september 2003 Jeg må si meg litt uenig med AKIRAx24 her, jeg har testet en god del av både sony og canon sine kameraer og må jo si at autofocusen til Canon stinker, missforstå meg rett, IXUS er et knallgodt kamera, men autofocusen er en tanke for treig noe som også har kommet frem i en del tester, tror dette er generelt problem for en del av Canon sine kompakt kamereaer. En kolega av meg kjøpte seg IXUS 400, han er veldig fornøyd bortsett fra at han syntes autofucsen kunne hvert en del bedre. Når det gjelder Sony kamerane (Nå tenker jeg på Sony P10) så hadde jeg valgt dette forann IXUS 400 av den enkle grunnen at kamerat er en hel del kjappere, en MP mer samt at prisen er den samme. Bilde kvaliteten syntes jeg er veldig bra på begge mens når det gjelder skarpe bilder så vinner nok IXUS'en akkurat på målstreken. Da de fleste digitalebilder trenger litt etterbehandling uansett så ser jeg ikke skarpheten som noe problem da dette er gjort på 2 sekunder å fikse i Photoshopen. Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 11. september 2003 Del Skrevet 11. september 2003 Det kan hende min kammerat var uhelig med sitt, men det var åpenbare bildeforskjeller på de to. I min normale bruk av Ixus 400, for turist bruk, og hjemme bruk og litt privat dilling...så har ikke autofokus plaget meg noe nevneverdig. Men det kan jo ha noe med at den er bedre enn mitt forrige 2 Megapixel kamera. Men en av hovedgrunnene til å bytte Sony kamera til et annet er prisen på Memorystick. Med et 5 Megapixel kamera må du ha seriøst med minne om du drar på 1 - 2 ukers ferie. Og der er Sony memorystick ALT for dyrt sammenlignet med andre standarder. Alle sier "det blir billigere snart". Jeg kan huske memorystick formate komme på markede, og det har ALLTID vært dyrer, og alle har siden starten sakt..det blir billigere. Det har enda ikke skjedd. AKIRA Lenke til kommentar
raysv Skrevet 11. september 2003 Del Skrevet 11. september 2003 CF er billigere, men memorystick har blitt mye billigere siden det kom. Lenke til kommentar
Skikongen Skrevet 12. september 2003 Del Skrevet 12. september 2003 warelf: Den dagen du klarer å forvandle et uskarpt bilde i Photoshop på 2 sek. (eller 2 uker) blir jeg imponert. Lenke til kommentar
raysv Skrevet 12. september 2003 Del Skrevet 12. september 2003 USM gjør da susen på uskarpe bilder. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå