Gå til innhold

Kiwi-garantien

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

En ting er at det tydeligvis er vanskelig å gå inn på Kiwi.no å sjekke før man poster, men i tillegg er det tydeligvis vanskelig å lese selv hva som står.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Før fikk man dobbelt -_- Kiwi-Bob utnyttet bare garantien.

Aldri fått dobbelt, hvordan kan jeg være så sikker? Jobbet på Kiwi i 5-6 år.

Lenke til kommentar

Aldri fått dobbelt, hvordan kan jeg være så sikker? Jobbet på Kiwi i 5-6 år.

Jo, før fikk man pengene man hadde betalt varen med + verdien av varen tilbake hvis man ikke ønsket tilsvarende vare. De endret dette ganske nylig (par måneder siden).

Er det flere enn meg som blir møtt med et surt ansikt om jeg kommer med en vare som er går ut den dagen/dagen etter? Og det til tross for at jeg handler andre varer for et par hundre kroner...

Grunnen til dette kan være at de ansatte i kiwi blir oppfordret til å ikke gi garantien til dem som er ute etter å misbruke den (ikke lenger mulig siden du ikke får verdien av varen tilbake lengre). Av den grunn så kan smilet lett falle av og den ansatte blir mer seriøs (du oppfatter dette som "surt ansikt"). Når det gjelder datovarer så er det butikkens jobb å luke ut de varene som går ut på dato før en kunde finner den, kanskje den ansatte syns dette var et slags "tap".

Endret av Nyph
Lenke til kommentar

Grunnen til dette kan være at de ansatte i kiwi blir oppfordret til å ikke gi garantien til dem som er ute etter å misbruke den (ikke lenger mulig siden du ikke får verdien av varen tilbake lengre). Av den grunn så kan smilet lett falle av og den ansatte blir mer seriøs (du oppfatter dette som "surt ansikt"). Når det gjelder datovarer så er det butikkens jobb å luke ut de varene som går ut på dato før en kunde finner den, kanskje den ansatte syns dette var et slags "tap".

Kan så være. Da får den ansatte ta det inn over SEG, og gjøre en skikkelig jobb neste gang. Det er ikke kunden sin feil at det ligger varer som er utgått. Av og til hender det til og med at at jeg finner varer som er utgått for noen uker siden. Det er under en hver kritikk.

Dog er det mye styr for de ansatte der jeg bor. De må hente sjefen, eller en annen "ansvarlig" for å ta retur på en vare. Dvs. scanner de en vare to ganger så er det masse venting for meg som kunde hvis ikke det tilfeldigvis er den personen som sitter i kassa som har returkort/nøkkel.

Endret av Nedward
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...