Spawn0611 Skrevet 27. november 2012 Del Skrevet 27. november 2012 Heisann folkens. Etter mange år på sidelinja skal jeg bygge meg en ny stasjonær pc. Mye har skjedd på dette markedet siden sist... For å komme litt "billig" unna foreløpig så skal jeg vente med å kjøpe nytt skjermkort å heller bruke det gamle jeg har inntil videre, før jeg utpå nyåret skal kjøpe det også. Jeg har dette liggende: EVGA GeForce 8800GTX 768MB GDDR3, HDCP, PCI-Express, 2xDVI-I, 384bit. Det tenkte jeg å sette inn i dette oppsettet: HK: Asus P8Z77-V Pro/Thunderbolt CPU: Intel Core i7 3770K Ram; Kingston HyperX DDR3-1600 16 GB + en ny SSD disk og kabinett. Har egentlig 2 spørsmål som jeg håper på hjelp til: 1. Har en 620W Corsair PSU liggende, tror dere den vil holde til dette? 2. Som headingen antyder så sliter jeg med skjermvalg. På det gamle skjermkortet, er det kun DVI-I utgang, og på enormt mange skjermer i dag er det DVI-D. Hvordan kan jeg få dette til å snakke sammen? Kan eventuellt gå fra DVI-I til HDMI. Men jeg finner ingen kabler på nettbutikkene som har dette... På forhånd takk. Mvh Ronny Lenke til kommentar
Antoweif Skrevet 27. november 2012 Del Skrevet 27. november 2012 (endret) DVI-I er både analogt og digitalt, slik at en overgang til VGA går helt fin. HDMI er allerede digitalt og er heller ingen problem. Endret 27. november 2012 av Antoweif Lenke til kommentar
CastleLord Skrevet 27. november 2012 Del Skrevet 27. november 2012 (endret) Enkelt, bruk en DVI-D kabel. DVI-I og DVI-D er veldig like kabler egentlig så det fungerer ypperlig å bruke en DVI-D kabel i en DVI-I port. (Du kan derimot ikke bruke en DVI-I kabel i en DVI-D port) Bare kjøp/bruk en DVI kabel du har/ikke har hjemme. Alle moderne grafikkort kommer med DVI-I utgang så det er ikke et problem nei. EDIT: ved en kjapp sjekk her ser jeg at systemet ditt vil trekke ca 445W så den 620W strømforsyninga vil nok holde fint. Endret 27. november 2012 av CastleLord Lenke til kommentar
Antoweif Skrevet 27. november 2012 Del Skrevet 27. november 2012 (endret) Hva enn slags skjerm du kjøper, så vil du kunne koble den til skjermkortet med andre ord. Skjermer kommer som regel med egen kabel, så du trenger ikke tenke på det. Med mindre det er snakk om DisplayPort, med det er en annen historie. Endret 27. november 2012 av Antoweif Lenke til kommentar
kurtiaakre Skrevet 27. november 2012 Del Skrevet 27. november 2012 1. Det skal holde helt fint med det oppsettet du har spesifisert. 2. Som Antoweif skriver så er DVI-I bare en DVI-D med analogt signal i tillegg. Du trenger da bare en vanlig DVI-D kabel og trenger ikke tenke på mer enn det. (DVI-I brukes normalt ikke på en skjerm - da en har en egen analog inngang i stedet) Lenke til kommentar
Spawn0611 Skrevet 28. november 2012 Forfatter Del Skrevet 28. november 2012 Takker for hjelpen folkens. Da prøver jeg med en DVI-D kabel mellom først som dere sier, og satser på at det fungerer. Bestillingen er satt nå, så da er det bare å vente noen dager på pakken, så skal vi se om vi får liv i dette. Ha en fortreffelig ettermiddag. Ronny Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå