Delvis Skrevet 27. november 2012 Del Skrevet 27. november 2012 (endret) Fra VG artikkel At en alene som f.eks ABB er syk og kan gjøre sånn galt, men at de flere sammen kan gjøre det mot en sånn dame på den måten. En gjeng med menn? Jeg forstår det nesten ikke, det er for tarvelig til at det skulle gå an. Organiserte personer i så store oppslutninger være sånn, jeg lurer på hvordan de får det til. Skremmende. Endret 27. november 2012 av Delvis 2 Lenke til kommentar
Rosario Skrevet 27. november 2012 Del Skrevet 27. november 2012 (endret) Denne krigen er så stor at liv betyr ingenting. Det globale narkomarkedet er noe slik som $300 billions, det er mer enn Norges BNP. Det andre er at de største kartellene må ha link til et globalt nettverk, liksom Berlusconi må ha link til en "orden" (en gubbe blir ikke landsfader uten "hjelp") Endret 27. november 2012 av Rosario Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 27. november 2012 Forfatter Del Skrevet 27. november 2012 Denne krigen er så stor at liv betyr ingenting. Det globale narkomarkedet er noe slik som $300 billions, det er mer enn Norges BNP. Det andre er at de største kartellene må ha link til et globalt nettverk, liksom Berlusconi må ha link til en "orden" (en gubbe blir ikke landfader uten "hjelp") Ikke unnskyld dem. Det er ingen unnskyldning, de kunne vel latt den ordentlige kvinnen der med sine små barn være i fred for det vel. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 27. november 2012 Del Skrevet 27. november 2012 Noen har nok empti til å synes synd på andre, men likevel mangler så mye empati at de ikke forstår at mennesker klarer de utroligste ting. Dog, synes mer synd på de vanlige teenåringene som lever på det verste over der, enn en person som står høyt i det offentlige. Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 27. november 2012 Del Skrevet 27. november 2012 Ikke unnskyld dem. Det er ingen unnskyldning, de kunne vel latt den ordentlige kvinnen der med sine små barn være i fred for det vel. Det er ingen unnskyldning, men hun drukner i alt det andre som skjer. Tror verken jeg eller du kan forestille oss hvor mye grusomt som skjer, som vi ikke får vite om. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 27. november 2012 Forfatter Del Skrevet 27. november 2012 Så rare dere er. Og da passet det med smil etter det..? Ja nå skal jeg vedkjenne at jeg ikke har fulgt med på det som skjer der, men reagerte på det som sto der. Akkurat som det skulle være en tiltalende stilling å ha den "høye" posisjonen, hun visste jo hva hun gikk til. Og tog på seg hva få andre ville gjort etter det jeg skjønner. 1 Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789 Skrevet 27. november 2012 Del Skrevet 27. november 2012 Ikkje nok med at det er gale for folka som brukar narkotikaen, dei støtter også opp under slike ting som dette. Lenke til kommentar
1814_ Skrevet 28. november 2012 Del Skrevet 28. november 2012 Fra VG artikkel At en alene som f.eks ABB er syk og kan gjøre sånn galt, men at de flere sammen kan gjøre det mot en sånn dame på den måten. En gjeng med menn? Jeg forstår det nesten ikke, det er for tarvelig til at det skulle gå an. Organiserte personer i så store oppslutninger være sånn, jeg lurer på hvordan de får det til. Skremmende. De gutta der har vel mange ganger større forutsetninger for å utvikle psykisk sykdom kontra breivik. Prøv å leve et liv i akutt fattigdom, hvor folk blir drept og voldtatt rundt deg og du kanskje blir truet til å drepe folk fra du er 9 år gammel, hvis ikke blir familien din ble drept. Så kan du komme tilbake og moralisere her på forumet. 2 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 28. november 2012 Del Skrevet 28. november 2012 Noen har nok empti til å synes synd på andre, men likevel mangler så mye empati at de ikke forstår at mennesker klarer de utroligste ting. Dog, synes mer synd på de vanlige teenåringene som lever på det verste over der, enn en person som står høyt i det offentlige. Så du er en slags klasserasist? Lenke til kommentar
Politrikks Skrevet 28. november 2012 Del Skrevet 28. november 2012 Noen har nok empti til å synes synd på andre, Sympati tenker du kanskje på. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 28. november 2012 Forfatter Del Skrevet 28. november 2012 De gutta der har vel mange ganger større forutsetninger for å utvikle psykisk sykdom kontra breivik. Prøv å leve et liv i akutt fattigdom, hvor folk blir drept og voldtatt rundt deg og du kanskje blir truet til å drepe folk fra du er 9 år gammel, hvis ikke blir familien din ble drept. Så kan du komme tilbake og moralisere her på forumet. Tullebukk. Hva har det med saken å gjøre og hva hjelper det andre fattige? Slutt å unnskylde noe fordi andre har det verre. Det var vel ikke den damas skyld. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 28. november 2012 Del Skrevet 28. november 2012 Så du er en slags klasserasist? Sympati tenker du kanskje på. Nei, man må ha empati for å ha sympati, men mengden er likevel mindre enn hva man må ha for å forstå andre. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 28. november 2012 Del Skrevet 28. november 2012 Nei, man må ha empati for å ha sympati, men mengden er likevel mindre enn hva man må ha for å forstå andre. "sympati", er for meg å ta seg en høy hest å sitte på, for så å gløtte ned og si; stakkars deg, da Mens av "empati" kommer det "medfølelse", og da har man ingen hest, og står på samme planet som den man føler med. Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 28. november 2012 Del Skrevet 28. november 2012 Mennesker kan fra sin fødsel formes til omtrent hva som helst av sine omgivelser. Situasjonen i Mexico er skapt at forbudslinjen mot narkotika i mange vestlige land, som ikke bare driver prisene på stoff opp men som også gjør at en av den verdensdelens viktigste handelsvarer blir monopolisert av organiserte kriminelle, som tjener så mye penger på det at de er blitt en politisk maktfaktor på linje med regjering og har råd til å organisere egne hærer. 4 Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 28. november 2012 Del Skrevet 28. november 2012 "sympati", er for meg å ta seg en høy hest å sitte på, for så å gløtte ned og si; stakkars deg, da Mens av "empati" kommer det "medfølelse", og da har man ingen hest, og står på samme planet som den man føler med. Vel, sånn går det når man ikke skiller mellom sympati og "jeg synes liksom synd på deg fordi det er det populære å gjøre". Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 28. november 2012 Del Skrevet 28. november 2012 Vel, sånn går det når man ikke skiller mellom sympati og "jeg synes liksom synd på deg fordi det er det populære å gjøre". Hvem er det som ikke skiller? Og, fant du noen feil på oppsettet mitt, så er du velkommen til å fortelle hva som var feil. Fortell også gjerne hva du legger i å vise sympati, altså, hvilket innhold og implikasjoner det ordet har for deg. Lenke til kommentar
Nittutt Skrevet 28. november 2012 Del Skrevet 28. november 2012 Tullebukk. Hva har det med saken å gjøre og hva hjelper det andre fattige? Slutt å unnskylde noe fordi andre har det verre. Det var vel ikke den damas skyld. Du har opprettet en diskusjonstråd, du kan ikke si at alle som ikke deler din mening er tullebukker. Hun ble drept fordi hun prøvde å stå i veien for kartellets mål. For dem er det det samme som at du studerer for å ikke la utdanning stå i veien for dine mål. Det handler om perspektiv, noe som er forskjellig fra samfunn til samfunn. 1 Lenke til kommentar
Nittutt Skrevet 28. november 2012 Del Skrevet 28. november 2012 Hvem er det som ikke skiller? Og, fant du noen feil på oppsettet mitt, så er du velkommen til å fortelle hva som var feil. Fortell også gjerne hva du legger i å vise sympati, altså, hvilket innhold og implikasjoner det ordet har for deg. Jeg tolker sympati som det å vise at du har empati, at du har "utført empati" for å så støtte en person. ja, noe i den duren. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 28. november 2012 Del Skrevet 28. november 2012 (endret) Jeg tolker sympati som det å vise at du har empati, at du har "utført empati" for å så støtte en person. ja, noe i den duren. Ok, jeg oppfatter ordet "sympati" som et overfladisk og forslitt uttrykk, som brukes av korrekte mennesker i tide og utide, for å dekke over medfølelse og empati, og beskytte seg selv mot den formen for nærhet og "berøring". Å ha sympati med sultne barn, er litt mindre forpliktende enn å ha medfølelse med sultne barn. Det hele handler om hvilken avstand man velger seg. Å si at man har sympati med en venn, fordi denne vennen har opplevd en tragisk hendelse, er lite vanlig. Man bruker heller ordet "medfølelse" "føle med", og da er det noe som skjer med energinivået. Vi blir gjerne litt slitne av å være medfølende. Når avstanden er stor nok (krig og annet svineri), er det ingen som stusser på at vi skifter ord fra følelse, til det mer nøytrale; sympati Endret 28. november 2012 av Bruker-95147 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 28. november 2012 Del Skrevet 28. november 2012 Nyhetsverdien i dette bunner vel mest i offerets utseende .. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå