tkterje123 Skrevet 27. november 2012 Del Skrevet 27. november 2012 Hei jeg har fått lagt inn en windows 7 home premium med norsk språk. (i mangel av å ha en engelsk install dvd) Jeg foretrekker laaaangt på vei og ha windows på engelsk. Er det noen som har en enkel og grei oppskrift på hvordan man skifter språk til engelsk ? mvh astr0 Lenke til kommentar
Ackld Skrevet 27. november 2012 Del Skrevet 27. november 2012 2 valg. Kjøp ny win 7 home premium med engelsk språk. Eller oppgradere til win 7 ultimate. Lenke til kommentar
Trainman Skrevet 30. november 2012 Del Skrevet 30. november 2012 (endret) For å endre språk med Home Premium må du foreta en reinstallering med engelsk versjon. Du kan bruke samme lisensnøkkel som til norsk versjon. Last ned Win 7 herfra: http://www.heidoc.ne...-download-links Rull litt nedover til du finner engelsk språk. Windows 7 Home Premium x86 SP1 U (media refresh) X17-58996.iso (32 bit) Windows 7 Home Premium x64 SP1 U (media refresh) X17-58997.iso (64 bit) Last ned og installer: http://download.cnet...4-10972600.html Finn frem en minne penn på 4 Gb el mer. Bruk Windows usb/dvd tool og lag minnepennen oppstartbar med Win 7. Start opp maskinen med minnepennen og installer Win 7. Du kan selvfølgelig legge .iso filen på en DVD også, men installeringen går mye raskere med en usb minnepenn. Tast etterhvert inn aktiveringsnøkkelen som står på klistremerket under på maskinen evt i boksen til DVD'en. Det kan hende at du etter endt installasjon må aktivere win 7 manuelt. Tast da bare inn nøkkelen på nytt og prøv igjen. Endret 30. november 2012 av Trainman 1 Lenke til kommentar
myhken Skrevet 1. desember 2012 Del Skrevet 1. desember 2012 (endret) Eller så er det jo bare å bytte språk med en språkpakke da. Jeg skriver om hvordan du kan bytte fra engelsk til norsk her.... Og det funker fint å bytte fra norsk til engelsk med samme metode. Du må bare ha den engelske språkpakken. Så ingen grunn til å gå så drastisk til verks at man må legge inn Windows på nytt. Om du har installert Win7 uten SP1 kan du laste ned engelsk språkpakker fra disse linkene: 64bit_en-us.rar 32bit_en-us.rar Har du Win7 SP1 må du finne SP1 språkpakkene. Endret 1. desember 2012 av myhken 1 Lenke til kommentar
Trainman Skrevet 1. desember 2012 Del Skrevet 1. desember 2012 Fiffig løsning Myhken. Greit å slippe å reinstallere. 1 Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 2. desember 2012 Del Skrevet 2. desember 2012 Har sett noen saker der man kan få beskjed om at man har en uekte Windows dersom man bruker en språkpakke på en versjon som ikke støtter språkpakker. Greit å være oppmerksom på det. Om det er fordi brukeren har rotet det til, eller om det er visse begrensninger skal jeg ikke si noe om. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 2. desember 2012 Del Skrevet 2. desember 2012 (endret) Det var nytt for meg, jeg la ut den guiden i 2009 og tusenvis har vært innom. Ingen har rapportert tilbake at de får en ugyldig Windows 7 installasjon i all fall. Ikke har jeg lest noe om det noe sted heller. og det er jo ekstra rart siden prdouktnøkkelen siden Vista har vært språk og bit uavhengige. Så hvordan Microsofts WGA skulle oppdage at det er noe tull er jo egentlig umulig, siden det faktisk ikke er noe tull i forhold til hvordan nøkkelen fungerer. Ta f.eks MSDN/Technet..du får jo ikke nøkler pr språk eller bit versjon. Du får nøkler per Windows versjon (altså Home Premium, Pro, Ultimate etc etc). Har også selv virtuelle pcer fra 2009 som jeg har gjort denne endringen på, som fortsatt er aktiverte og kjører 100%. Men det er viktig å bruke de vanlige språkpakkene til den vanlige Win7, og så bruke SP1 språkpakkene til Win7 SP1. Ps! Noen er jo så late at de ikke gidder å følge guiden, men laster ned ymse programmer som gjør jobben for dem. Slike programmer kan ødelegge viktige systemfiler som igjen kan ødelegge aktiveringen. Men følger man guiden min, som er den manuelle måten, finnes det ingen bevis for at det skal kunne ødelegge aktiveringen. Endret 2. desember 2012 av myhken 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå