Gå til innhold

skifte språk fra norsk til engelsk i windows7?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For å endre språk med Home Premium må du foreta en reinstallering med engelsk versjon. Du kan bruke samme lisensnøkkel som til norsk versjon.

Last ned Win 7 herfra: http://www.heidoc.ne...-download-links

Rull litt nedover til du finner engelsk språk.

Windows 7 Home Premium x86 SP1 U (media refresh) X17-58996.iso (32 bit)

Windows 7 Home Premium x64 SP1 U (media refresh) X17-58997.iso (64 bit)

Last ned og installer: http://download.cnet...4-10972600.html

Finn frem en minne penn på 4 Gb el mer. Bruk Windows usb/dvd tool og lag minnepennen oppstartbar med Win 7.

Start opp maskinen med minnepennen og installer Win 7.

Du kan selvfølgelig legge .iso filen på en DVD også, men installeringen går mye raskere med en usb minnepenn.

Tast etterhvert inn aktiveringsnøkkelen som står på klistremerket under på maskinen evt i boksen til DVD'en.

Det kan hende at du etter endt installasjon må aktivere win 7 manuelt. Tast da bare inn nøkkelen på nytt og prøv igjen.

Endret av Trainman
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Eller så er det jo bare å bytte språk med en språkpakke da.

Jeg skriver om hvordan du kan bytte fra engelsk til norsk her....

Og det funker fint å bytte fra norsk til engelsk med samme metode. Du må bare ha den engelske språkpakken.

Så ingen grunn til å gå så drastisk til verks at man må legge inn Windows på nytt.

Om du har installert Win7 uten SP1 kan du laste ned engelsk språkpakker fra disse linkene:

64bit_en-us.rar

32bit_en-us.rar

Har du Win7 SP1 må du finne SP1 språkpakkene.

Endret av myhken
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har sett noen saker der man kan få beskjed om at man har en uekte Windows dersom man bruker en språkpakke på en versjon som ikke støtter språkpakker. Greit å være oppmerksom på det.

Om det er fordi brukeren har rotet det til, eller om det er visse begrensninger skal jeg ikke si noe om.

Lenke til kommentar

Det var nytt for meg, jeg la ut den guiden i 2009 og tusenvis har vært innom. Ingen har rapportert tilbake at de får en ugyldig Windows 7 installasjon i all fall.

Ikke har jeg lest noe om det noe sted heller. og det er jo ekstra rart siden prdouktnøkkelen siden Vista har vært språk og bit uavhengige. Så hvordan Microsofts WGA skulle oppdage at det er noe tull er jo egentlig umulig, siden det faktisk ikke er noe tull i forhold til hvordan nøkkelen fungerer.

Ta f.eks MSDN/Technet..du får jo ikke nøkler pr språk eller bit versjon. Du får nøkler per Windows versjon (altså Home Premium, Pro, Ultimate etc etc).

Har også selv virtuelle pcer fra 2009 som jeg har gjort denne endringen på, som fortsatt er aktiverte og kjører 100%.

Men det er viktig å bruke de vanlige språkpakkene til den vanlige Win7, og så bruke SP1 språkpakkene til Win7 SP1.

Ps! Noen er jo så late at de ikke gidder å følge guiden, men laster ned ymse programmer som gjør jobben for dem.

Slike programmer kan ødelegge viktige systemfiler som igjen kan ødelegge aktiveringen.

Men følger man guiden min, som er den manuelle måten, finnes det ingen bevis for at det skal kunne ødelegge aktiveringen.

Endret av myhken
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...