iker Skrevet 27. november 2012 Del Skrevet 27. november 2012 Hei Jeg lurte på å kjøpe meg ny prosessor snart og jeg lurer på hvem som er best av Intel og AMD på overklokking. Takker for svar Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 28. november 2012 Del Skrevet 28. november 2012 (endret) Jeg finner ingen i telefonkatalogen som heter Intel, og det samme gjelder AMD. http://www.fmh.moo.no/ EDIT: AMD. og Intel-prosessorer overklokker like langt over fabrikkfrekvens, men det hjelper lite at den biten er lik når Intel er flere hestehoder foran ytelsesmessig. Endret 28. november 2012 av arni90 5 Lenke til kommentar
007CD Skrevet 30. november 2012 Del Skrevet 30. november 2012 Vell noen av de bedre på overklokking her på forumet er jo Nizzen, DP og Knopflerbruce, for å nevne noen... 4 Lenke til kommentar
flowerpot Skrevet 30. november 2012 Del Skrevet 30. november 2012 AMD hadde ett bra OC team med chew* og 64NOMIS og han finnen som fikk noen veldig fine resultater med FX 8150 Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 30. november 2012 Del Skrevet 30. november 2012 AMD hadde ett bra OC team med chew* og 64NOMIS og han finnen som fikk noen veldig fine resultater med FX 8150 Hjelper lite at FX-8150 har rekorden for klokkefrekvens når Intel ligger milevis foran i ytelse per MHz og strømforbruk. Særlig når man må over på fasekjøling for å se noen faktisk forskjell i relativ overklokking. Lenke til kommentar
flowerpot Skrevet 30. november 2012 Del Skrevet 30. november 2012 Hjelper lite at FX-8150 har rekorden for klokkefrekvens når Intel ligger milevis foran i ytelse per MHz og strømforbruk. Særlig når man må over på fasekjøling for å se noen faktisk forskjell i relativ overklokking. Jepp det er sant. Men hvis man skulle tolket spørsmålet i første post som hvem av intel og AMD som er best til overklokking, så kan man vel si at det kan være AMD hvis man dømmer etter de senere årene, da dem en rekke ganger har satt rekorder med phenom II og igjen med Bulldozer. Hvis vi tenker rent overklokkings - messig. Dette er jo med ekstremkjøling som LN2 osv. men skal man være skikkelig seriøs der, så bruker man jo som kjent slike kjøle løsninger. Hva som angår ytelse og overklokking i praksis med den gjennomsnittlige konsumer i tankene så er intel klart dominerende. Begge av dagens gjeldende plattformer fra AMD og intel er vel like enkle og gode å klokke på og begge får omtrentlig ca like gode frekvenser hvis man bestemmer seg får å overklokke de mest aktuelle modellene. Men ja - intel yter bedre på det aller meste som krever få tråder, som er svært viktig for gjennomsnittsbrukeren. Så for å konkludere: intel er best på overklokking. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå