Gå til innhold

Ny skjerm, skalering.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så lenge PCen er av nyere dato så er det bare å plugge inn. Slik jeg har opplevd det så lager de enge profiler for skjermene du plugger inn, og husker de til neste gang. Fungerte smertefritt når jeg brukte det på min bærbare. Man velger også om den man plugger i skal overta som skjerm, eller virke som utvidet skrivebord.

Lenke til kommentar

Jeg er ikke ute etter det beste av det beste, jeg vil kun ha en større skjerm med HD-oppløsning. Dataen min er fra Januar i år, Asus X53S.

 

Jeg er ingen ekspert, hva DVI ? Er det den gamle typen man kobler projektorer til osv? Trodde HDMI var nymoten..

 

Takker for svar :)

 

Edit: Googlet DVI og gjettet vel riktig. Hvorfor er DVI bedre enn HDMI da DVI er eldre teknologi?

 

Edit 2: Jeg sjekket, og dataen min og tror det er VGA og ikke DVI.

Endret av Hunterra
Lenke til kommentar

Bærbare har som regel ikke DVI kontakt. Da trenger man docking stasjon (port expander), det brukes ofte i jobbsammenheng.

Så det er antagelig mest aktuellt å bruke HDMI. Det er i prinsippet helt likt DVI, men er beregnet til video (film).

Det er mange som opplever skalering som et problem, men det er som regel løsbart.

Se denne tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1212347

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hvordan er denne skjermen mot BenQ skjermene fra komplett ? Bør jeg har VGA + HDMI eller VGA + DVI? Vil ikke ha skaleringsproblemer og siden DVI er bedre til spill og video, tenker jeg VGA + DVI er best ?!

 

Edit: Ser at skjermene jeg linket til fra Komplett er vekke fra deres sortiment, men hvilken av denne og Samsungen (øverst i innlegget) er best?

Endret av Hunterra
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...