kristofo Skrevet 9. september 2003 Del Skrevet 9. september 2003 Jeg har nå en silent twin vifte fra mist. Etter at jeg kvittet meg med resten av viftene i systemet, synes jeg nå at denne bråker litt mye i et ellers stille rom... Noen som har et forslag til en enda stillere vifte? Altså til en AMD xp 2500+ Lenke til kommentar
Ravenlord Skrevet 9. september 2003 Del Skrevet 9. september 2003 Jeg har nå en silent twin vifte fra mist. Etter at jeg kvittet meg med resten av viftene i systemet, synes jeg nå at denne bråker litt mye i et ellers stille rom... Noen som har et forslag til en enda stillere vifte? Altså til en AMD xp 2500+ Var noe feilpostet men det er en vifte som heter igloo silent breeze med 19 i db synes jeg og huske som kan brukes på xp 2500+. Noen rett meg hvis jeg tar feil Lenke til kommentar
AMPFILER Skrevet 9. september 2003 Del Skrevet 9. september 2003 ja igloo saken eller hva det heter bruker jeg.. til og med overklokka ingen andre vifter enn den som er på sjermkortet og i psu har jeg i kassa mi.. har XP2500+ klokka til 2.164 ellerno.. 180 FSB og 12 multi saken.. akkurat nå ligger jeg på 47 grader.. har bare hørt på musikk og sitti på hw.. altså Idle. FUnker meeegeet bra! Lenke til kommentar
harald_ Skrevet 9. september 2003 Del Skrevet 9. september 2003 SLK900 og en 12db papst 92mm Lenke til kommentar
Ravenlord Skrevet 9. september 2003 Del Skrevet 9. september 2003 SLK900 og en 12db papst 92mm personlig mener jeg at å bruke 500 kr på en kjøleblokk er dumt. Når man får en meget stille vifte til under halve prisen Lenke til kommentar
kristofo Skrevet 9. september 2003 Forfatter Del Skrevet 9. september 2003 Vet ikke helt hvor ellers jeg skulle plassert innlegget. Ravenlord: Hvilken vifte til under halve prisen mener du? Har jo en vifte som visstnok skal ha 19dB med bråk, men dette er altså for mye... SLK900 og en 12db papst 92mm funker altså til dette bruket? Skal sjekke den ut! Har sett på den slk900 nå, den ser veldig stor ut...Vet noen om den passer på et Abit nf7 hovedkort? Lenke til kommentar
delfin Skrevet 9. september 2003 Del Skrevet 9. september 2003 Ellers har vi jo MIST Silent Twin da, som gir grei kjøleytelse og er ganske musestille. Hører bare en slags vind om du hører etter! Kjører min XP2500+ Barton på 12*180 uten problemer og ligger på 48 grader Idle. Helt kurrant Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 9. september 2003 Del Skrevet 9. september 2003 kristofo skrev:Vet ikke helt hvor ellers jeg skulle plassert innlegget. Det skulle vel vert under overklokking, kjølere,luft :wink: Lenke til kommentar
bambam Skrevet 9. september 2003 Del Skrevet 9. september 2003 Jeg har nå en silent twin vifte fra mist. Ser ut som han allerede har prøvd den pifler. Lenke til kommentar
kristofo Skrevet 9. september 2003 Forfatter Del Skrevet 9. september 2003 kristofo skrev:Vet ikke helt hvor ellers jeg skulle plassert innlegget. Det skulle vel vert under overklokking, kjølere,luft :wink: Tenkte på det, men akkurat dette spørsmålet har vel egentlig ikke så mye med overklokking å gjøre... Lenke til kommentar
Ravenlord Skrevet 9. september 2003 Del Skrevet 9. september 2003 Vet ikke helt hvor ellers jeg skulle plassert innlegget. Ravenlord: Hvilken vifte til under halve prisen mener du? Har jo en vifte som visstnok skal ha 19dB med bråk, men dette er altså for mye... SLK900 og en 12db papst 92mm funker altså til dette bruket? Skal sjekke den ut! Har sett på den slk900 nå, den ser veldig stor ut...Vet noen om den passer på et Abit nf7 hovedkort? 19 db er no ikke bråk, strømforsyninga bråker jo mer :!: . skal se om jeg finner den vifta. Lenke til kommentar
kristofo Skrevet 9. september 2003 Forfatter Del Skrevet 9. september 2003 Strømforsyninga mi er faktisk lydløs, dvs. den blir hvert fall kraftig overdøvet av seagate-harddisken min, men harddisk må man jo ha... Lenke til kommentar
Ravenlord Skrevet 9. september 2003 Del Skrevet 9. september 2003 Strømforsyninga mi er faktisk lydløs, dvs. den blir hvert fall kraftig overdøvet av seagate-harddisken min, men harddisk må man jo ha... Hmm akkurat. Du får jo omtrent ikke vifter til under 19 db hvis de skal kunne kjøle noe bra og. Hvis du virkelig synes at 19 db er bråk da må nok du gå for en slk 900 og 12 db vifte.. Lenke til kommentar
X_man Skrevet 10. september 2003 Del Skrevet 10. september 2003 Ellers har vi jo MIST Silent Twin da, som gir grei kjøleytelse og er ganske musestille. Hører bare en slags vind om du hører etter! Kjører min XP2500+ Barton på 12*180 uten problemer og ligger på 48 grader Idle. Helt kurrant Jeg skal bygge ny pc.. når bare delene kommer Mer spesifikasjoner om hva som skal bygges her! Det høres supert ut, hvis MIST Silent Twin er så støysvak 8) Mvh....X_man[/url] Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 10. september 2003 Del Skrevet 10. september 2003 Strømforsyninga mi er faktisk lydløs, dvs. den blir hvert fall kraftig overdøvet av seagate-harddisken min, men harddisk må man jo ha... Da sier jeg bare "syltestrikk". Heng harddisken i slike og bli kvitt 60% av lyden. (Jeg tror faktisk det er et ganske så reelt tall) Eller du kan handle deg en novibes ramme fra microplex. Da er du enda bedre skodd. Har en slik ramme selv, og før/etter kan nesten ikke sammenlignes. DrErling Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 10. september 2003 Del Skrevet 10. september 2003 Jeg har selv hatt Silent Twin en stund, men pga diverse ombygginger i kabinettet har jeg byttet den ut. Alle vifter lager jo støy, men Silent Twin synes jeg var meget stillegående. Du kan ju regulere ned turtallet en smule med en Zalman Fanmate (ca 32 kr), det skulle hjelpe noe. Et annet alternativ er å sørge for å støyen ikke eslipper ut av kabinettet. Jeg har investert i en dB måler, så det er lett å måle hvor kabinettet "lekker" mest. Men øret ditt fungerer sikkert bra nok til dette. Hvis du setter på noen dempematter fra Biltema eller lign. på de mest strategiske stedene så burde det hjelpe. Du skriver at Seagate harddisken bråker. Hvordan er det mulig? Jeg har selv harr Seagate Barracuda IV og nå V, spesielt Barracuda V er suverent stille. Du har ikke en gammel da hvor lagrene er utslitt? Lenke til kommentar
Sniker'n Skrevet 10. september 2003 Del Skrevet 10. september 2003 Kan ambefale en vifte fra Ginge industries (Al-Ko). Kjøpte en vifte av dem type Alu-Flex 05542. Den kan ikke høres, selv på full fart. Kjøleegenskapene er også helt topp. Du kan bestille den online. Lenke til kommentar
goggi Skrevet 10. september 2003 Del Skrevet 10. september 2003 Har selv swiftech køleribbe + 12 db papst på amd xp1800+ zalman heatpipe på gfx kortet og noisecontrol novibes på hdene. novibes funker ikke noe særlig..hører hdene bra likevel. (2 x 120gb wd) heatpipen funker bra..blir ikke så veldig varm. swiftechen + papst er bortkasta penger tror jeg. en 19db silent breeze eller vel like greit når psu bråker 30-40db. (fortron psu) hjelpre kanskje hvis jeg setter inn noen kabinett vifter. eller er psu m/ 12 cm vifter vesentlig mer stillegående ? Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 10. september 2003 Del Skrevet 10. september 2003 Kan ambefale en vifte fra Ginge industries (Al-Ko). Kjøpte en vifte av dem type Alu-Flex 05542. Den kan ikke høres, selv på full fart. Kjøleegenskapene er også helt topp. Du kan bestille den online. Link? Ellers kan jeg nevne at etter hva jeg har lest (www.silentpcreview.com) så er 12dB kraftig overdrevet, eller blir det underdrevet... Den er ikke forsvinnende stille i forhold til en 21 db vifte, slik man skulle tro. Men om det fins mer stillegående vifter, vet jeg ikke... Lenke til kommentar
kristofo Skrevet 10. september 2003 Forfatter Del Skrevet 10. september 2003 Strømforsyninga mi er faktisk lydløs, dvs. den blir hvert fall kraftig overdøvet av seagate-harddisken min, men harddisk må man jo ha... Da sier jeg bare "syltestrikk". Heng harddisken i slike og bli kvitt 60% av lyden. (Jeg tror faktisk det er et ganske så reelt tall) Eller du kan handle deg en novibes ramme fra microplex. Da er du enda bedre skodd. Har en slik ramme selv, og før/etter kan nesten ikke sammenlignes. DrErling Jeg sa ike at harddisken bråker mye, jeg sa bare at strømforsyninga ikke bråker. Men det er ikke tvil, silent twin-vifta overdøver harddisken. Takk for tipsene ang vifte, jeg får sjekke litt rundt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå