Gå til innhold

Overgang fra laptop til stasjonær, men hvilket OS?

Anbefalte innlegg

Sliter sikkelig!

Win 8 finnes på amazon til 70$(standalone!) mens Win 7 koster nesten det dobbelte.

Jeg har ikke tid/ork til å teste Win 8 og jeg kan ikke se for meg at det er så utrolig ille uten menyknappen(antar at det finnes software for det).

Jeg elsker Win 7, men Win 8 er halvparten av prisen og støtter mye mer. Aner ikke hva som skjer med SP2 til Win 7 heller.

Finnes det workaround Metro?

What to dooo?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Ingen vits i å betale $70 for Win8 når du kan betale 249 kroner frem til 31.januar her...

Oppgradering fungerer helt fint på en ny pc med helt tom disk....les mer her...

Og for å "fjerne" Metro bruker jeg Start8 til 30 kroner på min to bærbare pcer med Win8

Du fikk ikke med deg at jeg går over fra laptop og at det var en oem-lisens.

W8 og W7 ligger nå med 50kr mellomrom i pris på nett. PCen var ferdig for tre dager tilbake, Ivy, P77-chipset HK. La inn Win7, da jeg kan kjøre den i 90 dager gratis.

Måtte derimot legge inn bøttevis med ting, t.o.m selve driveren for USB3 kontrolleren som er Intel sin. Ikke minst laste ned en pakke på 200MB fra intel.com med chipset-drivere(ba den scanne hardwaren selv), samt laste ned noe fra Windows update for Intel på etterhånd.

At det ikke er automatisk støtte for USB3 i Win7 sjokkerte meg, i det minste en driver fra w-update.

Antar dette er innbakt i W8, da HK'et gir uttrykk for at det er laget for W8...

Fungerer Start8 like soleklart som de skal ha det til? Vil ikke ha den "liksom" følelsen og masse styr som man får med gratispakker.

Fin blogg btw, bookmarked! :)

Endret av klakkelakk
Lenke til kommentar
Du fikk ikke med deg at jeg går over fra laptop og at det var en oem-lisens.

Spiller jo ingen rolle om det er OEM, oppgradering funker 100% på OEM lisenser. Oppgradering fungerer jo uansett om du har et OS fra før av (uansett lisens type) eller ikke har noe. I verste fall må du endre ett 1 tall til 0 tall i registret.

Start8 fungerer jo utmerket. Classic Shell som er gratis gjorde det jo også, men jeg likte ikke at du ikke fikk en "normal" startknapp, men et "shell" symbol. Og det finnes vel en rekke andre gratis alternativer der ute.

Er vel egentlig bare å teste litt. Men jeg bruker i alle fall kun Start8 nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...