Gå til innhold

Multicom Xishan W350E - kvalitet, viftestøy og batteri

Anbefalte innlegg

Vurderer sterkt å kjøpe denne pcen fra Multicom pga. heftig specs til grei pris, men jeg er veldig skeptisk til byggekvaliteten, siden maskinene ser veldig "firkantete" ut.

I tillegg er jeg litt bekymret over varmeproduksjon og viftestøy. Da tenker jeg på ved browsing og simple youtube-vids, vil sånne aktiviteter få maskinen varm og skape mye viftestøy? Er klar over at det skjer under gaming og tunge programmer.

Det står at batteriet klarer 450 mins i UMA-mode. Hva UMA står for vet jeg ikke... Men altså hvor god er batteriet i den maskinen i praksis når man surfer på nettet osv. Gaming skjer som oftest med tilkoblet strøm :p

Er det noen andre "dårlige" punkter ved pcen som jeg ikke vet om?

Takk for all hjelp :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vurderer sterkt å kjøpe denne pcen fra Multicom pga. heftig specs til grei pris, men jeg er veldig skeptisk til byggekvaliteten, siden maskinene ser veldig "firkantete" ut.

I tillegg er jeg litt bekymret over varmeproduksjon og viftestøy. Da tenker jeg på ved browsing og simple youtube-vids, vil sånne aktiviteter få maskinen varm og skape mye viftestøy? Er klar over at det skjer under gaming og tunge programmer.

Det står at batteriet klarer 450 mins i UMA-mode. Hva UMA står for vet jeg ikke... Men altså hvor god er batteriet i den maskinen i praksis når man surfer på nettet osv. Gaming skjer som oftest med tilkoblet strøm :p

Er det noen andre "dårlige" punkter ved pcen som jeg ikke vet om?

Takk for all hjelp :)

Hei.

Her har du en full test av maskinen.

http://www.notebookcheck.net/Review-Schenker-XMG-A522-Clevo-W350ET-barebones-Notebook.80018.0.html

Dette er akkurat samme pc som den som selges på multicom.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Tusen takk! :)

tar gjerne i mot flere lenker, alt som er relevant :D

Ikke noe problem :)

Har selv hatt en multicom W150E og den presterte rent ytelsemessig veldig bra. Desverre ble jeg meget plaget med maskinen og etter tredje gang på rep. fikk jeg hevet kjøpet. Når det kommer til viftestøy var ikke min pc noe særlig. Til vanlige oppgaver sånn som office og surfing og film hører man ikke viften for utenom noen nervøse pådrag av og til, men det er klart at med en gang man begynner og game så spinner viften opp for full maskin og begynner og bråke. Fikk multicom til å legge på litt kjølepasta på min maskin slik at temperaturene ikke ble høy.

Byggekvaliteten ble jeg heller ikke imponert av. På min maskin skulle det ikke mye til for at det knakte i chassiet. Bunnplaten virket som den ikke var skrudd skikkelig på plass, så jeg har dårlig erfaring med maskinen når det kommer til byggekvalitet.

Blir kanskje litt feil og nevne min maskin som er en helt annen maskin, men ser man på de fleste multicom pc testene ser man at byggekvalitet og viftestøy er et problem på de fleste modellene.

Men det er klart om man ikke bryr seg så mye om at manskinen bråker litt og at det knaker litt her og der så er dette en kjempe maskin. og man får mye for pengene. Selv sitter jeg med en samsung 700Z3C nå og er kjempefornøyd med den. Ikke akkurat en gamer pc, men synes den presterer ganske bra med tanke på at det er en så liten maskin. Klarer og kjøre BF3 på 1600x900 på low med 30-40 fps noe som funker bra for min del. Her har jeg også en maskinen som er ganske tynn, lett og ta med seg, har et nydelig design, god batteritid, bra skjerm og bra ytelse. Betalte også bare 6000 kroner for den når elkjøp kjørte black friday tilbudene sine. (kostet egentlig 9000)

Har også vurdert og kjøpe meg stasjonær pc, men tror at jeg blir og gjøre det når jeg er ferdig med studiene. Om du ikke må ha bærbar pc ville jeg ha kjøpt stasjonær pc. Her får du 3 ganger så god ytelse for pengene sammenlignet med en bærbar pc.

Lykke til med valget av ny pc :)

Lenke til kommentar

Ikke noe problem :)

Har selv hatt en multicom W150E og den presterte rent ytelsemessig veldig bra. Desverre ble jeg meget plaget med maskinen og etter tredje gang på rep. fikk jeg hevet kjøpet. Når det kommer til viftestøy var ikke min pc noe særlig. Til vanlige oppgaver sånn som office og surfing og film hører man ikke viften for utenom noen nervøse pådrag av og til, men det er klart at med en gang man begynner og game så spinner viften opp for full maskin og begynner og bråke. Fikk multicom til å legge på litt kjølepasta på min maskin slik at temperaturene ikke ble høy.

Byggekvaliteten ble jeg heller ikke imponert av. På min maskin skulle det ikke mye til for at det knakte i chassiet. Bunnplaten virket som den ikke var skrudd skikkelig på plass, så jeg har dårlig erfaring med maskinen når det kommer til byggekvalitet.

Blir kanskje litt feil og nevne min maskin som er en helt annen maskin, men ser man på de fleste multicom pc testene ser man at byggekvalitet og viftestøy er et problem på de fleste modellene.

Men det er klart om man ikke bryr seg så mye om at manskinen bråker litt og at det knaker litt her og der så er dette en kjempe maskin. og man får mye for pengene. Selv sitter jeg med en samsung 700Z3C nå og er kjempefornøyd med den. Ikke akkurat en gamer pc, men synes den presterer ganske bra med tanke på at det er en så liten maskin. Klarer og kjøre BF3 på 1600x900 på low med 30-40 fps noe som funker bra for min del. Her har jeg også en maskinen som er ganske tynn, lett og ta med seg, har et nydelig design, god batteritid, bra skjerm og bra ytelse. Betalte også bare 6000 kroner for den når elkjøp kjørte black friday tilbudene sine. (kostet egentlig 9000)

Har også vurdert og kjøpe meg stasjonær pc, men tror at jeg blir og gjøre det når jeg er ferdig med studiene. Om du ikke må ha bærbar pc ville jeg ha kjøpt stasjonær pc. Her får du 3 ganger så god ytelse for pengene sammenlignet med en bærbar pc.

Lykke til med valget av ny pc :)

Takk for hjelpen, sunny! :D er ganske sikker på at jeg kommer til å kjøpe den :)

Har ikke hatt noe problemer med min, jeg har w350. Litt støy og varme under spilling. Men ikkje noe særlig ved vanlige oppgaver. Er veldig fornøyd med min.

Så bra :D takk for at du svarte :)

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Noen her som har problemer med at viften begynner å suse noe sinnsykt etter 10-15 minutter med spilling av mer krevende spill som Skyrim og Fallout? Susingen ser ut til å vare så lenge man spilller. Pauser man spillet og lar det gå 5 minutt så stopper ulyden.

Tidligere så har denne støyen ikke vært tilstede under spilling, bare en svakere støy fra viften som har vært akseptabel. Nå høres det ut som en støvsuger under spilling, svært irriterende. Dette problemet oppsto ca 4 måneder etter kjøp.

Her er et opptak av lyden jeg tok med kamera på mobilen:

https://www.youtube.com/watch?v=QtDykhkW4ZI

Det burde også vært opprettet en samletråd for denne pcen. Det hadde vært nyttig når man trenger å feilsøke et problem.

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...
Styr LANGT unna Multicom, særlig deres egenproduserte (eller sammensatte) PCer, merket Multicom.

Jeg har eid en 17" Multicom-laptop (Xishan 370) i et år, og maken til drittPC har jeg aldri vært borti.

Her er mine erfaringer:

1. PCen klarer ikke lese eksterne harddisker via USB (dersom de ikke har egen strømforsyning). Dette fordi maskinens USB-porter ikke leverer nok strøm. Dette har jeg aldri opplevd med noen annen bærbar jeg har prøvd.

2. Elendig touchpad, som har vært inne til reperasjon 2 ganger, og før det var gått et år hadde det oppstått slitemerker på touchpaden. Det har heller aldri skjedd meg før.

3. Elendig byggekvalitet på selve PCen. Den virker skranglete.

4. Elendige høyttalere, virkelig dårlig. Jeg har faktisk bedre lyd på mobiltelefonen min...

5. Gammeldags og bråkete tastatur.

5.1 F-tastene er default. For å få tak i mer hyppig brukte funksjoner som lyd- og lysjustering må man trykke Fn-tasten.

5.2 Ikke egne taster for lydjustering. Og sleep-tasten er plassert MELLOM "mute" og "lyd ned"-knappen. Dette fører til at jeg stadig setter PC til sleep når jeg mente å mute lyden. Utrolig irriterende!

5.3 Tastaturet er dårlig plassert på maskinen - for langt opp mot skjermen.

5.4 Touchpaden er plassert midt på maskinen, ikke midt under tastaturet. Dermed kommer høyre hånd stadig borti touchpaden når jeg skriver touch.

DRITTMASKIN!!

IKKE kjøp Multicom PC

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...