Gå til innhold

Får ikke start på pcen

Chrixz

Anbefalte innlegg

Har kjøpt ny pc, og bygget den sammen. Når jeg skrur på strømmen, skjer det ingenting, og jeg kan ikke skru på pcen. Men hvis jeg tar ut strømmen til Hovedkortet, og setter denne inn igjen mens strømmen er på, kommer det strøm, og det lyser rødt på kortet. Når jeg så skrur på pcen, begyner det å lyse grønt i tilleg, og alle viftene går på. CPUen blir også varm. Men der stopper ting å fungere. Jeg får ikke noe bilde på skjerm. Etter en variert periode (ofte kort) skrur pcen seg av igjen, og får å få den på da, må jeg ta ut og inn ledningen til Hovedkortet igjen. Har prøvd med CPU, minne og skjermkort fra en annen pc, men funker ikke da heller. Lurer på om AGP porten kan være defekt? eller andre deler av kortet?

Abit NF7-S v2.0

AMD Athlon xp 2500+

Sapphire Radeon 9600 Atlantis PRO 128 MB

256 MB DDR SD RAM

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har prøvd en del av det du sa der, men har en mistanke om at noe er ødelagt.. CPUen blir jo varm, betyr ikke det at den virker?

For å ta det steg for steg:

1: Prøvd

2: Fjerna 1 stk ekstra skruefeste

3: Alt sitter, ingen bøy

4: Kan ikke se noen skader, den blir varm, men da jeg fikk den var en av pinene litt bøyd, men fikk bøyd den tilbake så den passa lett inn.

5: Jepp

6: Har resetta BIOS både med batteri og CMOS jumper

7: tja vifta skulle støtte opp til xp2700+

8: Har hatt på kjølepasta

Har også 360 w PSU

Men du sier også at NF7 kortene kan være ødelagt, er det anbefalt å sende det tilbake til Komplett for sjekk? eller bør jeg spørre noen som kan litt mer enn meg om de kan komme å se på den?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...