aomt Skrevet 6. desember 2012 Del Skrevet 6. desember 2012 No står valget mellom 6d og Nikon D600. Har bestemt meg at det er litt for tidlig for meg med 5DM3 og eg vil dra meir av lettare vekt på dei to andre. D600 ser ut til å vere bedre på papiret og ein del billigare også. D6 har Wifi, som er kjekt å ha:) Venter på fleire on-hand reviews, så får eg bestemme Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 6. desember 2012 Del Skrevet 6. desember 2012 Det er lurt å vente litt; som du nevner - det er lite 6D tester der ute enda. Og det går rykter om at Nikon gjør noe med prisene den 15. desember. Men jeg er usikker på om det gjelder kun USA eller også Europa. Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 6. desember 2012 Del Skrevet 6. desember 2012 Begynner så smått å komme et par tester nå: http://asia.cnet.com/product/canon-eos-6d-46728290.htm http://www.the-digital-picture.com/Reviews/Canon-EOS-6D-Digital-SLR-Camera-Review.aspx Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 6. desember 2012 Del Skrevet 6. desember 2012 Begynner så smått å komme et par tester nå: http://asia.cnet.com...6d-46728290.htm http://www.the-digit...era-Review.aspx Det vi venter på er tester fra de mer seriøse sitene - dpreview, imaging resources osv. Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 6. desember 2012 Del Skrevet 6. desember 2012 (endret) Jepp, leste ikke digital picture sin, cnet sin var ganske glissen og ukritisk. De mer seriøse sitene bruker jo litt lenger tid på sine anmeldelser Endret 6. desember 2012 av Mixy Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 6. desember 2012 Del Skrevet 6. desember 2012 Digital Picture pleier å være relativt omstendig; men den er ikke helt ferdig enda. Eieren bak sidene er også en utpreget Canon fan, så man må ha det i bakhodet når man leser testene der. 2 Lenke til kommentar
aomt Skrevet 6. desember 2012 Del Skrevet 6. desember 2012 Eg skal jo bort til statene snart, så det kan lønne seg å kjøpe kamera der borte kanskje... Litt kjipt å miste den norse garantien, men spørst om pris-forskjell blir verdt det? Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 6. desember 2012 Del Skrevet 6. desember 2012 Min erfaring er at det er svært lite feil på speilrefleks i denne klasse. Annet enn slitasje på deler som uansett ikke dekkes av reklamasjon. Men så er det vel heller ikke all-verden å spare, så det blir jo også en vurdering. Lenke til kommentar
Cilleron Skrevet 6. desember 2012 Del Skrevet 6. desember 2012 Hvor mye sparer man egentlig, om man må kjøpe ny lader når man kommer hjem? Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 6. desember 2012 Del Skrevet 6. desember 2012 Canon bruker vel ladere som tar 110-230v, så er bare å bytte AC-kabelen. Koster ikke mange kronene Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 6. desember 2012 Del Skrevet 6. desember 2012 Jeg har inntrykk at det er en god del feil på kamerahus, så jeg hadde kjøpt det i Norge. Hvis ikke jeg skal studere i USA for en periode på flere år, da. Når det gjelder amerikanske ladere, så er de ofte av en type der strømpluggen er integrert i laderen. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 6. desember 2012 Del Skrevet 6. desember 2012 (endret) Jeg har inntrykk at det er en god del feil på kamerahus, så jeg hadde kjøpt det i Norge. Hvis ikke jeg skal studere i USA for en periode på flere år, da. Når det gjelder amerikanske ladere, så er de ofte av en type der strømpluggen er integrert i laderen. Canon sine ladere har en standard apparatkabel som kan byttes ut til europeisk utgave. Mange av feilene kan fikses med en firmware oppdatering, og der er Canon flink. Har handlet endel L-objektiver fra USA siden det pleier å være solide samt at man får 1års internasjonal garanti på L-objektiver, men dyre kamera-hus tar jeg ikke sjansen på og handle inn så det kjøpes i Norge. Endret 6. desember 2012 av Nautica Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 6. desember 2012 Del Skrevet 6. desember 2012 Mange av feilene kan fikses med en firmware oppdatering, og der er Canon flink. Vel, Canon har et par særegenheter med blitsskoen sin og den innebygde blitsen, som det stadig er mye problemer med. Jeg har hatt fem digitale speilreflekser og fem speilløse hus siden 2005. Av de har jeg vært nødt til å sende inn 4 DSLR og et speilløst hus på verksted. Derav begge Canon'ene - to ganger ... Nå har jeg sikkert vært veldig uheldig; men jeg kjenner fler som også har hatt en del problemer. Lenke til kommentar
aomt Skrevet 7. desember 2012 Del Skrevet 7. desember 2012 Kabel er i alle fall ikkje eit problem. Det er berre å kjøpe ein "converter" på Clas Ohlson for 40kr. Lenke til kommentar
eromuld Skrevet 7. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2012 Da har jeg mottatt det nye objektivet, skal få testet det i løpet av helgen Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 7. desember 2012 Del Skrevet 7. desember 2012 (endret) Da har jeg mottatt det nye objektivet, skal få testet det i løpet av helgen Det ble Tamron 70-200 f/2.8 VC ? Du får gi oss et førsteinntrykk når du har testet det litt. Endret 7. desember 2012 av Nautica Lenke til kommentar
eromuld Skrevet 7. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2012 det ble den Tamron 70-200 f/2.8 DI VC USD. førsteinntrykk skal bli har aldri brukt et slikt objektiv før, var mye tyngre enn jeg trodde. men får teste det skikkelig i helgen Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 7. desember 2012 Del Skrevet 7. desember 2012 det ble den Tamron 70-200 f/2.8 DI VC USD. førsteinntrykk skal bli har aldri brukt et slikt objektiv før, var mye tyngre enn jeg trodde. men får teste det skikkelig i helgen Tyngde er bra når man driver med håndhold fotografering av statiske objekter. Lenke til kommentar
KristianJV Skrevet 7. desember 2012 Del Skrevet 7. desember 2012 (endret) Tyngde er bra når man driver med håndhold fotografering av statiske objekter. Er en fordel ved frihånds-panorering også. ...og den tyngden glemmer man fort når man er i "siget" og tenker på motiver. Du vil nok få mye glede av et objektiv som dette, eromuld Endret 7. desember 2012 av KristianJV Lenke til kommentar
eromuld Skrevet 8. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2012 skjønner ikke dette jeg, men ikke nå heller får jeg skarpe bilder, jeg bruker og stille kamera på P Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå