eromuld Skrevet 27. november 2012 Del Skrevet 27. november 2012 hva er best av de to kameraene? jeg liker og ta naturbilder. Lenke til kommentar
H_Treider Skrevet 27. november 2012 Del Skrevet 27. november 2012 Gå for 5D2 og legg mer penger i optikk! 1 Lenke til kommentar
eromuld Skrevet 27. november 2012 Forfatter Del Skrevet 27. november 2012 er det verdt og spare de 6 tusen på og kjøpe 5D istedet for 6D? visst en setter kameraene opp mot hverandre, hvem av de har best specs? Lenke til kommentar
H_Treider Skrevet 27. november 2012 Del Skrevet 27. november 2012 Her er en grei sammenlikning: http://snapsort.com/compare/Canon-EOS-6D-vs-Canon_EOS_5D_Mark_II 2 Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 27. november 2012 Del Skrevet 27. november 2012 Vil du se noen som helst forskjell på dine naturbilder med de to kameraene. Svaret er nei . Vil du se forskjell på dine bilder med god optikk istedenfor en dårlig. Svaret er ja . Lenke til kommentar
eromuld Skrevet 27. november 2012 Forfatter Del Skrevet 27. november 2012 jeg har et 60D fra før, men lurer på om det er ødelagt, for autofokusen klikker når det begynner og bli lite lys, men på dagen når det er lyst så har jeg ingen problemer. jeg lånte bort kamera engang, og vedkommende greide og miste det i gulvet. filteret på objektivet knuste, men ser ut til at objektivet klarte seg jeg synst også bildene ikke blir så skarp lengre etter dette dette er grunnen til at jeg vil ha nytt kamera Lenke til kommentar
Kaksa Skrevet 27. november 2012 Del Skrevet 27. november 2012 Med andre ord: Det er objektivet som mest sannsynlig er skada, ikkje kameraet. Har du testa kameraet med andre objektiv? Lenke til kommentar
eromuld Skrevet 27. november 2012 Forfatter Del Skrevet 27. november 2012 har ikke det, men visst objektivet er ødelagt, hvorfor funker det i bra lys? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 27. november 2012 Del Skrevet 27. november 2012 Ville nok prøvd å fått lånt et annet objektiv og prøvd først Lenke til kommentar
eromuld Skrevet 27. november 2012 Forfatter Del Skrevet 27. november 2012 prøvde et annet nå, og der har jeg ingen problemer med autofokusen, så er nåkk objektivet som er ødelagt, da får jeg investere pengene i et bedre objektiv i stedet Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 27. november 2012 Del Skrevet 27. november 2012 Til naturbilder kan jeg anbefale en Tamron 17-50 f/2.8 VC, eller hvis du vil ha en mer allsidig objektiv en Canon 15-85 IS. Men hvis du fortsatt har planer om og kjøpe fullformat vil ikke disse to objektivene passe. Lenke til kommentar
eromuld Skrevet 27. november 2012 Forfatter Del Skrevet 27. november 2012 de to har nåkk allt for liten brennvidde for meg, jeg lurer på 70-200 mm, er dyr jeg mest tar bilder av, har et fra før til landskap Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 27. november 2012 Del Skrevet 27. november 2012 70-200 f/4 er et meget bra objektiv i forholdt til prisen så du bommer ikke ved å kjøpe det Lenke til kommentar
eromuld Skrevet 27. november 2012 Forfatter Del Skrevet 27. november 2012 men når jeg først skal legge i litt penger i nytt, så tror jeg at jeg vil gå for et f/2.8. har f4 fra før og er ikke fornøyd med det, men er ikke et canon objektiv Lenke til kommentar
H_Treider Skrevet 27. november 2012 Del Skrevet 27. november 2012 men når jeg først skal legge i litt penger i nytt, så tror jeg at jeg vil gå for et f/2.8. har f4 fra før og er ikke fornøyd med det, men er ikke et canon objektiv Se også på f/4 IS. Lett og skarp i bøtter og spann 1 Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 27. november 2012 Del Skrevet 27. november 2012 Se også på f/4 IS. Lett og skarp i bøtter og spann Ja, eller f/2.8 uten, omtrent samme pris men noe større og nesten dobbel så tung. =118202&ids[]=2829&ids[]=50468&ids[]=2828"]Her har du alle tre for sammenligning. Lenke til kommentar
eromuld Skrevet 27. november 2012 Forfatter Del Skrevet 27. november 2012 størrelse eller vekt har ikke så mye og si for meg, jeg vil ha best mulig bildekvalitet. jeg har aldri prøvd et L objektiv før, jeg har kun hatt kit objektiv. men f/2.8 må da være bedre enn f/4 IS, visst jeg tar bilde i dårligere lys, men midt på dagen så er det vell kanskje ikke noe forskjell blandt disse objektivene? Lenke til kommentar
H_Treider Skrevet 27. november 2012 Del Skrevet 27. november 2012 størrelse eller vekt har ikke så mye og si for meg, jeg vil ha best mulig bildekvalitet. jeg har aldri prøvd et L objektiv før, jeg har kun hatt kit objektiv. men f/2.8 må da være bedre enn f/4 IS, visst jeg tar bilde i dårligere lys, men midt på dagen så er det vell kanskje ikke noe forskjell blandt disse objektivene? På f/4 er f/4 IS-versjonen skarpere enn f/2.8 uten IS. Mest forskjell på 70mm, ikke så mye forskjell på 200mm. http://www.the-digital-picture.com/Reviews/ISO-12233-Sample-Crops.aspx?Lens=242&Camera=453&Sample=0&FLI=0&API=2&LensComp=404&CameraComp=453&SampleComp=0&FLIComp=0&APIComp=0 MEN, du vil jo aldri ha muligheten til f/2.8 med det objektivet IS hjelper nada for motiv som beveger på seg (med mindre du skal panorere med det eller lignende..) 1 Lenke til kommentar
IceBlitz Skrevet 29. november 2012 Del Skrevet 29. november 2012 Ville valgt 6D pga autofokus og fordi nye kameraer slik som dette har større sjanse for å få firmware oppdateringer som gjør dem enda bedre enn gamle travere som fases ut 1 Lenke til kommentar
tech8 Skrevet 29. november 2012 Del Skrevet 29. november 2012 (endret) De eneste fordelene 5D mkII har kontra 6D er: Lavere pris. Raskere maks lukkertid (1/8000 sek vs. 1/4000 sek) Mener den har raskere blits synk også. Bedre søkerdekning (98% vs 97%) Bedre byggekvalitet (magnesium vs. plast, men usikker på hvor stor forskjellen her er i prakis) Dette er viktigere ting enn eventuelle fremtidige firmware oppdateringer spør du meg. Ellers er 6D bedre på alt med forbehold om at du liker den noe mindre størrelsen. Endret 29. november 2012 av tech8 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå