Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Telenor krever 990 kr for å skifte fra ISDN til vanlig tlf!?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvorfor koster det så mye å gå over fra ISDN til vanlig analog TLF (1000 kr)? Har Telenor lov til det?  :shrug:  

Det er jo helt sykt at det skal koste så mye!!  :evil:

De må vel sende en mann i sentralen svjv, og selvsagt har de lov til og ta seg betalt for dette.

Lenke til kommentar

Det er meg dem sender til sentralen for å kople linja di(vel sikkert ikke din,men ganske mange andre),og ja det koster penger.Jeg jobber ikke i Telenor men for Telenor.De må betale oss ca 500 kroner for jobben(tror det var det)og litt skal de ha igjen for å trykke litt på data'n når de må legge nummeret inn på et annet utstyrsnummer(forskjell på analog og digitalt).Gjør som jeg,si opp hele sulamitten,og behold adsl'n(fra Bluecom)

Lenke til kommentar
Hvis du kan kjøpe ISDN i "gjør det selv" pakke og installere det selv, hvorfor må de inn i sentralen å rote når denne pakken skal frakobles igjen? Er ikke det egentlig et tastertrykk for dem å deaktivere ISDN linjen?

:roll:

Du får vel en omkoblingsdato på disse GDS-pakken både når du innstallerer og fjerner ISDN.

Uansett så vil vel ISDN-prisen synk hvis de fortsatt ønsker og satse på ISDN som telefonsystem og det burde de gjøre.

Lenke til kommentar
Hvis du kan kjøpe ISDN i "gjør det selv" pakke og installere det selv, hvorfor må de inn i sentralen å rote når denne pakken skal frakobles igjen? Er ikke det egentlig et tastertrykk for dem å deaktivere ISDN linjen?

:roll:

Det må gjøres noe på sentralen, mao en bravidamann må sendes ut.

Lenke til kommentar

Telenor må tjene penger (les flå) kundene på dei bitane av telefonitjenesten som dei ikkje har konkurranse på. Det er bl. a. installering og abonnementsavgift, flytting av nummer etc. Har ISDN telefoni gjennom Lyse Bredbånd, betaler kr 140,-/mnd for to linjer der. Seier kanskje litt om prisnivået til Telenor. Husk at Telenor har monopol på telefonlinja for nesten alle telefonabonnentar men ikkje på tellarskritta. Dette vises igjen på prisutviklinga hos Telenor på alt som har med telefon å gjøre.

Lenke til kommentar
Har ISDN telefoni gjennom Lyse Bredbånd, betaler kr 140,-/mnd for to linjer der.

Nå koster det ikke mer enn 239 hos Telenor,så det er ikke så stor forskjell.Men jeg er enig i at det er alt for dyrt.

Ikke stor forskjell? Det er jo en prisforskjell på 70%.

Lenke til kommentar

Jeg synes at 259 ,- /mnd er veldig rimelig. Telenor har et enormt ansvar for å opprettholde menneskelig kontakt i dette lange landet. Tenk hvor mye utstyr som skal til for å ringe fra Kristiansand til Hammerfest. En enorm mengde med kabel. I tillegg trengs det mye dyr elektronikk som skal sørge for at signalet som kommer fram er fri for støy og ekko. (Ekko er et stort problem fordi signalet reflekteres og spretter fram og tilbake på de lange linjene). Det trenges ca. 2384000 meter med kabel av kr. 89 pr meter. Signalene går igjennom ca.287 bokser for signal kondisjonering a kr. 14999 pr. stk. I tillegg skal det sendes gjennom 42 sentraler a kr. 154.000.

Hardware kostnaddene blir derfor kr. 32 millioner kroner.

Når man tenker over hvor mange som gidder å ringe fra Kristiansand til Hammerfest (det er ikke mange), blir kostnaddene veldig høye pr. samtale.

Alt dette skal dekkes inn av abonements avgiften.

Tror dere at noe annet privat selvskap ville ta denne utgiften dersom monopolet oppløses eller Telenor forsvant?

Jeg synes at avgiften burde vært høyere slik at Telenor kan grave ned enda mer kobber slik at vi kan få bildetelfon og gjøre dette lange landet mindre.

Send deres støtteerklæring til telenor: [email protected].

(Telemonopol / Vinmonopol / Strømmonopol / Søppelmonopol)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...