Nikern Skrevet 9. september 2003 Del Skrevet 9. september 2003 Jeg har en AMD XP 1800+ den holder nå idle 50 grader.. den stiger til ca 54 ved full load (= battlefield i 2 timer ca) er det bra? Hvis jeg skal kjøpe meg en ny kjøler, hva er mest fremtidsrettet ? Å hva kjøler best for ca 500,- ?? Vifte ikke noe annet altså.. Lenke til kommentar
LoS Skrevet 9. september 2003 Del Skrevet 9. september 2003 Har en igloo silent breeze på den jeg har. Holder 32 grader idle og 36 grader ved full load :wink: Med en kab vifte og en fortron 300w psu Fremtidsrettet, ikke veit jeg, men athlon64 bytter jo socket helt, så jeg tror ikke du får fremtidsrettede vifter akkurat nå Lenke til kommentar
Galandrik Skrevet 10. september 2003 Del Skrevet 10. september 2003 Cpu temperaturen din er nok noe høy, men langt i fra avskrekkende . Se bort i fra ovenfornevte post da denne omtaler en intel cpu og dermed ikke er særlig relevant. Har selv en XP2k som ligger ved 41,5 C, da med 2 kabinettvifter. Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 10. september 2003 Del Skrevet 10. september 2003 uhm, trudde du viste, men XP 1800 er den værste CPU'en til AMD når det kommer til varme, ingen over, ingen vedsiden Lenke til kommentar
LoS Skrevet 10. september 2003 Del Skrevet 10. september 2003 Cpu temperaturen din er nok noe høy, men langt i fra avskrekkende . Se bort i fra ovenfornevte post da denne omtaler en intel cpu og dermed ikke er særlig relevant. Har selv en XP2k som ligger ved 41,5 C, da med 2 kabinettvifter. Lykke til med å dytte en igloo silent breeze på en P4 cpu Har en 1800+ stående på en annen maskin. Så du bør nok ikke se bort ifra den nei. Lenke til kommentar
Snorre123 Skrevet 10. september 2003 Del Skrevet 10. september 2003 Nå er da ikke alle Xp 1800+ like. Har du Palomino kjerne så utvikler den mer varme enn en tilsvarende Thoroughbred. Har selv en 1800+ Palomino, som normalt ligger rundt 50'C. Så lenge maskinen din ikke er ustabil er det vel lite vits å skifte kjøler (med mindre du har tenkt å overklokke). Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 10. september 2003 Del Skrevet 10. september 2003 Har en XP1800+ som er litt overklokket. Vifta er en MIST Silent Twin. Temp er 46 ved idle og litt over 53-4 grader ved full load. Som sagt noe overklokket er den. Lenke til kommentar
EspenDL Skrevet 10. september 2003 Del Skrevet 10. september 2003 Jeg har en AMD XP 1800+den holder nå idle 50 grader.. den stiger til ca 54 ved full load (= battlefield i 2 timer ca) er det bra? Hvis jeg skal kjøpe meg en ny kjøler, hva er mest fremtidsrettet ? Å hva kjøler best for ca 500,- ?? Vifte ikke noe annet altså.. Ikke så veldig varmt. Jeg hadde ikke giddet å kjøpe ny vifte. Kjører selv på 55 grader idle og 60 load på LAN-Pcen min. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå