Gå til innhold

[Løst] Ring/adapter til beskyttelse av Hull (Hullbor)

Gjest medlem-274603

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-274603

Hallo, jeg har sitti Alt for lenge og letet etter det her!

Jeg har boret Hull i en pult fra ikea med Hullbor (bilde under) Mitt hullbor satt bare på drillen men dere forstår nå! Som vist på bildet er det boret hull og jeg trenger (hvordan skal jeg forklare) noen?! Kopper, ringer, beskyttere, innsatser, adaptere? Til og skyve inn fra hver side på hullet! Det skal gå kabler igjennom (PC pult).

Grunn: Jeg skal lime denne koppen fast så den styrker opp siden ikea pult er laget av mye papp..

Please, HJÆÆLP Finner ikke det fakkers greiene her og vet det finnes en plass!

IKKE MITT BILDE

WP_000042%25255B2%25255D.jpg

Endret av medlem-274603
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-274603

Foreksempel en gummiring for å hindre slitasje på kabler?

Hadde tanken, men med hull i pulten virker den litt slapp, er jo fylt med papp inne i bordet... :-/

Vet det finnes ett slags "adapter" som man skyver inn på hver side av hullet, så låses den fast enten med skru gjenger eller "klips"

Lenke til kommentar

Jeg skjønner hva trådstarter tenker på: Noe lignende som disse mutterene, bare med mye større diameter og med hull (og avrundede kanter) tvers gjennom, og hvor de to delene på hver side gjenges fast i hverandre i stedet for en M6 pinneskrue/gjengestang.

Så var bare problemet å finne det -jeg mener å ha sett noe sånt før, men aner ikke hvor og når... :hm:

Edit: ikke det jeg opprinnelig tenkte på, men noe sånt?

Eller denne? Begge er jo avhengig av at hullet du allerede har boret er passe stort...

Prøv å google kabelgjennomføring+bordplate og se om du finner noe annet egnet..

Endret av Inge Rognmo
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Gjest medlem-274603

Jeg skjønner hva trådstarter tenker på: Noe lignende som disse mutterene, bare med mye større diameter og med hull (og avrundede kanter) tvers gjennom, og hvor de to delene på hver side gjenges fast i hverandre i stedet for en M6 pinneskrue/gjengestang.

Så var bare problemet å finne det -jeg mener å ha sett noe sånt før, men aner ikke hvor og når... :hm:

Edit: ikke det jeg opprinnelig tenkte på, men noe sånt?

Eller denne? Begge er jo avhengig av at hullet du allerede har boret er passe stort...

Prøv å google kabelgjennomføring+bordplate og se om du finner noe annet egnet..

Takk! fant det jeg trengte!

Fant de her:

http://www.clasohlso...ord/Pr364541000 heter der Kabelgjennomføring.

Kjøpte faktisk de jeg bruker på ikea som for meg var de beste, da fulgte det også med hullbor .. ikke at jeg trengte det.. Finner de ikke på ikea.no men de har det sikkert fortsatt.

Endret av medlem-274603
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...