Force Skrevet 27. november 2012 Del Skrevet 27. november 2012 (endret) Hei folkens. Håper på rask svar. Er det mulig å programmere i OpenGL 3.3 og ikke tidligere versjoner, og ekstra instruksjoner som er lik 4.2 som kan fungere i 3.3, sånn at jeg ikke trenger å lære mange funksjoner i eldre versjoner i OpenGL programmeringsspråk? Mvh Force. Endret 27. november 2012 av Force Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 27. november 2012 Del Skrevet 27. november 2012 Hei folkens. Håper på rask svar. Er det mulig å programmere i OpenGL 3.3 og ikke tidligere versjoner, og ekstra instruksjoner som er lik 4.2 som kan fungere i 3.3, sånn at jeg ikke trenger å lære mange funksjoner i eldre versjoner i OpenGL programmeringsspråk? Mvh Force. 4.2 er bakoverkompatibelt med 3.3. Bruk OpenGL extension wrangler (GLEW) for å finne ut om OpenGL versjonen støtter funksjonaliteten eller ikke. Du kan teste for minimumfunskjonalitet og kreve OpenGL 3.3 som minimum. Deretter sjekker du bare om de forskjellige extensions du trenger er tilstede på systemet. Mer om hvordan GLEW funker ser du på nettsidene deres http://glew.sourceforge.net/basic.html Lenke til kommentar
Force Skrevet 27. november 2012 Forfatter Del Skrevet 27. november 2012 Tusen takk, det er det jeg er ute etter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå