Gå til innhold

Hjelp til Sli

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har nå et skjermkort, (Zotac GeForce GTX 560Ti 448 1280MB) men har lyst på SLI. Har vært på utkikk en liten stund og nå så fikk cdon endelig inn det skjermkortet jeg har :) :

http://cdon.no/elektronikk/zotac_geforce_gtx_560ti_448_1280mb_ddr5_2xdvi_hdmi_displayport_pcie-21057934

Men har lurt litt på hvordan det blir med 2 skjermkort, hvor aktiverer man det andre? Hvilke drivere må jeg ha? Er det vanskelig? Hvor mange skjermer kan jeg i da? Hvordan aktiverer man at man kan spille med 3 skjermer i noen spill?

Håper noen kan svare på noen av disse spørsmålene? :)

Siste tingen er at jeg lurer på om jeg trenger en ny og sterkere PSU. Har en "jalla" 700w kjøpt i USA for ca 500 kr litt før i år. Så hva burde jeg gå for der eventuelt? Vil sette en maks grense på 1000kr på den. :)

Takker for all hjelpen jeg kan få!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hei

Du aktiverer det andre skjermkortet i nvidia kontrollpanel, Under Innstiling Sli. Er ganske enkelt.

Vist du har nok utganger kan du ha 3 skjermer eller 4 . vist du har 4 utganger.

Du aktiverer nvidia surround likt som du aktiverer sli i kontrollpanel til Nvidia. er enkelt

når du kjører surround bør alle skjermer ha samme oppløsning og hz

Endret av P__i__Nx
Lenke til kommentar

Det heter Eyefinity, ikke Infinity ;) Eyefinity er forresten AMD sitt navn på flere skjermer. Nvidias navn er Nvidia Surround.

Jeg synes en til 560Ti er et bedre valg enn et helt nytt og bedre skjermkort. Hele poenget med SLI/CFX er egentlig at man kan kjøpe et til kort for veldig redusert pris når det ene du har ikke klarer å gi nok ytelse.

Lenke til kommentar

Hele poenget med SLI/CFX er egentlig at man kan kjøpe et til kort for veldig redusert pris når det ene du har ikke klarer å gi nok ytelse.

Hele poenget med SLI/CFX er at det kan levere mer ytelse enn et enkelt kort klarer, det er ikke fremtidssikring.

Dessuten er 7950 en god del kraftigere enn et 560 Ti 448 core, skulle ikke overraske meg om det hadde gitt en bedre opplevelse i 5760x1080 siden VRAM ikke ville vært en begrensning og man ikke får problemer med microstutter.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei har enda ikke bestilt eller bestemt meg for noe. En stund siden det skjedde noe her, men har tjent en del penger i det siste. Så tenkte at da kunne jeg kanskje bestille, noen som har noe flere forslag? Eller tips?

Å noen som har en formening om jeg trenger sterkere PSU eller ikke? Å vis jeg skal ut med 2k for et skjermkort, satse på den nye genrasjonen eller kjøpe et til 56o ti :) ?

Takker for all hjelp!

Lenke til kommentar

7950 ;)

Jeg støtter den. Har selv et 7950, ytelse så det holder! Og om din 700w PSU ikke er noe hubba bubba kjøpt ifra Nigeria, så holder det, du har rom for både overklokking og Crossfire-oppsett.

Endret av nicwillu
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har ennå ikke fått fingeren ut og bestillt. Ble heller ny forsterker, ser nå at jeg har ikke så lyst på mer kraft men egentlig bare enda en skjerm. :)

For når jeg spiller Minecraft for eksempel, så spiller jeg på den ene og har en serie fra Netflix kjørende på den andre skjermen. Jeg merker behov for enda en skjerm, nemmelig å kunne ha et bilde til inspirasjon på den tredje, eller facebook, spotify osv :) Så merker at enda en skjerm ville være flott.

Men ja, til poenget mitt, Tror ikke jeg tar meg råd til å punge ut nesten 2 høvdinger nå, så ser etter brukte. Fant da noen på bruktmarkedet her på hardware og amobil. Vis noen hadde giddet å sett litt om de kan fungere med mitt? For det jeg hørte er at jeg kun kan "sli-e" med noen gtx 560 ti kort og 570 kort, men er "blond" på dette temaet. Så hjelp ville vært fantastisk :)!

http://www.hardware.no/bruktmarked/annonse/28407

http://www.amobil.no/bruktmarked/annonse/28343

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...