Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Strømstyring via WLAN/Ethernet? (for kupevarmer)

*F*

Anbefalte innlegg

Hei.

Har en slik kupevarmer og motorvarmer i bilen, og trenger derfor noe til å kontrollere stømmen på denne.

Tenker da at jeg enten trenger en tidsinnstilt ting eller en jeg kan kontrollere over nettverk, WLAN, eller ethernet, ev noe eget system.

Har søkt litt rundt, finner denne: http://timotei.no/product_info.php?products_id=215

Men syns den var litt dyr.

Noen som kjenner til noen alternativer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vurdert M2M-opplegg? Som altså går over mobilnettverket og som du kan styre ved å sende en SMS?

Ellers har du jo simple timere som du kobler mellom strømuttaket og til bilen. Da stiller du inn på forhånd hvilke tidspunkt du ønsker at motor og kupevarmeren skal motta strøm. Men du ønsker kanskje å kunne styre dette når du vil?

Endret av Nik0
Lenke til kommentar

M2M kunne nok vært greit, men ønsker helst og slippe og ha eget abbonumang bare for denne lille detaljen, samt sende flere unødige smser i uken på dette, når jeg likevel har ruter og både ethernet/WLAN i umiddelbar nærhet.

Men om det hadde vært en app jeg kunne syncet mot den via internt nett hadde det vært fint.

JEg har vurdert sånn timer som man stiller manuelt, blir nok ihvertfal en sånn som midleritidig løsning.

Lenke til kommentar

Jeg brukte en fjernstrømbryter fra Biltema, som jeg kunne skru på med en fjernkontroll. Men det ser ut som de har sluttet å selge denne. I tillegg hadde jeg en mistanke om at den sluttet å fungere når det ble kaldt nok.

Hva slags motorvarmer og bil har du? Noen biler har eller kan få lagt inn tidsur for motorvarmer i kjørecomputeren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...