Gå til innhold

Fins det noe alternativ til Parrot AR.Drone med rundt 100 m rekkevidde?

Pallantir

Anbefalte innlegg

Det går mye båter forbi hytta, og hver sommer har jeg hatt lyst på en enkel, radiostyrt, flygende "dings" som kunne suse ut og se nærmere etter når det kommer en ekstra stilig båt. Klart det er kult å kunne sveipe over båtene i tillegg, så folk lurer på hvor greia kommer fra. Jeg kan fly den rundt en holme, så det er umulig å se hvor den opprinnelig fløy ut. Men problemet er at Parrot 2.0, som er den som vel kommer nærmest det som ville passe meg, bare har rekkevidde på rundt 50 meter. Fins det et alternativ med ialfall 100 meters rekkevidde, men som er like enkelt å fly, og som har innebygd mulighet for å filme, helst med overføring av video i sanntid? Det må vel i så fall nødvendigvis være basert på WiFi, men jeg syns 50 meter med fri sikt høres veldig lite ut for N. Eller er det ikke mer rekkevidde på det? Problemet er kanskje at Parroten bare kan kjøre P2P, ikke infrastruktur? Med en kraftig ruter og en god antenne kan man jo komme veldig mye lenger enn 50 meter!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det går mye båter forbi hytta, og hver sommer har jeg hatt lyst på en enkel, radiostyrt, flygende "dings" som kunne suse ut og se nærmere etter når det kommer en ekstra stilig båt. Klart det er kult å kunne sveipe over båtene i tillegg, så folk lurer på hvor greia kommer fra. Jeg kan fly den rundt en holme, så det er umulig å se hvor den opprinnelig fløy ut. Men problemet er at Parrot 2.0, som er den som vel kommer nærmest det som ville passe meg, bare har rekkevidde på rundt 50 meter. Fins det et alternativ med ialfall 100 meters rekkevidde, men som er like enkelt å fly, og som har innebygd mulighet for å filme, helst med overføring av video i sanntid? Det må vel i så fall nødvendigvis være basert på WiFi, men jeg syns 50 meter med fri sikt høres veldig lite ut for N. Eller er det ikke mer rekkevidde på det? Problemet er kanskje at Parroten bare kan kjøre P2P, ikke infrastruktur? Med en kraftig ruter og en god antenne kan man jo komme veldig mye lenger enn 50 meter!

har ikke vudert og bygget Quad eller Hexa helikopter? Man får jo kjøpt "ARF"-set, altså "Almost Ready to Fly" (eller noe slikt).

Tar du turen innom www.fpv.no eller www.modelflynytt.no så lærer du masse.

Da kan du plutselig fly 500-2km uten noen store problemer.

Kjøper du "FPV" (First Person View) set, så kan du også få direkte bilde fra helikopteret til slike briller man har på (evt skjerm om man ønsker det).

Det blir streamet via video sender, ikke noe nettverks tull :D

Du kan jo også få med GPS, slik at om du mister signalet til den, så flyr den hjem automatisk. Veldig kjekkt.

Om du har interessen for fly \ Quad osv, så bør du sjekke muligheten for det.. absolutt verdt det.

Lenke til kommentar

Takk, men det blir velen ganske annen pris, ikke sant? Pluss at man må trene for å lære seg å bruke dem. Jeg er ikke interessert i modellflyging som hobby (har ikke tid til noe så omfattende), vil bare ha noe veldig enkelt å styre som jeg kan sende ut for å titte på båter. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...