xRun Skrevet 27. november 2012 Del Skrevet 27. november 2012 Hei. Jeg har en ruter med 3 stasjonære maskiner tilkoblet hele tiden, og de kjører stort sett hele tiden. En hovedmaskin hvor jeg jobber og er på internett, og 2 andre som bare står som rendernoder i et annet rom. Nå har alle disse tilgang ut på internett, men trenger tips til hvordan jeg setter de to rendernodene opp slik at de kun har tilgang til LAN, og ikke ut på WAN. Hovedmaskinen er direkte tilkoblet ruteren, de to nodene står på egen switch som i sin tur er tilkoblet ruteren. Jeg kjører iblant remote desktop på nodene, men trenger kun å gjøre det fra hovedmaskinen, ikke utenfra. RDP er allerede oppsatt, så det er ikke problemet. Jeg vil bare ha dem begrenset til LAN og ikke WAN. Ordner jeg det i ruteren, eller i IP-innstillingene på de to maskinene? Er litt grønn på akkurat denne biten, så fint med en skikkelig forklaring hvis noen er snill og kan hjelpe. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 27. november 2012 Del Skrevet 27. november 2012 Du kan vel bare gå inn der du gir maskinene IP i Windows og fjerne default gateway? 2 Lenke til kommentar
xRun Skrevet 27. november 2012 Forfatter Del Skrevet 27. november 2012 Der har vi det vettu. Litt blond i gjerningsøyeblikket. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå