surfacetension Skrevet 27. november 2012 Del Skrevet 27. november 2012 Av og til klager damene over at det finnes få spennende kvinneroller i film, tv o.a.. Er det riktig? Og i så fall;, hvorfor? Jeg tror det er litt sant, og har et par tanker om hvorfor... Damer for snille og stabile! si hva dere vil om PMS, men det er ikke nok! roller handler om om konflikter, men damekonflikter er små og lite visuelle. hill kvinner! de er i alle fall populære i EN type filmer... Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 27. november 2012 Del Skrevet 27. november 2012 Jeg tror ideen om hva som er en kvinnerolle er mer begrenset enn en mannsrolle. Kvinner i film og spill faller alltid inn i erketyper som sexy sidekick, sympatisk love interest, tøff krigerkvinne, uoppnåelig prinsesse, iskald lederkvinne, løs fristerinne, oppofrende mor og vanskelig kjæreste. Der tror jeg at jeg har oppsummert 99% av alle kvinneroller noensinne. Man finner i svært liten grad kvinner i de mer kreative, sære og interessante rollene; kunne en kvinne spilt Edvard Saksehand? Forrest Gump? Operafantomet? Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789 Skrevet 27. november 2012 Del Skrevet 27. november 2012 (endret) Grunnen er at damer har lite roller intill dei har langt over 50% av rollene i film og TV. Det er berre slik det blir tenkt her i Noreg. Endret 27. november 2012 av medlem-141789 Lenke til kommentar
surfacetension Skrevet 29. november 2012 Forfatter Del Skrevet 29. november 2012 det er en distinkt mulighet for at jeg ikke er sikker på konklusjonen her... damer er bare sutrete og vil ha MER? F Gump ER en mann? våpen emenn natur er MEST menn dominans er testosteron Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå