Gå til innhold

Ikke barnearbeid ved Samsung-fabrikker

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er nok heller en indikasjon på hvor uærlige både Samsung og deres underleverandører er siden Samsung benektet at slikt foregikk til og med før de utførte sin egen, varslede kontroll som, ikke overraskende slett ikke fant barnearbeid.

Det blir litt som å sette bukken til å passe havresekken :)

Derfor er slike uavhengige ikke-varslede kontroller gull verdt.

Men uansett god jul, alle sammen :)

Lenke til kommentar

Oj overså visst denne.

Skal man velge mellom å stole på CLW eller Samsung sier det seg vel egentlig selv vil jeg tro :)

Har Samsung rent mel i posen tror du?

Tja sammenlignet med apple har nok samsung rent mel i sin pose. At noen tennåringer har forfalsket legimitasjon, er vel egentlig en bagatell og ikke akkurat så forferdelig ødeleggende for samsung sitt gode rykte. At apple så seg nødt til å spikre gitter foran vinduene på en av sine fabrikker, for å forhindre at barn hoppet i døden i ren frustrasjon, er vel heller noe du kunne bruke energi på å belyse...?

Lenke til kommentar

Samsung fortalte vel at det slett ikke forekom barnearbeid ved deres fabrikker allerede før de selv foretok en varslet kontroll.

Ikke overraskende kunne de melde at de ikke fant barnearbeid i det hele tatt.

Spennende.....

Men så ble det foretatt en mer hemmelig inspeksjon som også var uvarslet, og utenfor Samsungs kontroll, og da fant man plutselig tilfeller av barnearbeid.

Også spennende.......

Lenke til kommentar

De fant noen tennåringer med forfalsket legimitasjon slik at de fremsto som eldre enn de egentlig var. Ingen sensasjonelle nyheter. Dette foregår over hele verden og ikke unikt i Kina. Men det at barn tar sitt eget liv i ren frustrasjon over slave arbeid, er nok noe mer spesielt. Og måten apple løste problemet på, må jo også kalles litt spesielt...? Nei, rett skytsen din der den hører hjemme, og slutt å kverrulere på trivielle ikke nyheter. Du dummer deg ut slik du holder på. Men jeg tipper du er ansatt hos apple og får betalt for alle løgnene du klarer å produsere her....

Lenke til kommentar

Hva Apple har gjort og ikke gjort er uvesentlig, her gjelder det hva Samsung bedriver og om de har rent mel i posen ;)

Samsung har jo ikke gjort en eneste feil her, og det vet du. 3 parts leverandør som har blitt lurt av noen tennåringer med fake legimitasjon. Så konklusjonen står; ikke barnearbeid ved samsungs fabrikker. Svir det i hjertet ditt at Samsung presterer der apple feiler?

Lenke til kommentar

Hvilke av Apples fabrikker har blitt anklaget for barnearbeid?

Fornektelse er vel dagligdags for ifolket, men for å sutere deg, så er det vel urelevant å diskutere hva apple har gjort i denne tråden ;)

Så vi får heller holde oss til konklusjonen ; ikke barnearbeid ved samsung fabrikker ;)

Lenke til kommentar

He he så med andre ord er heller ikke Apple skyldig i barnearbeid, akkurat som Samsung?

Godt å høre :)

Nei, selv om du drar konklusjoner ut av ingenting, så frikjenner det kun Samsung i denne saken. Apple har nok langt flere svin på skogen, noe som er helt naturlig når profitt er det eneste som teller. Andre store aktører som for eksempel Samsung, har ofte hms i tillegg til profitt, noe som imidlertid er helt fraværende i eple sammenheng.

Lenke til kommentar

Jeg tror nok du har litt vel høye tanker om Samsung, gitt :)

De aller, aller fleste internasjonale selskap er nødt til å forholde seg til hms, bare ikke apple, da deres menighet overhode ikke bryr seg om folk dør i produksjonen av deres neste i-dings. Du er jo selve kardinal eksemplet på dette, da du fornekter alt det negative som blir publisert om apple, og blåser opp bagateller om andre. Gjør du dette for å prøve å lette din samvittighet?

Endret av newnick
Lenke til kommentar

Kult, hva har så Samsung gjort for å bedre arbeidsforholdene ved disse fabrikkene?

Det vet du, du har jo selv linket til diverse propaganda, men noe sier meg at du slettes ikke er villig til å høre på det øret, så jeg tror jeg skal la deg fortsette med dine vrangforestillinger. Men husk at en urett ikke rettferdiggjør en annen. Så hadde du virkelig vært bekymret så hadde du styrt unna alt fra Apple... ;)

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...