Gå til innhold

Liker ikke temperaturene jeg får med i7 3770

Keldon

Anbefalte innlegg

Det er noe galt når du får høyere temperaturer på CPU enn på grafikkortet.

PctTV.png

Jeg bruker stokkfanen og den fungerer som den skal så vidt jeg kan se.

Må jeg gå til innkjøp av en bedre kjøler selv om jeg ikke har en k-modell?

Endret av Keldon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ganske høy temperatur ja, men heller ikke så veldig unormalt med en 3770 med original-kjøler. Ellers hvordan er luftgjennomstrømningen? Et GTX 680 på rundt 80 grader gir fra seg mye varme i kabinettet. Støv kan også være en faktor hvis du har mye av det i kabinettet?

Edit: Stemmer det at 12V-linjen er på bare 7?

Endret av aleksanderro
Lenke til kommentar

Det er ganske høy temperatur ja, men heller ikke så veldig unormalt med en 3770 med original-kjøler. Ellers hvordan er luftgjennomstrømningen? Et GTX 680 på rundt 80 grader gir fra seg mye varme i kabinettet. Støv kan også være en faktor hvis du har mye av det i kabinettet?

Edit: Stemmer det at 12V-linjen er på bare 7?

Det er et CM Storm Trooper så det er godt med luftgjennomstrømning men ikke noe særlig dedikert til CPU'en. Og jeg har hatt pc'en i en måneds tid så støv er ikke et problem..ennå.

Og jeg sjekket 12 volts spenningen i Bios og da lå den på 12.3V. Så jeg regner med at hwmonitor leser feil.

Lenke til kommentar

Softwareavlesning av spenninger er ubrukelig. Kjøp et multimeter på Clas Ohlson for 150 kr, så får du 100 ganger mer nøyaktige avlesninger.

Når GTX 680 har en kjøleløsning designet for å kjøle 250W med akseptabel støy og det trekker 170W i bruk er det heller ikke rart at du får en slik situasjon.

Uansett er det kun to tilfeller der du bør tenke på temperaturer:

1. Ytelsen er ikke der den skal være.
  2. Du overklokker.

Du driver ikke med noen av delene, derfor anbefaler jeg deg å ikke bry deg. På en annen side kan du sikkert kutte støynivået ganske mye med en større kjøler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...