Aleks855 Skrevet 27. november 2012 Del Skrevet 27. november 2012 Hei, Håper alle som tok denne eksamen ble fornøyd med resultatet. Hvordan synes folket eksamenssettet var? For mye arbeid? For lite? Vanskelig/lett? Jeg sitter for øyeblikket og utarbeider et løsningsforslag til de som skal ta 1T neste semester/år, og tenkte bare jeg skulle lage en tråd om det slik at det blir lett å søke etter for de som kommer hit etter hjelp. For de som er interessert, så legger jeg det her: http://udl.no/matematikk/eksamen-1t-host-2012 Er nå ferdig med Del 1. Blir å fortsette ved ledige stunder Ha en flott dag! -Aleks 1 Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 27. november 2012 Del Skrevet 27. november 2012 Bra fasit, virkelig bra. Mye bedre enn bare selve tallet uten noen forklaring. Så langt jeg kan se har jeg gjort alt riktig på del 1, noe slurv er det sikkert. For info så er sensur 5.januar. Lenke til kommentar
Ronald Ulysses Swanson Skrevet 27. november 2012 Del Skrevet 27. november 2012 Var det ikke 3. januar sensuren var? Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 27. november 2012 Del Skrevet 27. november 2012 Var det ikke 3. januar sensuren var? Ser at 5 er en lørdag, jeg har sikkert husket feil. Takk! Lenke til kommentar
Ronald Ulysses Swanson Skrevet 27. november 2012 Del Skrevet 27. november 2012 Vi hadde ikke riktig noen av oss. I følge skrivet jeg fikk fra fylkeskommunen var det fredag 4. januar Lenke til kommentar
paulsen39 Skrevet 28. november 2012 Del Skrevet 28. november 2012 Heisann! Hadde eksamen på mandag, og da jeg kom til del 2 fikk jeg beskjed om at det ikke var lov å bruke digitale hjelpemidler som pc. Er dette rett, eller er det en glipp? Hadde eksamen i Sør-Trøndelag fylkeskommune forøvrig. På forhånd takk! Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 28. november 2012 Del Skrevet 28. november 2012 Heisann! Hadde eksamen på mandag, og da jeg kom til del 2 fikk jeg beskjed om at det ikke var lov å bruke digitale hjelpemidler som pc. Er dette rett, eller er det en glipp? Hadde eksamen i Sør-Trøndelag fylkeskommune forøvrig. På forhånd takk! Tingen er at du har lov til å bruke pc, men dette må du gi beskjed om når du melder deg opp til eksamen. Har gjort samme feil selv, kjempe irriterende. Du må hake av for bruk av data på privatistweb, sånn er det i hordaland. Lenke til kommentar
paulsen39 Skrevet 28. november 2012 Del Skrevet 28. november 2012 Tingen er at du har lov til å bruke pc, men dette må du gi beskjed om når du melder deg opp til eksamen. Har gjort samme feil selv, kjempe irriterende. Du må hake av for bruk av data på privatistweb, sånn er det i hordaland. Takk for kjapt svar, men jeg velger her å sitere Sør-Trøndelag Fylkekommunes svar om bruk av pc "Alle får utdelt skrivepapir. Du kan velge å skrive din besvarelse på papir eller på datamaskinen. Du trenger ikke gi beskjed på forhånd om du ønsker å skrive på papir eller datamaskinen.". Har tidligere tatt eksamener der jeg også har brukt pc uten å ha sagt ifra om det. Det som var så spesielt denne dagen var at absolutt ingen brukte PC. Dette regner jeg som høyest usannsynlig. Jeg antar at eksamensvaktene har gjort en feil? Lenke til kommentar
Aleks855 Skrevet 28. november 2012 Forfatter Del Skrevet 28. november 2012 Jeg vil si noen av disse oppgavene krever PC-basert verktøy. For eksempel 4b og 4c på del 2. Her snakker vi jo om binomialkoeffisienter, og forholdsvis lange rekker, hvis man skal løse dem på en fornuftig måte. Lenke til kommentar
paulsen39 Skrevet 28. november 2012 Del Skrevet 28. november 2012 Jeg vil si noen av disse oppgavene krever PC-basert verktøy. For eksempel 4b og 4c på del 2. Her snakker vi jo om binomialkoeffisienter, og forholdsvis lange rekker, hvis man skal løse dem på en fornuftig måte. Akkurat! I og med at jeg ble nektet å bruke datamaskinen, måtte jeg sitte å ta hver sannsynlighet og addere de, kostet meg mye tid. Lenke til kommentar
Pål08 Skrevet 28. november 2012 Del Skrevet 28. november 2012 Det var rart. Jeg hadde eksamen på mandag jeg og. Jeg har ikke gitt noe beskjed før eksamen om at jeg skal bruke PC. 5 min før eksamen begynte fikk de som hadde lyst å bruke PC et ark hvor vi skulle signere. And thats it. Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 28. november 2012 Del Skrevet 28. november 2012 Det virker som det er veldig stor forskjell i praksis ved bruk av pc fra fylke til fylke. Lenke til kommentar
Aleks855 Skrevet 29. november 2012 Forfatter Del Skrevet 29. november 2012 Ja, noen må visst melde fra om PC-bruk på forhånd, og andre slipper. Snedige rutiner. Om noen er interesserte, så er hele løsningsforslaget nå videofisert http://udl.no/matematikk/eksamen-1t-host-2012 Lenke til kommentar
paulsen39 Skrevet 30. november 2012 Del Skrevet 30. november 2012 Men det er slik at du som tok eksamen i et annet fylke fikk lov til å bruke datamaskin ja? Hvis dette stemmer er har eksamenskontoret gjort en grov feil Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå