Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

1T Eksamen, Høst 2012 (løsningsforslag)

Anbefalte innlegg

Hei,

Håper alle som tok denne eksamen ble fornøyd med resultatet. Hvordan synes folket eksamenssettet var? For mye arbeid? For lite? Vanskelig/lett?

Jeg sitter for øyeblikket og utarbeider et løsningsforslag til de som skal ta 1T neste semester/år, og tenkte bare jeg skulle lage en tråd om det slik at det blir lett å søke etter for de som kommer hit etter hjelp.

For de som er interessert, så legger jeg det her:

http://udl.no/matematikk/eksamen-1t-host-2012

Er nå ferdig med Del 1. Blir å fortsette ved ledige stunder :)

Ha en flott dag!

-Aleks

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann! Hadde eksamen på mandag, og da jeg kom til del 2 fikk jeg beskjed om at det ikke var lov å bruke digitale hjelpemidler som pc. Er dette rett, eller er det en glipp? Hadde eksamen i Sør-Trøndelag fylkeskommune forøvrig.

På forhånd takk!

Tingen er at du har lov til å bruke pc, men dette må du gi beskjed om når du melder deg opp til eksamen. Har gjort samme feil selv, kjempe irriterende. Du må hake av for bruk av data på privatistweb, sånn er det i hordaland.

Lenke til kommentar

Tingen er at du har lov til å bruke pc, men dette må du gi beskjed om når du melder deg opp til eksamen. Har gjort samme feil selv, kjempe irriterende. Du må hake av for bruk av data på privatistweb, sånn er det i hordaland.

Takk for kjapt svar, men jeg velger her å sitere Sør-Trøndelag Fylkekommunes svar om bruk av pc "Alle får utdelt skrivepapir. Du kan velge å skrive din besvarelse på papir eller på datamaskinen. Du trenger ikke gi beskjed på forhånd om du ønsker å skrive på papir eller datamaskinen.". Har tidligere tatt eksamener der jeg også har brukt pc uten å ha sagt ifra om det.

Det som var så spesielt denne dagen var at absolutt ingen brukte PC. Dette regner jeg som høyest usannsynlig. Jeg antar at eksamensvaktene har gjort en feil?

Lenke til kommentar

Jeg vil si noen av disse oppgavene krever PC-basert verktøy. For eksempel 4b og 4c på del 2. Her snakker vi jo om binomialkoeffisienter, og forholdsvis lange rekker, hvis man skal løse dem på en fornuftig måte.

Akkurat! I og med at jeg ble nektet å bruke datamaskinen, måtte jeg sitte å ta hver sannsynlighet og addere de, kostet meg mye tid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...