Gå til innhold

Hjelp til å skaffe en .22 Taurus Raging Hornet


Kasp0me

Anbefalte innlegg

Hei! Har en del spørsmål ang revolveren taurus raging serien.

 

Litt usikker på hvor jeg skal plassere denne tråden, men omhandler da pistoler/revolvere å "jakte" på blinker så la den her,

 

Først å fremst så lurer jeg på hvor jeg kan annskaffe eller få importert inn en .22 Taurus Raging Hornet?

Dette kommer til å bli treningsrevolveren min i forhold til innendørs skyting samt avtrekk og holdning.

 

Da jeg i senere tid skal annskaffe meg en Taurus Raging Bull .454 Casull modell i senere tid.

I våpensøknaden for større kaliber bør jeg da legge ved noen form for klasse jeg skal delta under i feltskyting? Har lest litt rundt omkring av eldre dokumenter som legger ved Magnum feltskyting klasse 1 og 2. Er dette lenger aktivt og hvordan henger den informasjonen sammen isåfall? Regner med at ting blir endra med årene, eller hvertfall modefisert med tanke på nye våpen og kalibre som dukker opp verden over.

 

Håper på snare svar :)!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror du skal opprette en tråd på "kammeret.no", der er det primært bare skyttere (og jegere), så der er det mange som kan gi deg tips.

 

Men, jeg underer litt på ditt valg av trenings våpen. Jeg vet ikke om du nybegynner, eller eller ei. Trolig nybegynner. For å bli god, trengs det mye (les ti-tusener) avtrekk/skudd. Selv om du ikke har ambisjoner om å bli god, må det skytes en god del, for å ha noe glede av en pistol/revolver. Skuddene til 22 Hornet, er veldig dyre. Selv om du begynner med hjemmeladig, vil dette bli dyrt. Og hjemmeliading av den patronen, er ikke det enkleste å starte med. Jeg har "ladd" en del 22 Hornet.

 

Hvis dette treningsvåpnet, vil bli ditt første våpen, vil jeg heller anbefale en i kl 22 LR.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

aaah. Ja for jeg så på det som et treningsvåpen og er rykende fersk innenfor gamet (vel å merke). Det var det jeg tenkte å bruke til treningsvåpen da jeg muligens skulle skaffe meg Taurus Raging Bull i ettertid da både Hornet og Raging Bull har samme bygning.... men da kan jeg vel bare fortsette ferden å lete videre? Jeg har null peil på utstyret som må til for å drive med hjemmelading ei utstyret så det må nok legges på hylla. Hva er ca. prisen på Hornet?

Lenke til kommentar

aaah. Ja for jeg så på det som et treningsvåpen og er rykende fersk innenfor gamet (vel å merke). Det var det jeg tenkte å bruke til treningsvåpen da jeg muligens skulle skaffe meg Taurus Raging Bull i ettertid da både Hornet og Raging Bull har samme bygning.... men da kan jeg vel bare fortsette ferden å lete videre? Jeg har null peil på utstyret som må til for å drive med hjemmelading ei utstyret så det må nok legges på hylla. Hva er ca. prisen på Hornet?

Prisen på 22Hornet, kunne du ha sjekket selv. Men jeg tok en rask sjekk hos Schau våpen og der lå den billigste 22 Hornetten på kr. 7,30 pr. skudd! Denne patronen er vel den første "villkattpatron", som ble utviklet for å skyte mindre skadevil og småvilt, som 22 LR og 22 MAG ikke klarte. Og er i utganspunktet en riflepatron. Og som jeg har nevnt, det er kanskje den vanskeligste patron å lade, grunnet tynt gods i hylsen, så ikke noe for en nybegynner. En nybegynner vil trolig heller ikke få kjøpetillatelse, på det kalibret.

 

Hvis du er blitt medlem av en pistolklubb, ville jeg spurt dem om råd når det gjelder kjøp av den første pistol/revolver. Etter min mening, trenger en nybegynner noe som er enkelt, driftssikkert, enkelt å vedlikeholde og vanlig på det norske markedet, grunnet mulige reperasjoner. Og kaliberet bør av bl.a. økonomiske grunner være 22 LR. I butikk koster de ca. 0,50 - 0,60 kr./skudd. Og ved kjøp i pistolklubb (eller via), så er prisen ofte en god del lavere, grunnet prosenter til klubben.

 

Noen våpen er omtrent uslitelige, driftssikre og pressise. Mens andre fungerer dårlig, er mye tull med og få som kan reparere dem på en bra måte. Så førstegangskjøp må ikke styres av hva som ser "tøft ut", men ut fra anbefalinger fra gode skyttere. (Hobbyskyttere, er ikke så mye å høre på.) Tenker nå på spessielt våpen, i en rimelig prisklasse!

 

Skal du lære deg å skyte, anbefaler jeg deg å kjøpe en rimelig konkuransepistol. De har litt tyngde, lang siktelengde og normalt gode avtrekk. Dette er viktig for å bli habil, eller god pistilskytter! Så kan du heller senere, kjøpe noe annet som er mer morsomt å skyte med. Og du MÅ ikke, ha anatomisk skjefte. De skjøt like god pressisjon for 30 - 50 år siden, med standard skjefte.

Endret av geco5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...