Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Problem å sove. Noen råd?

Delvis

Anbefalte innlegg

Nå ville jeg sovet jeg, og våknet fint i 6 tiden eller omkring der.

I noen perioder går det fint, men så begynner det å forskyve seg igjen. Og når jeg tar sovepille så blir det å sove fram til 9 tiden, og da er neste natt ødelagt.

Er der noen lur måte å få begynne sove tidlig uten pille? :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

wow finnes det lovlig pille for og sove ?

Skulle testet den, det jeg gjør for og sove er og holde meg våken 24 timer så legge meg, så er rytmen tilbake, det er faktisk ikke så vanskelig, bare fokuser på jobb og gjør masse ting når du kommer hjem, ingen søvner mens dem står,

Men trening ja, det er det beste, mange folk som skriver på nettet er som regel late eller har sove problemer, vi tenker for mye, huden kan vere irriterende og vekke oss visst det er varmt.

Men her er hva jeg gjør. Ta en kald dusj, drikk 2 glass melk, noen blir trøtt av det, har du en tanke dag eller stress dag, tren, er ingen annen vi ut, Tren deg sliten . Hodet er den verste fienden når det gjelder søvn.

Har du kjæreste, så ha 2 timer med sex i sengen , det skal få deg til og sove hahaha,

Lenke til kommentar

Sliter en del med søvn selv. En grunn for at jeg sitter på pc'en nå å ikke ligger i sengen.

Det som hjelper for meg er å være aktiv gjennom dagen. Enten å ta treningsøkter på et treningsstudio eller en lang tur ute i frisk luft. Siden jeg er en ganske rastløs person er det viktig for meg å være utslitt på slutten av dagen for å kunne legge meg til en rimelig tid å stå opp tidlig.

Som nevnt over her bruker jeg også å ta meg en 24 timers økt for å få tilbake døgnrytmen om den har sklidd for langt ut.

Endret av Sofewnamesleft
Lenke til kommentar

Rastløs er ordet ja.

Vill bare nevne til mange og sjekke hos profesjonell hjelp.

Mange folk som trur de er lat når de egentlig har en type ADHD eller noen andre pysiske problemer.

Det mange folk som kan kureres når det gjelder dårlig søvn, du må bare finne rette kuren, som en psykolog eller medesin

Lenke til kommentar

Nå ville jeg sovet jeg, og våknet fint i 6 tiden eller omkring der.

I noen perioder går det fint, men så begynner det å forskyve seg igjen. Og når jeg tar sovepille så blir det å sove fram til 9 tiden, og da er neste natt ødelagt.

Er der noen lur måte å få begynne sove tidlig uten pille? :(

Ikke ta sovepille. Det ødelegger nattesøvnen og du blir avhengelig av det. Her er mine følgende råd.

1. Sex i 10 minutter til 1 time

2. Trening etter jobb også sex etter trening i 10 minutter til 30 minutter

Endret av Anvilycus
Lenke til kommentar

wow finnes det lovlig pille for og sove ?

Skulle testet den, det jeg gjør for og sove er og holde meg våken 24 timer så legge meg, så er rytmen tilbake, det er faktisk ikke så vanskelig, bare fokuser på jobb og gjør masse ting når du kommer hjem, ingen søvner mens dem står,

Men trening ja, det er det beste, mange folk som skriver på nettet er som regel late eller har sove problemer, vi tenker for mye, huden kan vere irriterende og vekke oss visst det er varmt.

Men her er hva jeg gjør. Ta en kald dusj, drikk 2 glass melk, noen blir trøtt av det, har du en tanke dag eller stress dag, tren, er ingen annen vi ut, Tren deg sliten . Hodet er den verste fienden når det gjelder søvn.

Har du kjæreste, så ha 2 timer med sex i sengen , det skal få deg til og sove hahaha,

Ja men du må har resept fra lege. Det er det jeg har, prøver ta så sjelden som mulig av de.

Trene har jeg ikke peiling på. Men gikk ut et par km fort nå, og får se om det hjelper. Takk for alle tips :blush:

Lenke til kommentar

Ja men du må har resept fra lege. Det er det jeg har, prøver ta så sjelden som mulig av de.

Trene har jeg ikke peiling på. Men gikk ut et par km fort nå, og får se om det hjelper. Takk for alle tips :blush:

Trening er ikke et treningsenter, det er gå en tur på shoppe senter snakke med folk vere aktiv sosialt, flire og le, Holde kroppen aktiv. noen blir sliten av det og

Lenke til kommentar

Litt seint å gå tur rett før man legger seg, det er det man gjør for å holde seg våken.

Men også, etter 2 timer med høy aktivitet kan man sovne på bussen av endofiner. Fiskemiddag er sovemedisin for meg

Endret av Rosario
Lenke til kommentar

Har du tenkt på melatonin? Det stimulerer ditt naturlige søvnhormon og er en innsovningspille istedet for en sovepille.

Det som skjer når du tar melatonin er at du blir jææævla trøtt, og da er det bare å legge seg ned og vente på at søvnen skal komme. Tar ca 20 min før den funker, og den skal fungere i 4 timer (siden det kun er en innsovningspille).

Sliter jeg med å sove så tar jeg en slik en eller to.

Lenke til kommentar

Har du tenkt på melatonin? Det stimulerer ditt naturlige søvnhormon og er en innsovningspille istedet for en sovepille.

Tar ca 20 min før den funker, og den skal fungere i 4 timer (siden det kun er en innsovningspille).

Sliter jeg med å sove så tar jeg en slik en eller to.

Det står at man må søke spesielt for å få dette utskrevet av lege. Det er notert. I utlandet selges det visst fritt. Gjelder det også Sverige, vet du det?

Endret av Delvis
Lenke til kommentar

Det står at man må søke spesielt for å få dette utskrevet av lege. Det er notert. I utlandet selges det visst fritt. Gjelder det også Sverige, vet du det?

Er ikke helt sikker, men skulle ikke forundre meg at det var over disk i sverige. I USA så får du dobbel så sterke melatoninpiller over disk.

Det er ikke vanskelig å få legen til å skrive ut dette preparatet siden det er ingen som er blitt avhengig enda, og det er ikke noe særlig sterkt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...