Gå til innhold

Har du valgt riktig utdannelse?

Kazooo

Anbefalte innlegg

Jeg føler jeg har valgt litt feil her i livet ved å velge meg en utdanningsretning som bare byr på problemer i yrkeslivet. Jeg sitter med 350 000 i studiegjeld og en Mastergrad i Fjersynsproduksjon. Jeg har mistet mye motivasjon for å jobbe med media fordi det er en bransje hvor ingenting er sikkert og hvor mesteparten av arbeidet er prosjektbasert og at man blir innleid som frilanser.

Jeg har med andre ord ingen stabil hverdag da jeg ikke vet når jeg jobber, hvor mye det blir og hva jeg skal jobbe med. Jeg er en person som krever en viss trygghet og forutsigbarhet i hverdagen og akkurat nå har jeg alt annet enn det.

Jeg føler at dette problemet er roten til at jeg føler meg deprimert for tiden og at jeg ikke kommer meg noe videre i livet mitt så lenge jeg må leve i denne uvissheten. Jeg føler jeg har gjort et feil valg i forhold til utdannelse, og jeg lurer på hva jeg skal gjøre.

Mitt nærmeste alternativ er å ta Praktisk Pedagogisk Utdannelse for å kunne kalle meg lærer. Da vil jeg i alle fall få en mye tryggere fremtid. Er det riktig av meg å tenke i denne retningen, eller bør jeg jobbe med det jeg allerede har?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er helt normalt og tenke sånn. Nå kan ikke jeg uttale meg om hvor usikkert det er. Men hvis det er så usikkert som du skriver så ville jeg ha gjort noe for å få en mer stabil arbeidsplass. Det er greit å leve med slik ustabilitet en stund, men tror ikke det er noe som anbefales i det lengre løp. Spesielt ikke hvis du begynner å føle deg deprimert.

Nå vet jeg fint lite om fjernsynsproduksjon. Om det er lett å få jobb i en mer fast stilling eller ikke. Men jeg ville ha gjort noe hvis jeg var deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...