Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Loggføring av torrent-aktivitet

Anbefalte innlegg

Heisann!

Leste for en tid tilbake om loggføring av torrentaktivitet, hvor IP-adressen til brukere ble loggført på bare få timer. Jeg har et par spørsmål om dette som jeg håper noen kan svare på :)

Sett at man laster ned én fil, som er nede på 2 min. Rett etter at filen er nede, sletter og fjerner man torrenten slik at den ikke seeder. Vil denne nedlastningen fremdeles bli loggført, eller gjelder dette for aktiviteter utover flere timer, som f.eks større filer eller seeding?

Takk for svar!

Endret av Galexon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uansett hvor kort tid det tar blir IPen logget hvis det er noen som overvåker den torrenten/trackeren. Hvis laster ned mye via torrents kan du vurdere å bruke en VPN/proxy. Anbefaler Mullvad eller BTguard. Førstnevnte kan du betale med cash(sende i posten) eller Bitcoins. Prisen er rundt 35,-/mnd. Flere VPN providers som hevder de ikke logger er listet opp her.

Endret av eleNerf
  • Liker 1
Lenke til kommentar

IP overvåkning i Norge ja. Er bare å logge fra utlandet det, og dette skjer. Ikke bare torrenttrafikk; VoIP, dine nettsøk, sosiale medier, osv. Til slutt sitter noen på en stor mengde data om deg som kan selges videre eller brukes mot deg. Kjekt med nett anonymitet uansett om man er en pirat eller ikke.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ja noe er det jo alltid! Men med så mange brukere av internett, så utrolig mange IP-adresser, så er vel ikke sjansen den største for at slikt skal ramme en kraftig, selv om slikt skjer hver dag. Når det gjelder torrent og bruk av dette tipper jeg det er i hovedsak "verstingene" som ligger tynt an, da mtp på de som laster ned mange filer av gangen, og som deler videre. I tillegg til en og annen uheldig enkeltperson da, selvsagt.

Endret av Galexon
Lenke til kommentar

Er sant at sannsynligheten for å bli tatt for casual torrentnedlasting er liten. De som seeder mye og laster opp filer er mer utsatt som du sier. Men better safe than sorry. En tjeneste som i tillegg kan brukes til andre nyttige formål som usikrede WLANs synes jeg er hvert de 35,-/mnd. Hvis man kjøper en VPN tjeneste som har servere i USA kan man i tillegg bruke den amerikanske versjonen av Netflix/Hulu/Pandora og lignende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...