jo4ch1m Skrevet 26. november 2012 Del Skrevet 26. november 2012 Hallo! For ca to år siden pådro jeg meg et brudd i kragebeinet. Var hos legen osv og fikk beskjed om å hvile det i 2 uker. Gjorde det og det ble bra igjen, men siden den gang har jeg av og til merket store smerter i kragebeinet igjen når jeg har trent og holdt på med fysisk aktivitet. Er det på noen måte mulig å søke etter en eller annen form for erstatning? Et par kompiser av meg har fått det for diverse ting. Takk! Lenke til kommentar
The Silencer Skrevet 26. november 2012 Del Skrevet 26. november 2012 Var dette noe som skjedde på skole/studiested/arbeidsplass og i arbeids/-skoletid? Erstatningen kan eksempelvis være en yrkesskadeerstatning - hvis så er foreldelsesfristen for yrkesskadeforsikring på 3 år. Folketrygdens foreldelsesfrist er på ett år, så akkurat det (dekning fra folketrygden) toget er nok gått. Lenke til kommentar
jo4ch1m Skrevet 26. november 2012 Forfatter Del Skrevet 26. november 2012 Var dette noe som skjedde på skole/studiested/arbeidsplass og i arbeids/-skoletid? Erstatningen kan eksempelvis være en yrkesskadeerstatning - hvis så er foreldelsesfristen for yrkesskadeforsikring på 3 år. Folketrygdens foreldelsesfrist er på ett år, så akkurat det (dekning fra folketrygden) toget er nok gått. Ahh, skjedde på en fotballtrening, så ja :\ Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 26. november 2012 Del Skrevet 26. november 2012 Hva sier forsikringen din da? Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 27. november 2012 Del Skrevet 27. november 2012 NPE (norsk pasientskade erstatting), faller bort siden det må påvises et direkte årsaksforhold mellom feil(behandling) og lidelsen. I tillegg er NPE en økonomisk dekning for tapt fortjeneste, altså ikke en erstatning for "tort og svie". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå