Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Erstatning - Slitt Bakre Leddbånd.

Per12345

Anbefalte innlegg

Hei.

For ca 3 år siden under en håndball kamp pådro jeg meg en ganske seriøs kne skade.

Jeg sleit bakre ledd bånd.

Der og da gjorde det ubeskrivelig vondt, så da måtte jeg opp på legevakten.

Kom opp der og fikk beskjed om og ta det med ro og holde meg på krykkene, for dette var ingenting seriøst.

Etter 2-3 uker besøkte vi fastlegen da jeg fortsatt hadde vondt og kne'et låste seg helt.

Da tok de røntgen og fant ingenting.

Etter langt og lenge (husker ikke i mnd, men sikkert 4-5 mnd ich) ble det MR og da ble skaden funnet.

Det var ingenting og gjøre, og legen sa at det var bare og finne fram blokkfløyta, noe som viste seg og være tull og tøys.

Jeg kan spille fotball o.l enda, må bare være litt forsiktig.

Men har i ca 1,5 år begynt og kjenne på smerter i det andre kne'et, og faktisk mer enn det først skadde.

Bruker ''spesial'' såler i skoene, og uten de klarer jeg ikke en dag en gang, da det gjør veldig vondt.

Kanskje mye unødvendig info her, men det jeg i bunn og grunn lurer på er om jeg har rett på noen form for erstatning pr. dags dato, eventuelt i seinere tid?

Var under en serie kamp med det lokale idrettslaget jeg gikk på skaden skjedde.

Brukte også kne beskytter, og mener og ha lest/hørt at i kontrakten med idrettslaget står det at så lenge det blir brukt er ''kriteriene til eventuell erstatning fulgt''.

Er også fortsatt mindreårig om det skulle ha noe og si.

Setter stor pris på seriøse svar, da dette er noe som plager meg ''i hverdagen'' og jeg har lurt på det lenge.

Er også ny i dette forumet, så ikke vær for hard med meg om jeg har gjort noe feil ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan er det dette hemmer deg i din hverdag?

Vondt og gå i trapper, løpe, jogge, hoppe og andre ting som belaster benet mer enn bare gåing.

Hemmer meg også i min nåværende deltids jobb da jeg står veldig mye rett opp og ned hele arbeids dagen.

Lenke til kommentar

Er det snakk om ein håndballkamp i organiserte former? Er du dekt av ei forsikring gjennom idrettslaget?

Dersom dine problemer skyldes eit uhell så er dette ei forsikringssak, så då må du sjekke om du er dekt av ei forsikring (privat, idrettslaget eller jobb).

I dette tilfellet så kan det kanskje være snakk om pasientskadeerstattning dersom det er dårlig medisinsk behandling som har ført til plagene.

Dersom du er har blitt delvis arbeidsufør på grunn av denne skaden så vil uførepensjon kunne være aktuellt.

Lenke til kommentar

Var en arrangert serie kamp, ja.

Og om jeg ikke tar helt feil nå, så pleier det vell være forsikring i sånn ''spiller-års avgiften'' og 99% sikker på at det var det i mitt tilfelle.

Har ikke tenkt og gå etter helsevesenet selv om de gjorde en dårlig jobb.

Vil heller se på andre alternativ først..

Lenke til kommentar

Var en arrangert serie kamp, ja.

Og om jeg ikke tar helt feil nå, så pleier det vell være forsikring i sånn ''spiller-års avgiften'' og 99% sikker på at det var det i mitt tilfelle.

Har ikke tenkt og gå etter helsevesenet selv om de gjorde en dårlig jobb.

Vil heller se på andre alternativ først..

Slike skader er ikke akkurat noe ukjent fenomen innenfor håndball. Å drive med denne idretten uten å vite om man er forsikret, er veldig dumt.

Hvorfor spør du ikke noen i laget ditt? Jeg antar det er noen der som har administrative funksjoner og som bør vite slikt. Jeg tror ikke noen her på nettforumet vet hvilke forsikringer du har. Og du bør ikke vente for lenge. Går det for lang tid, kan et eventuelt erstatningskrav falle bort.

God bedring!

Endret av frevild
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...